Ačkoliv se může zdát, že kauza Dieselgate již vyšuměla do prázdna, opak je pravdou. Koncern VW čelí v USA několika soudním procesům, které ho mohou přijít pěkně draho. Němci se tak rozhodli šetřit kde to jde.
V době, kdy všechny automobilky musí vynakládat spousty peněz na vývoj elektrických vozů, je kauza Dieselgate pěknou ránou pod pás pro celý koncern VW. Ten se totiž chystá na masivní přechod na baterky nejen u běžných vozů, ale i v luxusní divizi.
Vývoj podobných moderních technologií je ale pěkně drahý. Koncern se tak rozhodl spojit části vývojových center svých nejprestižnějších automobilek Bentley, Porsche a VW. Cílem tohoto kroku je společný vývoj platformy, na které by budoucí vozy měly stát. Navíc se předpokládá, že tímto krokem se VW povede ušetřit až 100 milionů Euro ( cca 2,5 miliardy Kč ) ročně.
Podle zpráv z Automotive News Europe by tento vývoj mohl odstartovat již začátkem příštího roku. Kromě vývoje samotné platformy by mohla spolupráce zahrnovat i společný vývoj podvozků, sdílení dílů a sdílení struktury prodejců.
Spolupráce mezi těmito značkami však není žádnou novinkou, minimálně co se benzínových strojů týče. Prvních výsledků společné práce Porsche a Bentley se dočkáme již příští rok, kdy by na trh měl dorazit nový Bentley Continental GT, který stojí na platformě druhé generace Porsche Panamera.
Zásadnější však bude až příchod elektrických vozů Porsche Mission E a Bentley EXP 12, který si od Porsche opět vypůjčí platformu. Model Mission E od Porsche je však ohlášen až na rok 2019, dá se tedy předpokládat, že Bentley dodá svůj sportovní elektrický model o něco později.
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.
Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.