Mazda celkem sebevědomě ohlašuje, že její nová generace benzínových motorů Skyactiv-X bude čistší, než elektromobily. Dopomoci ji k tomu má technologie, kterou v současnosti používají vznětové motory.
Nová generace japonského výrobce automobilů Skyactiv-X by měla svého předchůdce v podobně motorů Skyactiv-G nahradit již v roce 2019. Hlavní předností tohoto motoru má být o 30% vyšší efektivita benzínových motorů, která by se vyrovnala či dokonce překonala efektivitu naftových motorů Skyactiv-D. Za to mohou motory Skyactiv-X vděčit technologii vznětového zapalování, která se doteď používala pouze v naftových motorech.
Motory Skyactiv-X by tak podle Mazdy mohly během své životnosti dosáhnout ještě nižších emisí CO2, než elektromobily. Je však potřeba zdůraznit, že se bavíme o emisích během celé životnosti motoru podle vzoru "well-to-wheel", kdy se berou v potaz emise jak během výroby a provozu vozidla, tak během výroby jeho paliva.
Technologie vznětového zapalování ještě nebyla v žádném masově vyráběném motoru použita. Systém zvaný "Spark Controlled Compression Ignition" namíchá ve válci vzduch a palivo tak, jako klasický zážehový motor. Místo jiskry k zažehnutí se však směs vznítí vlivem tlaku a vysoké teploty.
Svíčka však v motoru zůstane a bude mu pomáhat v případě startování studeného motoru, nebo při plném plynu. I tak se ovšem sníží množství spotřebovaného benzínu v průběhu spektra otáček až na polovinu, jak informoval web Autocar.
Kromě nové technologie Skyactiv-X však má Mazda v rukávu ještě další esa a překvapení. Jedním z nich by měla být i částečná elektrifikace nabídky vozidel od roku 2019, ovšem tyto vozy by se měly dostat pouze na trhy s velkým podílem obnovitelné energie. Kromě toho však Mazda hodlá dál pracovat na technologii benzínového motoru a dále ho vylepšovat.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.