Ačkoliv se může zdát, že kauza Dieselgate již vyšuměla do prázdna, opak je pravdou. Koncern VW čelí v USA několika soudním procesům, které ho mohou přijít pěkně draho. Němci se tak rozhodli šetřit kde to jde.
V době, kdy všechny automobilky musí vynakládat spousty peněz na vývoj elektrických vozů, je kauza Dieselgate pěknou ránou pod pás pro celý koncern VW. Ten se totiž chystá na masivní přechod na baterky nejen u běžných vozů, ale i v luxusní divizi.
Vývoj podobných moderních technologií je ale pěkně drahý. Koncern se tak rozhodl spojit části vývojových center svých nejprestižnějších automobilek Bentley, Porsche a VW. Cílem tohoto kroku je společný vývoj platformy, na které by budoucí vozy měly stát. Navíc se předpokládá, že tímto krokem se VW povede ušetřit až 100 milionů Euro ( cca 2,5 miliardy Kč ) ročně.
Podle zpráv z Automotive News Europe by tento vývoj mohl odstartovat již začátkem příštího roku. Kromě vývoje samotné platformy by mohla spolupráce zahrnovat i společný vývoj podvozků, sdílení dílů a sdílení struktury prodejců.
Spolupráce mezi těmito značkami však není žádnou novinkou, minimálně co se benzínových strojů týče. Prvních výsledků společné práce Porsche a Bentley se dočkáme již příští rok, kdy by na trh měl dorazit nový Bentley Continental GT, který stojí na platformě druhé generace Porsche Panamera.
Zásadnější však bude až příchod elektrických vozů Porsche Mission E a Bentley EXP 12, který si od Porsche opět vypůjčí platformu. Model Mission E od Porsche je však ohlášen až na rok 2019, dá se tedy předpokládat, že Bentley dodá svůj sportovní elektrický model o něco později.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).