Kolem nového vozu Aston Martin Valkyrie se poslední dobou dějí velké věci. Automobilka, která je proslulá výrobou vozů kategorie GT, se totiž pustila do výroby hyper-sportovního vozu, který by mohl vytvořit novou generaci sportovních automobilů.
Aston Martin se prostřednictvím modelu Valkyrie pokusí svým zákazníkům nabídnout tak nevšední zážitky z jízdy, že se dají přirovnat snad jen k jízdě vozem Formule 1. Ostatně s tou toho bude mít tento sportovní automobil mnohio společného. Na jeho vývoji se totiž podílí závodní stáj Red Bull Racing a za designem stojí jeden z nejúspěšnějších designerů vozů F1, hlavní designér Red Bull Racing, Adrian Newey.
Design vozu je skutečně netradiční a již na první pohled je patrné, že je skutečně funkční. Vše, co mohlo mít vliv na aerodynamiku, jí bylo podřízeno. Ostatně pořádný přítlak bude potřeba, neboť podle informací z webu Road and Track by mohl mít tento vůz kombinovaný výkon 842 kW (1,145 k). Atmosferickému 6.5 litrovému motoru V12 o výkonu 745 kW (1,013 k) totiž bude asistovat i elektromotor.
Možná se vám tato porce ve srovnání s Bugatti Chiron nezdá příliš velká, ovšem je potřeba zmínit, že váha Aston Martinu se podle automobilky měla rovnat jeho výkonu, aby bylo dosaženo poměru 1:1. Podle posledních zpráv z webu CarBuzz je však docela možné, že váha vozu se zastaví na hodnotě 1,030 kg. Aston Martin by tak dosáhl fascinujícího poměru váha:výkon.
Aby automobilka udržela co nejnižší váhu, dostane Valkyrie karbonový Monokok a lehké hybridní baterie, které dodá společnost Rimac. S váhou se šetřilo natolik, že i přední znak automobilky by měl být silný pouze několik mikron a vážil by tak jen pár gramů.
Produkce vozu bude omezena pouze na 150 kusů pro běžné zákazníky a 25 vozů pro závodní účely. Závodní vozy by se od těch klasických mohly lišit výraznějším aerodynamickým paketem a sníženou světlou výškou.
Produkce vozu Valkyrice by měla začít v roce 2019, podle různých informací však automobilka ještě nepostavila ani funkční prototyp. Jakmile však vozy budou představeny, očekává se jejich představení na závodě 24 hodin Le Mans
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.