Ford má ambiciozní plán přetáhnout zájemce o elektromobily od značky Tesla ke svým modelům. Vyvíjí kvůli tomu čistě elektrický crossover s dojezdem přes 480 kilometrů.
Ačkoliv má společnost Tesla na trhu s elektromobily velký náskok a stihla si vybudovat skvělé jméno, neuplyne týdne, kdy jiná automobilka nepředstaví plány na elektromobil, který bude Teslám konkurovat.
Posledním případem je Ford, který plánuje první čistě elektrický crossover, který by měl být rivalem plánovanému Tesla Model Y.
Podle vyjádření, které poskytl pro Yahoo Raj Nair (šéf technologického oddělení Fordu), má být nový čistě elektrický crossover finančně dostupný a zároveň má nabídnout úctyhodný dojezd. Ve Fordu údajně nalezli správnou technologickou cestu, jak vozu zaručit dojezd až 482 kilometrů a přitom držet krok s cenami konkurence.
Hlavním soupeřem Fordu by se měl stát plánovaný model Tesly Model Y, o kterém toho příliš nevíme. Elon Musk pouze zmínil, že bude postaven na nové platformě a měl by být menší a dostupnější než Model X. Co se dojezdu týče, očekává se podobná hodnota jako v případě Fordu.
U Fordu ale nejde o jediné novinky spojené s "elektrifikací". V nedávné době totiž společnost investovala okolo 4,5 miliardy dolarů do vývoje hybridních pohonů pro modely Mustang, F-150 a Transit. Ve hře je také čistě elektrická varianta Fordu F-150.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?