Ford má ambiciozní plán přetáhnout zájemce o elektromobily od značky Tesla ke svým modelům. Vyvíjí kvůli tomu čistě elektrický crossover s dojezdem přes 480 kilometrů.
Ačkoliv má společnost Tesla na trhu s elektromobily velký náskok a stihla si vybudovat skvělé jméno, neuplyne týdne, kdy jiná automobilka nepředstaví plány na elektromobil, který bude Teslám konkurovat.
Posledním případem je Ford, který plánuje první čistě elektrický crossover, který by měl být rivalem plánovanému Tesla Model Y.
Podle vyjádření, které poskytl pro Yahoo Raj Nair (šéf technologického oddělení Fordu), má být nový čistě elektrický crossover finančně dostupný a zároveň má nabídnout úctyhodný dojezd. Ve Fordu údajně nalezli správnou technologickou cestu, jak vozu zaručit dojezd až 482 kilometrů a přitom držet krok s cenami konkurence.
Hlavním soupeřem Fordu by se měl stát plánovaný model Tesly Model Y, o kterém toho příliš nevíme. Elon Musk pouze zmínil, že bude postaven na nové platformě a měl by být menší a dostupnější než Model X. Co se dojezdu týče, očekává se podobná hodnota jako v případě Fordu.
U Fordu ale nejde o jediné novinky spojené s "elektrifikací". V nedávné době totiž společnost investovala okolo 4,5 miliardy dolarů do vývoje hybridních pohonů pro modely Mustang, F-150 a Transit. Ve hře je také čistě elektrická varianta Fordu F-150.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.