Není novinkou, že za mnoha nehodami stojí náhlá zdravotní indispozice řidiče. Stačí jen chvilka, kdy se řidič nevěnuje řízení, vůz začne kličkovat mezi pruhy a neštěstí je na světě. Tomu by ale měl zabránit nový Systém Emergency Assist 2.0, který se objeví v novém Arteonu.
Tento systém ke svému fungování využívá systémy, které se na vozech objevují již delší dobu. Především adaptivní tempomat, asistenta pro jízdu v pruzích a parkovací asistent. Jakmile začnou všichni tito "pomocníci" spolupracovat, dokáží vůz dostat ze silnice na krajnici a bezpečně ho zastavit.
Jak to tedy celé funguje? Pokud řidič nemůže řídit (ať už z jakéhokoliv důvodu), nemá ruce na volantu nebo nešlape na pedály, systém se ho pokusí probrat. První přijdou zvukové signály a po nich několik prudkých přibrzdění, které by měly vytrhnout člověka i z hlubokého spánku. Pokud řidič stále nepřevezme kontrolu nad vozem, spustí se výstražná světla.
Arteon se poté pokusí upozornit řidiče okolních vozidel na nebezpečnou situaci tím, začne ve svém pruhu přejíždět ze strany na stranu. Poté za využití výše zmíněných asistentů zkontroluje dopravu ve svém okolí a pomalu sjede až na krajnici, kde zastaví.