Aston Martin DB11 dostal nadupaný motor z dílny Mercedes-AMG

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 28. června 2017, 09:11 Google+

Automobilka Aston Martin dělala kolem nového motoru V8 pro vozy DB11 velké tajnosti, těm je však dnes konec. Podle dnešního prohlášení se zájemci o nádherná britská GT dočkají dvakrát přeplňovaného osmiválce nesoucího označení AMG.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Aston Martin DB11 s motorem V8 od AMG

Aston Martin DB11 s motorem V8 od AMG | foto: wheelsage.org

Sdílejte článek

Dvakrát přeplňovaný motor V8 o objemu 4.0 litru dá k dispozici výkon 375 kW (510 k) a točivý moment 695 Nm. Díky tomu dokáže Aston zrychlit z 0 na 100 km/h za rovné 4 vteřiny a dosáhne maximální rychlosti 301 km/h.

Zákazníci si však stále budou moci zvolit i dvakrát přeplňovaný dvanáctiválec o objemu 5.2 litru, který generuje výkon 447 kW (608 k) a točivý moment 700 Nm. Ačkoliv má vůz k dispozici více koní, ve zrychlení z 0 na 100 km/h je rychlejší jen o 0,1 vteřiny a maximální rychlost činí 321 km/h.

Na těchto malých rozdílech ve výkonu má podle CarScoops hlavní vliv váha. Motor V8 je menší a mnohem lečí, než V12. Konstruktéři tak ušetřili nezanedbatelných 114 kilogramů, čímž srazili váhu DB11 s V8 na 1,860 kg.

Pokud se však bojíte, že zběsilý německý motor AMG pokazí Aston Martinu jeho styl elegantního britského gentlemana, můžeme vás uklidnit. Technici z britské automobilky vyvinuli nový výfukový systém, vlastní systém sání a také vytvořili zcela nový software pro řídící jednotku, který zajistí typické chování vozů Aston Martin. Mimo jiné došlo i na úpravu podvozku.

Aby bylo snazší odlišit od sebe vozy s motorem V8 a V12 na první pohled, dostala varianta V8 tmavé rámečky světlometů, speciální hliníková kola a dva výdechy na kapotě, zatímco verze V12 má tyto výdechy čtyři.

Vytisknout

Diskuze: Aston Martin DB11 dostal nadupaný motor z dílny Mercedes-AMG

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Lamborghini Huracán LP 610-4

Nejrychlejší taxi na světě? Zastavte si tohle luxusní Lamborghini

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud