Německý koncern Volkswagen se rozhovořil na nedávné tiskové konferenci o chystaných motorech. Během prezentace pak zazněla i jednotka 1.0 TGI.
Ta je novinkou, která se dostane pod kapotu nového Volkswagenu Polo a možná i do čtvrté generace Škody Fabia. Kromě toho se chystá i příchod přeplňovaného tříválce taktéž s litrovým objemem. Jeho výkon bude činit 90 koní a tentýž motor jsme pro vás testovali například ve Volkswagenu Beats Up.
Volkswagen pak u litrového turbomotoru slibuje mimořádně nízké emise CO2, NOX i pevných částic. My jen doufáme, že to nebude jen pouhá další várka slibů, aby se neopakoval předloňský skandál s emisemi. Všemu by měla pomoci inovativní technika řízení spalovacího procesu „Lambda Split“ s odlišnými hodnotami Lambda v jednotlivých válcích. Katalyzátor tak rychle a efektivně dosáhne potřebné provozní teploty a bude si jí udržovat.
Velkou roli zde hraje i speciální Lambda sonda, u které nebudeme muset čekat na konec zahřívací fáze. Disponuje totiž elektrickým vyhříváním, takže svou regulaci může začít během deseti sekund po studeném startu. Současně s tím se chystá VW zařadit nový pojem - e-gas. Ten bude označovat synteticky vyráběné CNG, které se získává z vody a CO2 pomocí přebytečné elektrické energie z obnovitelných zdrojů ve speciálních zařízeních.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.