Kolem nového vozu Aston Martin Valkyrie se poslední dobou dějí velké věci. Automobilka, která je proslulá výrobou vozů kategorie GT, se totiž pustila do výroby hyper-sportovního vozu, který by mohl vytvořit novou generaci sportovních automobilů.
Aston Martin se prostřednictvím modelu Valkyrie pokusí svým zákazníkům nabídnout tak nevšední zážitky z jízdy, že se dají přirovnat snad jen k jízdě vozem Formule 1. Ostatně s tou toho bude mít tento sportovní automobil mnohio společného. Na jeho vývoji se totiž podílí závodní stáj Red Bull Racing a za designem stojí jeden z nejúspěšnějších designerů vozů F1, hlavní designér Red Bull Racing, Adrian Newey.
Design vozu je skutečně netradiční a již na první pohled je patrné, že je skutečně funkční. Vše, co mohlo mít vliv na aerodynamiku, jí bylo podřízeno. Ostatně pořádný přítlak bude potřeba, neboť podle informací z webu Road and Track by mohl mít tento vůz kombinovaný výkon 842 kW (1,145 k). Atmosferickému 6.5 litrovému motoru V12 o výkonu 745 kW (1,013 k) totiž bude asistovat i elektromotor.
Možná se vám tato porce ve srovnání s Bugatti Chiron nezdá příliš velká, ovšem je potřeba zmínit, že váha Aston Martinu se podle automobilky měla rovnat jeho výkonu, aby bylo dosaženo poměru 1:1. Podle posledních zpráv z webu CarBuzz je však docela možné, že váha vozu se zastaví na hodnotě 1,030 kg. Aston Martin by tak dosáhl fascinujícího poměru váha:výkon.
Aby automobilka udržela co nejnižší váhu, dostane Valkyrie karbonový Monokok a lehké hybridní baterie, které dodá společnost Rimac. S váhou se šetřilo natolik, že i přední znak automobilky by měl být silný pouze několik mikron a vážil by tak jen pár gramů.
Produkce vozu bude omezena pouze na 150 kusů pro běžné zákazníky a 25 vozů pro závodní účely. Závodní vozy by se od těch klasických mohly lišit výraznějším aerodynamickým paketem a sníženou světlou výškou.
Produkce vozu Valkyrice by měla začít v roce 2019, podle různých informací však automobilka ještě nepostavila ani funkční prototyp. Jakmile však vozy budou představeny, očekává se jejich představení na závodě 24 hodin Le Mans
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?