Oliver Blume, výkonný ředitel automobilky Porsche, v rozhovoru pro agenturu Reuters připustil, že poslední generace naftových motorů Porsche by mohla být tou úplně poslední. Zásluhu na tom může mít skandální kauza Dieselgate i rostoucí poptávka po elektromobilech.
Jedním z hlavních důvodů, které Blum v rozhovoru pro Reuters uvedl, je negativní dopad kauzy Dieselgate vozů Volkswagen i na vozy Porsche, neboť obě automobilky jsou součástí koncernu VW. Porsche se tak stalo první německou automobilkou, která veřejně promluvila o možnosti zcela opustit vznětové motory.
Zda bude v automobilce Porsche pro dieselové motory místo se rozhodne na konci dekády, kdy bude mimo jiné stanovena i nová strategie pro vývoj motorů. Během následujících 10 až 15 let se však bezpochyby dočkáme kombinace spalovacích, hybridních i čistě elektrických motorů.
Situaci naftových motorů však neprospěje ani skutečnost, že němečtí státní zástupci zahájili vyšetřování personálu automobilky Porsche pro podezření z podílení se na instalaci softwaru, který obcházel měření emisí u vozu Porsche Cayenne.
Porsche společně s Audi v současnosti generují cca 60% zisku celého koncernu VW, ovšem v současné době šetření napříč celým koncernem tyto dvě automobilky spolupracují na vývoji společné platformy pro své elektromobily, která ponese označení PPE.
Samotné Porsche navíc v současné době vynakládá nemalé prostředky na vývoj svého první elektrického vozu Mission, což by měl být čtyřdveřový sedan, který se má dostat na trh v roce 2019.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?