O tom, že firma Tesla Motors nabízí vozidla s autonomním řízením, ví asi každý. Jenže nově se do tohoto odvětí chce dostat také francouzský Peugeot.
Není to tak dávno, co něco takového má dostat sesterská značka Citroenu, výrobce DS. Ten jako jeho luxusnější divize časem přijde s modely, které budou do jisté míry plně schopny nahradit řidiče za volantem. Nově však na svět vyplynulo, že Peugeot uzavřel partnerství se společností nuTonomy.
To znamená, že plně autonomní řízení se do konce letošního roku dostane do výbavy Peugeotu 3008. Zatím ale počítejte s výhradně testovacím provozem, když vše půjde podle plánu, příští rok se tahle verze objeví v běžné nabídce.
Hned několik kusů nové generace modelu 3008 s tímto systémem bude zkoušeno v reálném provozu v Singapuru. Následně po aktualizaci dat a pečlivém prozkoumání bude novinka uvedena na trh.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.