Zbrusu nová letní pneumatika PremiumContact 6 prokázala své kvality ziskem nejvyššího umístění hned při ostré premiéře ve velkém testu letních pneumatik německého magazínu Auto Bild.
Redaktoři ohodnotili pneumatiku jako „nejlepší na mokru a suchu“, ocenili její „dynamické jízdní vlastnosti s přesnými reakcemi na řízení vozidla a krátkou brzdnou dráhu na suchu i za mokra“ a pochválili „vynikající spotřebu paliva“. Závěrem napsali: „Nový model PremiumContact 6 od společnosti Continental je jasným vítězem srovnávacího testu. V žádné z dvanácti disciplín testu nezaváhal a stal se nejen celkovým vítězem testu, ale též „Eko – šampionem“.
Auto Bild testoval 52 modelů pneumatik velikosti 225/50 R 17 od evropských, amerických a asijských výrobců. Testovacím vozidlem bylo BMW řady 3, i když tato velikost pneumatiky sedí také na mnohá další auta nižší střední a střední třídy. Magazín též varoval před nákupem 13 modelů pneumatik, které neprošly bezpečnostní kontrolou kvůli „nebezpečně dlouhým brzdným drahám.“
Testovány byly i letní pneumatiky PremiumContact 6 s rozměrem 235/50 R 18 pro SUV. V testu magazínu Auto Bild allrad potvrdily svou prvotřídní vyváženost a nejlepší známky získaly na suché a mokré vozovce, stejně jako v terénu.
S novinkou v bezpečíNa letní pneumatiky můžete bez obav z postihů přezout od 1. dubna. V zájmu maximální bezpečnosti by si řidiči měli zkontrolovat hloubku dezénu. Pokud je v případě letních pneumatik menší než tři milimetry, významně se zhoršují jejích jízdní vlastnosti. Výměna pneumatik v nejbližších týdnech bude ideální příležitostí, kdy se i kvůli malé hloubce profilu rozhodnout pro zakoupení nových letních plášťů.
Kdo očekává od nových pneumatik v první řadě bezpečnost, může se klidně inspirovat výsledkem testu magazínu Auto Bild. Během redakčního testování pneumatiky obuté na trojkovém BMW brzdily z rychlosti 100 km/h na suché vozovce a 80 km/h na mokré vozovce až do úplného zastavení. V součtu obou výsledků brzdění přitom pneumatika PremiumContact 6 s 69,9 m jako jediná dosáhla hodnoty pod 70 metrů. Porota na horké novince z dílny společnosti Continental kromě krátkých brzdných drah pozitivně hodnotila i dynamické jízdní vlastnosti, precizní odezvu řízení či dobrý kilometrový výkon.
„Z tak vynikajícího výsledku v prvním testu máme radost. Pro vývojáře našich pneumatik to znamená hned dvě věci: velké zadostiučinění za jejich práci i skvělou motivaci do dalšího vývoje budoucích řešení na úplně nejvyšší technologické úrovni,“ říká Alexander Bahlmann, celosvětový PR šéf společnosti Continental pro pneumatiky pro osobní a lehká nákladní vozidla.
V souladu s Vision ZeroNový model pneumatiky splňuje náročné požadavky pro mnoho kategorií automobilů: od luxusních komfortních limuzín, přes sportovní vozy až po auta kategorie SUV. Nový plášť PremiumContact 6 kombinuje maximální bezpečnost s vysokým komfortem, úsporným provozem a přesnou reakcí na řízení. Výsledkem je zlepšení jízdních výkonů o 15 % a snížení valivého odporu o 5 % bez zhoršení bezpečnosti. Prémiové produkty společnosti Continental na nejvyšší technologické úrovni přímo přispívají svými vlastnostmi k vyšší bezpečnosti dopravy, čímž podporují dlouhodobé cíle koncepce Vision Zero tohoto předního německého výrobce pneumatik. Continental je partnerem programu asociace Global NCAP s názvem Stop the Crash a novou pneumatikou demonstruje svůj závazek dosáhnout ideální rovnováhy mezi bezpečností, komfortem a trvalou udržitelností na nejvyšší možné úrovni.
Za účelem dosáhnout této úrovně konstrukce museli vývojáři pneumatik společnosti Continental vyvinout nové materiály, optimalizovat design vzorku převzetím moderních technologií ze sportovní pneumatiky SportContact 6 a vytvořit dezén pro obzvlášť pohodlnou jízdu. Při tom se jim také podařilo výrazně zdokonalit kilometrový výkon, s pomocí optimalizované silika směsi byl vyřešen konflikt cílů mezi jednotlivými výkonnostními parametry.
Od teď budou nové pneumatiky PremiumContact 6 postupně nahrazovat své dva předchůdce, ContiSportContact 5 a ContiPremiumContact 5. V prvním roce budou nové pneumatiky dostupné v 70 velikostech pro ráfky s průměrem od 16 do 21 palců, které vyhovují osobním autům a SUV.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?