Toyota je pevně odhodlaná předvést na olympijských hrách v roce 2020 své produkční létající auto, které by mělo zapálit olympijský oheň. Na internetu se ale objevilo video z testování prototypu, které velké ambice automobilky poněkud krotí.
Společnost Cartivator, která se zabývá vývojem létajících automobilů, s automobilkou Toyota spolupracuje již poměrně dlouho. Kromě technické pomoci navíc v nedávných dnech obdržela i finanční dar hodnotě 350,000 dolarů, tedy cca 8,2 milionu korun - to vše s cílem vyvinout produkční verzi létajícího automobilu před olympiádou 2020 v Tokiu.
Toyota se totiž chce stát lídrem v této oblasti. Nelze se ji proto divit, že si za svůj cíl vzala zapálení olympijského ohně právě pomocí létajícího vozu. Podle posledních záběrů z testovacích letů se ale zdá, že automobilka bude muset slevit ze svých velkých plánů.
Prototyp, který v současné době připomíná pouze přerostlý dron, se totiž pouze odlepil od země, aby se vzápětí začal naklánět a svůj souboj s gravitací zakončil tvrdým pádem. Podle informací, které přinesl reportér AP, se dron pokoušel vzlétnout několikrát, nakonec se ale při jednom z pádů poškodila jeho konstrukce a test byl předčasně ukončen.
I kdyby se však povedlo dostat tuhle "věc" do vzduchu a udržet jí tam, pravděpodobně by šlo o pěkně stísněný let. Celý projekt má totiž rozměry 2,9x1,3 metru, tedy méně než Smart ForTwo. Přesto by měl zvládat rychlost až 100 km/h ve výšce 10 metrů.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?