Arteon nejbezpečnější na silnicích? Pokud přestanete řídit, sám zastaví u krajního pruhu

AutoRoad.cz, 10. května 2017, 15:30 Google+

Do osobních automobilů se dostává stále více asistentů, kteří nám mají usnadnit práci za volantem. Volkswagen ale do svého modelu Arteon zabudoval systém, který vás v případě zdravotních indispozicí dokáže dostat do odstavného pruhu a v něm bezpečně zastaví.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen Emergency Assist 2,0

Volkswagen Emergency Assist 2,0 | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Není novinkou, že za mnoha nehodami stojí náhlá zdravotní indispozice řidiče. Stačí jen chvilka, kdy se řidič nevěnuje řízení, vůz začne kličkovat mezi pruhy a neštěstí je na světě. Tomu by ale měl zabránit nový Systém Emergency Assist 2.0, který se objeví v novém Arteonu.

Tento systém ke svému fungování využívá systémy, které se na vozech objevují již delší dobu. Především adaptivní tempomat, asistenta pro jízdu v pruzích a parkovací asistent. Jakmile začnou všichni tito "pomocníci" spolupracovat, dokáží vůz dostat ze silnice na krajnici a bezpečně ho zastavit.

Jak to tedy celé funguje? Pokud řidič nemůže řídit (ať už z jakéhokoliv důvodu), nemá ruce na volantu nebo nešlape na pedály, systém se ho pokusí probrat. První přijdou zvukové signály a po nich několik prudkých přibrzdění, které by měly vytrhnout člověka i z hlubokého spánku. Pokud řidič stále nepřevezme kontrolu nad vozem, spustí se výstražná světla.

Arteon se poté pokusí upozornit řidiče okolních vozidel na nebezpečnou situaci tím, začne ve svém pruhu přejíždět ze strany na stranu. Poté za využití výše zmíněných asistentů zkontroluje dopravu ve svém okolí a pomalu sjede až na krajnici, kde zastaví.

Vytisknout

Diskuze: Arteon nejbezpečnější na silnicích? Pokud přestanete řídit, sám zastaví u krajního pruhu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Lamborghini Gallardo LP550-2

Může Golf porazit Lamborghini Gallardo? Může, a nejen ve spotřebě!

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud