Německý koncern Volkswagen se rozhovořil na nedávné tiskové konferenci o chystaných motorech. Během prezentace pak zazněla i jednotka 1.0 TGI.
Ta je novinkou, která se dostane pod kapotu nového Volkswagenu Polo a možná i do čtvrté generace Škody Fabia. Kromě toho se chystá i příchod přeplňovaného tříválce taktéž s litrovým objemem. Jeho výkon bude činit 90 koní a tentýž motor jsme pro vás testovali například ve Volkswagenu Beats Up.
Volkswagen pak u litrového turbomotoru slibuje mimořádně nízké emise CO2, NOX i pevných částic. My jen doufáme, že to nebude jen pouhá další várka slibů, aby se neopakoval předloňský skandál s emisemi. Všemu by měla pomoci inovativní technika řízení spalovacího procesu „Lambda Split“ s odlišnými hodnotami Lambda v jednotlivých válcích. Katalyzátor tak rychle a efektivně dosáhne potřebné provozní teploty a bude si jí udržovat.
Velkou roli zde hraje i speciální Lambda sonda, u které nebudeme muset čekat na konec zahřívací fáze. Disponuje totiž elektrickým vyhříváním, takže svou regulaci může začít během deseti sekund po studeném startu. Současně s tím se chystá VW zařadit nový pojem - e-gas. Ten bude označovat synteticky vyráběné CNG, které se získává z vody a CO2 pomocí přebytečné elektrické energie z obnovitelných zdrojů ve speciálních zařízeních.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?