Do osobních automobilů se dostává stále více asistentů, kteří nám mají usnadnit práci za volantem. Volkswagen ale do svého modelu Arteon zabudoval systém, který vás v případě zdravotních indispozicí dokáže dostat do odstavného pruhu a v něm bezpečně zastaví.
Není novinkou, že za mnoha nehodami stojí náhlá zdravotní indispozice řidiče. Stačí jen chvilka, kdy se řidič nevěnuje řízení, vůz začne kličkovat mezi pruhy a neštěstí je na světě. Tomu by ale měl zabránit nový Systém Emergency Assist 2.0, který se objeví v novém Arteonu.
Tento systém ke svému fungování využívá systémy, které se na vozech objevují již delší dobu. Především adaptivní tempomat, asistenta pro jízdu v pruzích a parkovací asistent. Jakmile začnou všichni tito "pomocníci" spolupracovat, dokáží vůz dostat ze silnice na krajnici a bezpečně ho zastavit.
Jak to tedy celé funguje? Pokud řidič nemůže řídit (ať už z jakéhokoliv důvodu), nemá ruce na volantu nebo nešlape na pedály, systém se ho pokusí probrat. První přijdou zvukové signály a po nich několik prudkých přibrzdění, které by měly vytrhnout člověka i z hlubokého spánku. Pokud řidič stále nepřevezme kontrolu nad vozem, spustí se výstražná světla.
Arteon se poté pokusí upozornit řidiče okolních vozidel na nebezpečnou situaci tím, začne ve svém pruhu přejíždět ze strany na stranu. Poté za využití výše zmíněných asistentů zkontroluje dopravu ve svém okolí a pomalu sjede až na krajnici, kde zastaví.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.