Automobilka Aston Martin dělala kolem nového motoru V8 pro vozy DB11 velké tajnosti, těm je však dnes konec. Podle dnešního prohlášení se zájemci o nádherná britská GT dočkají dvakrát přeplňovaného osmiválce nesoucího označení AMG.
Dvakrát přeplňovaný motor V8 o objemu 4.0 litru dá k dispozici výkon 375 kW (510 k) a točivý moment 695 Nm. Díky tomu dokáže Aston zrychlit z 0 na 100 km/h za rovné 4 vteřiny a dosáhne maximální rychlosti 301 km/h.
Zákazníci si však stále budou moci zvolit i dvakrát přeplňovaný dvanáctiválec o objemu 5.2 litru, který generuje výkon 447 kW (608 k) a točivý moment 700 Nm. Ačkoliv má vůz k dispozici více koní, ve zrychlení z 0 na 100 km/h je rychlejší jen o 0,1 vteřiny a maximální rychlost činí 321 km/h.
Na těchto malých rozdílech ve výkonu má podle CarScoops hlavní vliv váha. Motor V8 je menší a mnohem lečí, než V12. Konstruktéři tak ušetřili nezanedbatelných 114 kilogramů, čímž srazili váhu DB11 s V8 na 1,860 kg.
Pokud se však bojíte, že zběsilý německý motor AMG pokazí Aston Martinu jeho styl elegantního britského gentlemana, můžeme vás uklidnit. Technici z britské automobilky vyvinuli nový výfukový systém, vlastní systém sání a také vytvořili zcela nový software pro řídící jednotku, který zajistí typické chování vozů Aston Martin. Mimo jiné došlo i na úpravu podvozku.
Aby bylo snazší odlišit od sebe vozy s motorem V8 a V12 na první pohled, dostala varianta V8 tmavé rámečky světlometů, speciální hliníková kola a dva výdechy na kapotě, zatímco verze V12 má tyto výdechy čtyři.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?