Toyota je pevně odhodlaná předvést na olympijských hrách v roce 2020 své produkční létající auto, které by mělo zapálit olympijský oheň. Na internetu se ale objevilo video z testování prototypu, které velké ambice automobilky poněkud krotí.
Společnost Cartivator, která se zabývá vývojem létajících automobilů, s automobilkou Toyota spolupracuje již poměrně dlouho. Kromě technické pomoci navíc v nedávných dnech obdržela i finanční dar hodnotě 350,000 dolarů, tedy cca 8,2 milionu korun - to vše s cílem vyvinout produkční verzi létajícího automobilu před olympiádou 2020 v Tokiu.
Toyota se totiž chce stát lídrem v této oblasti. Nelze se ji proto divit, že si za svůj cíl vzala zapálení olympijského ohně právě pomocí létajícího vozu. Podle posledních záběrů z testovacích letů se ale zdá, že automobilka bude muset slevit ze svých velkých plánů.
Prototyp, který v současné době připomíná pouze přerostlý dron, se totiž pouze odlepil od země, aby se vzápětí začal naklánět a svůj souboj s gravitací zakončil tvrdým pádem. Podle informací, které přinesl reportér AP, se dron pokoušel vzlétnout několikrát, nakonec se ale při jednom z pádů poškodila jeho konstrukce a test byl předčasně ukončen.
I kdyby se však povedlo dostat tuhle "věc" do vzduchu a udržet jí tam, pravděpodobně by šlo o pěkně stísněný let. Celý projekt má totiž rozměry 2,9x1,3 metru, tedy méně než Smart ForTwo. Přesto by měl zvládat rychlost až 100 km/h ve výšce 10 metrů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?