Automobilka Ford čelí v USA velkému problému. U několika policistů, kteří hlídkovali ve služebních vozech Ford Explorer, totiž byla zjištěna otrava oxidem uhelnatým. V jednom případě otrava vedla i k autonehodě.
Poslední případ otravy oxidem uhelnatým v oblíbeném SUV Ford Explorer se odehrál 18. března v Texasu. Podle webu PoliceOne se policista Zachary LaHood z Austinu vydal na hlídku ve svém služebním voze Ford Explorer, ovšem během jízdy začal pociťovat silné bolesti hlavy.
Příznačky se stále zhoršovaly, až došly do fáze, kdy policista na chvíli ztratil vědomí. Jen s vypětím všech sil dokázal zastavit na parkovišti a vysílačkou si přivolal pomoc. Po převozu do nemocnice u něj testy ukázali otravu oxidem uhelnatým. Policista tak nyní požaduje po automobilce odškodnění, neboť údajně utrpěl několik "neurologických zranění".
Není to však poprvé, co se policista během služby přiotrávil oxidem uhelnatým ve voze Ford Explorer. Příslušník policie Newport Beach utrpěl lahká zranění poté, co během jízdy omdlel a narazil do stromu. I u něj byly nalezeny stopy po otravě tímto plynem. Podobná hlášení se objevují i z dalších policejních stanic. Některé dokonce přistoupily k tomu, že do vozu nainstalovaly detektory oxidu uhelnatého.
Podle zpráv z CBS News dochází k uvolňování oxidu uhelnatého v momentě, kdy je motor pod velkou zátěží a zároveň je puštěna klimatizace. Celou záležitostí se však nyní začaly zabývat příslušné úřady.
K problému se vyjádřila i automobilka Ford. Společnost již dříve vyšetřovala zápach výfukových zplodin, na který si stěžovali někteří zákazníci. Podle Fordu však nehrozilo žádné ohrožení života, zdraví či bezpečnosti. K problémům s policejními vozy Ford dodal, že může být způsoben dodatečným vybavením vozů speciální technikou, nebo neodbornými opravami vozidel.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.