Zbrusu nová letní pneumatika PremiumContact 6 prokázala své kvality ziskem nejvyššího umístění hned při ostré premiéře ve velkém testu letních pneumatik německého magazínu Auto Bild.
Redaktoři ohodnotili pneumatiku jako „nejlepší na mokru a suchu“, ocenili její „dynamické jízdní vlastnosti s přesnými reakcemi na řízení vozidla a krátkou brzdnou dráhu na suchu i za mokra“ a pochválili „vynikající spotřebu paliva“. Závěrem napsali: „Nový model PremiumContact 6 od společnosti Continental je jasným vítězem srovnávacího testu. V žádné z dvanácti disciplín testu nezaváhal a stal se nejen celkovým vítězem testu, ale též „Eko – šampionem“.
Auto Bild testoval 52 modelů pneumatik velikosti 225/50 R 17 od evropských, amerických a asijských výrobců. Testovacím vozidlem bylo BMW řady 3, i když tato velikost pneumatiky sedí také na mnohá další auta nižší střední a střední třídy. Magazín též varoval před nákupem 13 modelů pneumatik, které neprošly bezpečnostní kontrolou kvůli „nebezpečně dlouhým brzdným drahám.“
Testovány byly i letní pneumatiky PremiumContact 6 s rozměrem 235/50 R 18 pro SUV. V testu magazínu Auto Bild allrad potvrdily svou prvotřídní vyváženost a nejlepší známky získaly na suché a mokré vozovce, stejně jako v terénu.
S novinkou v bezpečíNa letní pneumatiky můžete bez obav z postihů přezout od 1. dubna. V zájmu maximální bezpečnosti by si řidiči měli zkontrolovat hloubku dezénu. Pokud je v případě letních pneumatik menší než tři milimetry, významně se zhoršují jejích jízdní vlastnosti. Výměna pneumatik v nejbližších týdnech bude ideální příležitostí, kdy se i kvůli malé hloubce profilu rozhodnout pro zakoupení nových letních plášťů.
Kdo očekává od nových pneumatik v první řadě bezpečnost, může se klidně inspirovat výsledkem testu magazínu Auto Bild. Během redakčního testování pneumatiky obuté na trojkovém BMW brzdily z rychlosti 100 km/h na suché vozovce a 80 km/h na mokré vozovce až do úplného zastavení. V součtu obou výsledků brzdění přitom pneumatika PremiumContact 6 s 69,9 m jako jediná dosáhla hodnoty pod 70 metrů. Porota na horké novince z dílny společnosti Continental kromě krátkých brzdných drah pozitivně hodnotila i dynamické jízdní vlastnosti, precizní odezvu řízení či dobrý kilometrový výkon.
„Z tak vynikajícího výsledku v prvním testu máme radost. Pro vývojáře našich pneumatik to znamená hned dvě věci: velké zadostiučinění za jejich práci i skvělou motivaci do dalšího vývoje budoucích řešení na úplně nejvyšší technologické úrovni,“ říká Alexander Bahlmann, celosvětový PR šéf společnosti Continental pro pneumatiky pro osobní a lehká nákladní vozidla.
V souladu s Vision ZeroNový model pneumatiky splňuje náročné požadavky pro mnoho kategorií automobilů: od luxusních komfortních limuzín, přes sportovní vozy až po auta kategorie SUV. Nový plášť PremiumContact 6 kombinuje maximální bezpečnost s vysokým komfortem, úsporným provozem a přesnou reakcí na řízení. Výsledkem je zlepšení jízdních výkonů o 15 % a snížení valivého odporu o 5 % bez zhoršení bezpečnosti. Prémiové produkty společnosti Continental na nejvyšší technologické úrovni přímo přispívají svými vlastnostmi k vyšší bezpečnosti dopravy, čímž podporují dlouhodobé cíle koncepce Vision Zero tohoto předního německého výrobce pneumatik. Continental je partnerem programu asociace Global NCAP s názvem Stop the Crash a novou pneumatikou demonstruje svůj závazek dosáhnout ideální rovnováhy mezi bezpečností, komfortem a trvalou udržitelností na nejvyšší možné úrovni.
Za účelem dosáhnout této úrovně konstrukce museli vývojáři pneumatik společnosti Continental vyvinout nové materiály, optimalizovat design vzorku převzetím moderních technologií ze sportovní pneumatiky SportContact 6 a vytvořit dezén pro obzvlášť pohodlnou jízdu. Při tom se jim také podařilo výrazně zdokonalit kilometrový výkon, s pomocí optimalizované silika směsi byl vyřešen konflikt cílů mezi jednotlivými výkonnostními parametry.
Od teď budou nové pneumatiky PremiumContact 6 postupně nahrazovat své dva předchůdce, ContiSportContact 5 a ContiPremiumContact 5. V prvním roce budou nové pneumatiky dostupné v 70 velikostech pro ráfky s průměrem od 16 do 21 palců, které vyhovují osobním autům a SUV.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.