Ford má ambiciozní plán přetáhnout zájemce o elektromobily od značky Tesla ke svým modelům. Vyvíjí kvůli tomu čistě elektrický crossover s dojezdem přes 480 kilometrů.
Ačkoliv má společnost Tesla na trhu s elektromobily velký náskok a stihla si vybudovat skvělé jméno, neuplyne týdne, kdy jiná automobilka nepředstaví plány na elektromobil, který bude Teslám konkurovat.
Posledním případem je Ford, který plánuje první čistě elektrický crossover, který by měl být rivalem plánovanému Tesla Model Y.
Podle vyjádření, které poskytl pro Yahoo Raj Nair (šéf technologického oddělení Fordu), má být nový čistě elektrický crossover finančně dostupný a zároveň má nabídnout úctyhodný dojezd. Ve Fordu údajně nalezli správnou technologickou cestu, jak vozu zaručit dojezd až 482 kilometrů a přitom držet krok s cenami konkurence.
Hlavním soupeřem Fordu by se měl stát plánovaný model Tesly Model Y, o kterém toho příliš nevíme. Elon Musk pouze zmínil, že bude postaven na nové platformě a měl by být menší a dostupnější než Model X. Co se dojezdu týče, očekává se podobná hodnota jako v případě Fordu.
U Fordu ale nejde o jediné novinky spojené s "elektrifikací". V nedávné době totiž společnost investovala okolo 4,5 miliardy dolarů do vývoje hybridních pohonů pro modely Mustang, F-150 a Transit. Ve hře je také čistě elektrická varianta Fordu F-150.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.