Nový Dodge Challenger Demon je tak široký, že se nevejde na výrobní linku

Dodge Challenger SRT Demon je skutečným dragsterem i autem pro běžné použití
Dodge Challenger SRT Demon je skutečným dragsterem i autem pro běžné použití, foto: Fiat Chrysler Automobiles
AutoRoad.cz 26. května 2017 15:55
Sdílej:

Automobilka Dodge je na svůj nejrychlejší a nejostřejší výtvor právoplatně hrdá, jde přeci o jeden z nejlépe akcelerujících vozů s motorem V8 na světě. Tohle prvenství si ale vyžádalo pár ústupků.

Jedním z takových ústupků jsou i kola, která se na vůz montují. Jsou to speciální pneumatiky určené pro závody ve sprintu, které jsou složeny ze speciálního materiálu a vyznačují se svou velkou šířkou.

Kvůli tomu dostal Dodge Challenger Demon i větší blatníky, do kterých se tato kola bez problému vejdou. Problém ale nastal už na výrobní lince, na kterou se Demon s těmito pneumatikami zkrátka nevešel. Výrobce proto musel sáhnout po užších pneumatikách, na kterých každý Dodge nový Dodge Challenger Demon opouští továrnu. Tak se alespoň vyjádřil mluvčí koncernu FCA pro server The Drive. Zvláštní malá modrá kola ale na vozech Demon vypadají opravdu zvláštně, chtělo by se říci až nedůstojně.

Někteří milovníci nadupaných vozů si ale vysvětlují přítomnost menších kol na vozech před továrnou společnosti Dodge trochu jinak. Podle nich je problém v tom, že speciální pneumatiky, které Dodge Challenger Demon používá, jsou velmi citlivé na nízké teploty. A vzhledem k tomu, že továrna kde se Challengery Demon vyrábí leží v poměrně chladné části Kanady, možná na této teorii něco bude. Nízké teploty by totiž mohly speciální pneumatiky poškodit vznikem malých trhlinek, což by ovlivnilo jejich životnost i schopnost "přilepit se" k asfaltu.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.