Elektromobil Nissan Leaf je jedním z nejpraktičtějších a nejdostupnějších elektromobilů na světě, čemuž odpovídají i jeho prodeje. Nissan však nyní pracuje na nové generaci, která by kromě svěžího vzhledu mohla nabídnout i zajímavé technické novinky, včetně vlastní verze tzv. Autopilota, kterého známe například z Tesly.
Ačkoliv se Nissan Leaf řadí mezi elektromobily na špičku, jeho prodeje jsou ve srovnání s klasickými automobily stále nízké. To chce ale Nissan s příchodem druhé generace tohoto automobilu změnit.
Dočka bychom se mohli omlazeného a dynamičtějšího designu, který by měl oslovit i mladší generace zákazníků. Co si budeme nalhávat, současná generace Leafu zkrátka příliš krásy nepobrala.
Další inovace by se pak měly objevit v technologické výbavě vozu. Na předjímání o infotainmentu a výbavě je až příliš brzy, neboť nám toho Nissan prozatím příliš neukázal. Co už jsme ale viděli, je nové video ukazující funkci systému "ProPILOT", díky kterému by měl vůz samostatně zvládnout jízdu po dálnici.
Podle vyjádření Nissanu, které se objevilo na CarBuzz, by nový systém měl zabránit neustálému zastavování a rozjíždění na dálnicích, což často vede ke vzniku kolon. Nový systém tak bude schopen ovládat brzdy, plyn i řízení, díky čemuž vám na dálnici odpadne pár starostí. Navíc není vyloučeno, že by systém mohl do budoucna zvládnout i podobnou jízdu po městě.
Popis fungování celého systému zní velmi podobně, jako v případě Autopilotu Tesly, nebo některých nových adaptivních tempomatů. Ty však stále mají jisté mouchy, které by Nissan mohl vychytat. Na konečný výsledek si však budeme muset počkat až do odhalení nového Leafu.
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?