Poslední generace naftových motorů Porsche může být tou úplně poslední

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 19. července 2017, 12:22 Google+

Oliver Blume, výkonný ředitel automobilky Porsche, v rozhovoru pro agenturu Reuters připustil, že poslední generace naftových motorů Porsche by mohla být tou úplně poslední. Zásluhu na tom může mít skandální kauza Dieselgate i rostoucí poptávka po elektromobilech.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
ission E prezentuje budoucnost značky Porsche

ission E prezentuje budoucnost značky Porsche | foto: Porsche

Sdílejte článek

Jedním z hlavních důvodů, které Blum v rozhovoru pro Reuters uvedl, je negativní dopad kauzy Dieselgate vozů Volkswagen i na vozy Porsche, neboť obě automobilky jsou součástí koncernu VW. Porsche se tak stalo první německou automobilkou, která veřejně promluvila o možnosti zcela opustit vznětové motory.

Zda bude v automobilce Porsche pro dieselové motory místo se rozhodne na konci dekády, kdy bude mimo jiné stanovena i nová strategie pro vývoj motorů. Během následujících 10 až 15 let se však bezpochyby dočkáme kombinace spalovacích, hybridních i čistě elektrických motorů.

Situaci naftových motorů však neprospěje ani skutečnost, že němečtí státní zástupci zahájili vyšetřování personálu automobilky Porsche pro podezření z podílení se na instalaci softwaru, který obcházel měření emisí u vozu Porsche Cayenne.

Porsche společně s Audi v současnosti generují cca 60% zisku celého koncernu VW, ovšem v současné době šetření napříč celým koncernem tyto dvě automobilky spolupracují na vývoji společné platformy pro své elektromobily, která ponese označení PPE.

Samotné Porsche navíc v současné době vynakládá nemalé prostředky na vývoj svého první elektrického vozu Mission, což by měl být čtyřdveřový sedan, který se má dostat na trh v roce 2019.

Vytisknout

Diskuze: Poslední generace naftových motorů Porsche může být tou úplně poslední

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Jedná z možných podob prvního SUV značky Ferrari, F16X

Klasické dveře jsou minulostí? Ferrari vyvíjí nové SUV se vší parádou, budou…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud