Elektromobil Nissan Leaf je jedním z nejpraktičtějších a nejdostupnějších elektromobilů na světě, čemuž odpovídají i jeho prodeje. Nissan však nyní pracuje na nové generaci, která by kromě svěžího vzhledu mohla nabídnout i zajímavé technické novinky, včetně vlastní verze tzv. Autopilota, kterého známe například z Tesly.
Ačkoliv se Nissan Leaf řadí mezi elektromobily na špičku, jeho prodeje jsou ve srovnání s klasickými automobily stále nízké. To chce ale Nissan s příchodem druhé generace tohoto automobilu změnit.
Dočka bychom se mohli omlazeného a dynamičtějšího designu, který by měl oslovit i mladší generace zákazníků. Co si budeme nalhávat, současná generace Leafu zkrátka příliš krásy nepobrala.
Další inovace by se pak měly objevit v technologické výbavě vozu. Na předjímání o infotainmentu a výbavě je až příliš brzy, neboť nám toho Nissan prozatím příliš neukázal. Co už jsme ale viděli, je nové video ukazující funkci systému "ProPILOT", díky kterému by měl vůz samostatně zvládnout jízdu po dálnici.
Podle vyjádření Nissanu, které se objevilo na CarBuzz, by nový systém měl zabránit neustálému zastavování a rozjíždění na dálnicích, což často vede ke vzniku kolon. Nový systém tak bude schopen ovládat brzdy, plyn i řízení, díky čemuž vám na dálnici odpadne pár starostí. Navíc není vyloučeno, že by systém mohl do budoucna zvládnout i podobnou jízdu po městě.
Popis fungování celého systému zní velmi podobně, jako v případě Autopilotu Tesly, nebo některých nových adaptivních tempomatů. Ty však stále mají jisté mouchy, které by Nissan mohl vychytat. Na konečný výsledek si však budeme muset počkat až do odhalení nového Leafu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.