Ta je novinkou, která se dostane pod kapotu nového Volkswagenu Polo a možná i do čtvrté generace Škody Fabia. Kromě toho se chystá i příchod přeplňovaného tříválce taktéž s litrovým objemem. Jeho výkon bude činit 90 koní a tentýž motor jsme pro vás testovali například ve Volkswagenu Beats Up.
Volkswagen pak u litrového turbomotoru slibuje mimořádně nízké emise CO2, NOX i pevných částic. My jen doufáme, že to nebude jen pouhá další várka slibů, aby se neopakoval předloňský skandál s emisemi. Všemu by měla pomoci inovativní technika řízení spalovacího procesu „Lambda Split“ s odlišnými hodnotami Lambda v jednotlivých válcích. Katalyzátor tak rychle a efektivně dosáhne potřebné provozní teploty a bude si jí udržovat.
Velkou roli zde hraje i speciální Lambda sonda, u které nebudeme muset čekat na konec zahřívací fáze. Disponuje totiž elektrickým vyhříváním, takže svou regulaci může začít během deseti sekund po studeném startu. Současně s tím se chystá VW zařadit nový pojem - e-gas. Ten bude označovat synteticky vyráběné CNG, které se získává z vody a CO2 pomocí přebytečné elektrické energie z obnovitelných zdrojů ve speciálních zařízeních.