Toyota je pevně odhodlaná předvést na olympijských hrách v roce 2020 své produkční létající auto, které by mělo zapálit olympijský oheň. Na internetu se ale objevilo video z testování prototypu, které velké ambice automobilky poněkud krotí.
Společnost Cartivator, která se zabývá vývojem létajících automobilů, s automobilkou Toyota spolupracuje již poměrně dlouho. Kromě technické pomoci navíc v nedávných dnech obdržela i finanční dar hodnotě 350,000 dolarů, tedy cca 8,2 milionu korun - to vše s cílem vyvinout produkční verzi létajícího automobilu před olympiádou 2020 v Tokiu.
Toyota se totiž chce stát lídrem v této oblasti. Nelze se ji proto divit, že si za svůj cíl vzala zapálení olympijského ohně právě pomocí létajícího vozu. Podle posledních záběrů z testovacích letů se ale zdá, že automobilka bude muset slevit ze svých velkých plánů.
Prototyp, který v současné době připomíná pouze přerostlý dron, se totiž pouze odlepil od země, aby se vzápětí začal naklánět a svůj souboj s gravitací zakončil tvrdým pádem. Podle informací, které přinesl reportér AP, se dron pokoušel vzlétnout několikrát, nakonec se ale při jednom z pádů poškodila jeho konstrukce a test byl předčasně ukončen.
I kdyby se však povedlo dostat tuhle "věc" do vzduchu a udržet jí tam, pravděpodobně by šlo o pěkně stísněný let. Celý projekt má totiž rozměry 2,9x1,3 metru, tedy méně než Smart ForTwo. Přesto by měl zvládat rychlost až 100 km/h ve výšce 10 metrů.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?