Nové motory Skyactiv-X mají být čistší než elektromobily

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 8. srpna 2017, 15:09 Aktualizováno 8.8.2017, 16:11 Google+

Mazda celkem sebevědomě ohlašuje, že její nová generace benzínových motorů Skyactiv-X bude čistší, než elektromobily. Dopomoci ji k tomu má technologie, kterou v současnosti používají vznětové motory.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Motor Skyactiv

Motor Skyactiv | foto: wheelsage.org

Sdílejte článek

Nová generace japonského výrobce automobilů Skyactiv-X by měla svého předchůdce v podobně motorů Skyactiv-G nahradit již v roce 2019. Hlavní předností tohoto motoru má být o 30% vyšší efektivita benzínových motorů, která by se vyrovnala či dokonce překonala efektivitu naftových motorů Skyactiv-D. Za to mohou motory Skyactiv-X vděčit technologii vznětového zapalování, která se doteď používala pouze v naftových motorech.

Motory Skyactiv-X by tak podle Mazdy mohly během své životnosti dosáhnout ještě nižších emisí CO2, než elektromobily. Je však potřeba zdůraznit, že se bavíme o emisích během celé životnosti motoru podle vzoru "well-to-wheel", kdy se berou v potaz emise jak během výroby a provozu vozidla, tak během výroby jeho paliva.

Technologie vznětového zapalování ještě nebyla v žádném masově vyráběném motoru použita. Systém zvaný "Spark Controlled Compression Ignition" namíchá ve válci vzduch a palivo tak, jako klasický zážehový motor. Místo jiskry k zažehnutí se však směs vznítí vlivem tlaku a vysoké teploty.

Svíčka však v motoru zůstane a bude mu pomáhat v případě startování studeného motoru, nebo při plném plynu. I tak se ovšem sníží množství spotřebovaného benzínu v průběhu spektra otáček až na polovinu, jak informoval web Autocar.

Kromě nové technologie Skyactiv-X však má Mazda v rukávu ještě další esa a překvapení. Jedním z nich by měla být i částečná elektrifikace nabídky vozidel od roku 2019, ovšem tyto vozy by se měly dostat pouze na trhy s velkým podílem obnovitelné energie. Kromě toho však Mazda hodlá dál pracovat na technologii benzínového motoru a dále ho vylepšovat. 

Vytisknout

Diskuze: Nové motory Skyactiv-X mají být čistší než elektromobily

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

O mytí automobilů v Číně se starají velmi laciné specializované dílny

Proč si v Číně nemůžete umýt vlastní auto? Důvod je ryze praktický

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud