Pokud jste někdy v životě snili o rozebrání a složení celého motoru, něco pro vás máme. Ačkoliv nejde o skutečný motor, tahle propracovaná stavebnice v měřítku 1:4 s 290 dílky vám poskytne krásný náhled do fungování slavného motoru Porsche.
Kromě zábavy spojené se sestavováním motoru vás čeká i náhled do jeho funkce. Model je totiž vybaven elektrickým motorkem, který všechny části rozpohybuje. Nechybí ani detaily jako svíčky osazené LED diodami.
Model vyrábí společnost Franzis a můžete si ho objednat na jejich stránkách, případně na Amazonu. I s poštovným by cena neměla překročit 5.000 kč.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.