Člověk by si řekl, že vyrobit pneumatiku pro sklízecí stroj není žádná věda. Ale není to pravda. I když se zrovna nejedná o pneu pro závodní účely, i tyhle gumy mají svá specifika, která je potřeba sledovat a jejichž vlastnosti lze zlepšovat.
Bridgestone v tomto směru přináší zlepšení. Ve snaze podpořit zemědělce vyrobil pneumatiku, která i při nízkém tlaku nabízí vysokou nosnost a přitom nenarušuje a nepoškozuje půdu. Hlavně ale umožňuje strojům vyšší sklízecí rychlost.
V porovnání s konvenčními standardními pneumatikami (standardy ETRTO) nabízí o 20 % vyšší nosnost. Tato pneumatika umožňuje zemědělcům zvýšit rychlost jízdy během CFO (cyklického zatížení) na 15 km/h místo dosavadních 10 km/h u konvenčních pneumatik. Výsledkem je efektivní využití času během nejdůležitějšího období zemědělského roku.
Mark Sanders, generální ředitel divize zemědělských ve společnosti Bridgestone Europe, k tomu říká: „Zemědělci a smluvní dodavatelé zemědělských podniků jsou během sklizně pod nejvyšším tlakem, aby vše probíhalo rychle a efektivně. Proto s velkou radostí představujeme revoluční pneumatiku pro sklízecí stroje. Zkušební verze pneumatiky VT-COMBINE byly testovány na třech kontinentech po dobu tří kompletních pěstitelských sezon s nesmírně pozitivními reakcemi."
Minimální zhutňování půdyZvyšování produktivity v současnosti dává smysl pouze tehdy, není-li to na úkor sklizní v budoucnosti. Pneumatika VT-COMBINE byla zkonstruována pro maximální velikost styčné plochy při nízkém tlaku nahuštění, aby se minimalizovalo narušování půdy a zachovala se úrodnost půdy pro budoucí vegetační období.
Péče o půduPneumatika VT-COMBINE je pneumatikou, vyvinutou v souladu s principy péče o půdu. Vyznačují se konstrukcí dle standardu IF (Improved Flexion) a vyspělým dezénem běhounu. Pečeť „Soil Care by Bridgestone“ (péče o půdu v podání společnosti Bridgestone) nesou pneumatiky, které nabízejí rovnováhu mezi zvyšováním efektivity v zemědělství a ochranou životního prostředí, čímž pomáhají zemědělcům zvyšovat produktivitu trvale udržitelným způsobem.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.