Elektromobil Nissan Leaf je jedním z nejpraktičtějších a nejdostupnějších elektromobilů na světě, čemuž odpovídají i jeho prodeje. Nissan však nyní pracuje na nové generaci, která by kromě svěžího vzhledu mohla nabídnout i zajímavé technické novinky, včetně vlastní verze tzv. Autopilota, kterého známe například z Tesly.
Ačkoliv se Nissan Leaf řadí mezi elektromobily na špičku, jeho prodeje jsou ve srovnání s klasickými automobily stále nízké. To chce ale Nissan s příchodem druhé generace tohoto automobilu změnit.
Dočka bychom se mohli omlazeného a dynamičtějšího designu, který by měl oslovit i mladší generace zákazníků. Co si budeme nalhávat, současná generace Leafu zkrátka příliš krásy nepobrala.
Další inovace by se pak měly objevit v technologické výbavě vozu. Na předjímání o infotainmentu a výbavě je až příliš brzy, neboť nám toho Nissan prozatím příliš neukázal. Co už jsme ale viděli, je nové video ukazující funkci systému "ProPILOT", díky kterému by měl vůz samostatně zvládnout jízdu po dálnici.
Podle vyjádření Nissanu, které se objevilo na CarBuzz, by nový systém měl zabránit neustálému zastavování a rozjíždění na dálnicích, což často vede ke vzniku kolon. Nový systém tak bude schopen ovládat brzdy, plyn i řízení, díky čemuž vám na dálnici odpadne pár starostí. Navíc není vyloučeno, že by systém mohl do budoucna zvládnout i podobnou jízdu po městě.
Popis fungování celého systému zní velmi podobně, jako v případě Autopilotu Tesly, nebo některých nových adaptivních tempomatů. Ty však stále mají jisté mouchy, které by Nissan mohl vychytat. Na konečný výsledek si však budeme muset počkat až do odhalení nového Leafu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?