Do osobních automobilů se dostává stále více asistentů, kteří nám mají usnadnit práci za volantem. Volkswagen ale do svého modelu Arteon zabudoval systém, který vás v případě zdravotních indispozicí dokáže dostat do odstavného pruhu a v něm bezpečně zastaví.
Není novinkou, že za mnoha nehodami stojí náhlá zdravotní indispozice řidiče. Stačí jen chvilka, kdy se řidič nevěnuje řízení, vůz začne kličkovat mezi pruhy a neštěstí je na světě. Tomu by ale měl zabránit nový Systém Emergency Assist 2.0, který se objeví v novém Arteonu.
Tento systém ke svému fungování využívá systémy, které se na vozech objevují již delší dobu. Především adaptivní tempomat, asistenta pro jízdu v pruzích a parkovací asistent. Jakmile začnou všichni tito "pomocníci" spolupracovat, dokáží vůz dostat ze silnice na krajnici a bezpečně ho zastavit.
Jak to tedy celé funguje? Pokud řidič nemůže řídit (ať už z jakéhokoliv důvodu), nemá ruce na volantu nebo nešlape na pedály, systém se ho pokusí probrat. První přijdou zvukové signály a po nich několik prudkých přibrzdění, které by měly vytrhnout člověka i z hlubokého spánku. Pokud řidič stále nepřevezme kontrolu nad vozem, spustí se výstražná světla.
Arteon se poté pokusí upozornit řidiče okolních vozidel na nebezpečnou situaci tím, začne ve svém pruhu přejíždět ze strany na stranu. Poté za využití výše zmíněných asistentů zkontroluje dopravu ve svém okolí a pomalu sjede až na krajnici, kde zastaví.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?