Ačkoliv se může zdát, že kauza Dieselgate již vyšuměla do prázdna, opak je pravdou. Koncern VW čelí v USA několika soudním procesům, které ho mohou přijít pěkně draho. Němci se tak rozhodli šetřit kde to jde.
V době, kdy všechny automobilky musí vynakládat spousty peněz na vývoj elektrických vozů, je kauza Dieselgate pěknou ránou pod pás pro celý koncern VW. Ten se totiž chystá na masivní přechod na baterky nejen u běžných vozů, ale i v luxusní divizi.
Vývoj podobných moderních technologií je ale pěkně drahý. Koncern se tak rozhodl spojit části vývojových center svých nejprestižnějších automobilek Bentley, Porsche a VW. Cílem tohoto kroku je společný vývoj platformy, na které by budoucí vozy měly stát. Navíc se předpokládá, že tímto krokem se VW povede ušetřit až 100 milionů Euro ( cca 2,5 miliardy Kč ) ročně.
Podle zpráv z Automotive News Europe by tento vývoj mohl odstartovat již začátkem příštího roku. Kromě vývoje samotné platformy by mohla spolupráce zahrnovat i společný vývoj podvozků, sdílení dílů a sdílení struktury prodejců.
Spolupráce mezi těmito značkami však není žádnou novinkou, minimálně co se benzínových strojů týče. Prvních výsledků společné práce Porsche a Bentley se dočkáme již příští rok, kdy by na trh měl dorazit nový Bentley Continental GT, který stojí na platformě druhé generace Porsche Panamera.
Zásadnější však bude až příchod elektrických vozů Porsche Mission E a Bentley EXP 12, který si od Porsche opět vypůjčí platformu. Model Mission E od Porsche je však ohlášen až na rok 2019, dá se tedy předpokládat, že Bentley dodá svůj sportovní elektrický model o něco později.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.