Nový Dodge Challenger Demon je tak široký, že se nevejde na výrobní linku

Dodge Challenger SRT Demon je skutečným dragsterem i autem pro běžné použití
Dodge Challenger SRT Demon je skutečným dragsterem i autem pro běžné použití, foto: Fiat Chrysler Automobiles
AutoRoad.cz 26. května 2017 15:55
Sdílej:

Automobilka Dodge je na svůj nejrychlejší a nejostřejší výtvor právoplatně hrdá, jde přeci o jeden z nejlépe akcelerujících vozů s motorem V8 na světě. Tohle prvenství si ale vyžádalo pár ústupků.

Jedním z takových ústupků jsou i kola, která se na vůz montují. Jsou to speciální pneumatiky určené pro závody ve sprintu, které jsou složeny ze speciálního materiálu a vyznačují se svou velkou šířkou.

Kvůli tomu dostal Dodge Challenger Demon i větší blatníky, do kterých se tato kola bez problému vejdou. Problém ale nastal už na výrobní lince, na kterou se Demon s těmito pneumatikami zkrátka nevešel. Výrobce proto musel sáhnout po užších pneumatikách, na kterých každý Dodge nový Dodge Challenger Demon opouští továrnu. Tak se alespoň vyjádřil mluvčí koncernu FCA pro server The Drive. Zvláštní malá modrá kola ale na vozech Demon vypadají opravdu zvláštně, chtělo by se říci až nedůstojně.

Někteří milovníci nadupaných vozů si ale vysvětlují přítomnost menších kol na vozech před továrnou společnosti Dodge trochu jinak. Podle nich je problém v tom, že speciální pneumatiky, které Dodge Challenger Demon používá, jsou velmi citlivé na nízké teploty. A vzhledem k tomu, že továrna kde se Challengery Demon vyrábí leží v poměrně chladné části Kanady, možná na této teorii něco bude. Nízké teploty by totiž mohly speciální pneumatiky poškodit vznikem malých trhlinek, což by ovlivnilo jejich životnost i schopnost "přilepit se" k asfaltu.

Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.