Zbrusu nová letní pneumatika PremiumContact 6 prokázala své kvality ziskem nejvyššího umístění hned při ostré premiéře ve velkém testu letních pneumatik německého magazínu Auto Bild.
Redaktoři ohodnotili pneumatiku jako „nejlepší na mokru a suchu“, ocenili její „dynamické jízdní vlastnosti s přesnými reakcemi na řízení vozidla a krátkou brzdnou dráhu na suchu i za mokra“ a pochválili „vynikající spotřebu paliva“. Závěrem napsali: „Nový model PremiumContact 6 od společnosti Continental je jasným vítězem srovnávacího testu. V žádné z dvanácti disciplín testu nezaváhal a stal se nejen celkovým vítězem testu, ale též „Eko – šampionem“.
Auto Bild testoval 52 modelů pneumatik velikosti 225/50 R 17 od evropských, amerických a asijských výrobců. Testovacím vozidlem bylo BMW řady 3, i když tato velikost pneumatiky sedí také na mnohá další auta nižší střední a střední třídy. Magazín též varoval před nákupem 13 modelů pneumatik, které neprošly bezpečnostní kontrolou kvůli „nebezpečně dlouhým brzdným drahám.“
Testovány byly i letní pneumatiky PremiumContact 6 s rozměrem 235/50 R 18 pro SUV. V testu magazínu Auto Bild allrad potvrdily svou prvotřídní vyváženost a nejlepší známky získaly na suché a mokré vozovce, stejně jako v terénu.
S novinkou v bezpečíNa letní pneumatiky můžete bez obav z postihů přezout od 1. dubna. V zájmu maximální bezpečnosti by si řidiči měli zkontrolovat hloubku dezénu. Pokud je v případě letních pneumatik menší než tři milimetry, významně se zhoršují jejích jízdní vlastnosti. Výměna pneumatik v nejbližších týdnech bude ideální příležitostí, kdy se i kvůli malé hloubce profilu rozhodnout pro zakoupení nových letních plášťů.
Kdo očekává od nových pneumatik v první řadě bezpečnost, může se klidně inspirovat výsledkem testu magazínu Auto Bild. Během redakčního testování pneumatiky obuté na trojkovém BMW brzdily z rychlosti 100 km/h na suché vozovce a 80 km/h na mokré vozovce až do úplného zastavení. V součtu obou výsledků brzdění přitom pneumatika PremiumContact 6 s 69,9 m jako jediná dosáhla hodnoty pod 70 metrů. Porota na horké novince z dílny společnosti Continental kromě krátkých brzdných drah pozitivně hodnotila i dynamické jízdní vlastnosti, precizní odezvu řízení či dobrý kilometrový výkon.
„Z tak vynikajícího výsledku v prvním testu máme radost. Pro vývojáře našich pneumatik to znamená hned dvě věci: velké zadostiučinění za jejich práci i skvělou motivaci do dalšího vývoje budoucích řešení na úplně nejvyšší technologické úrovni,“ říká Alexander Bahlmann, celosvětový PR šéf společnosti Continental pro pneumatiky pro osobní a lehká nákladní vozidla.
V souladu s Vision ZeroNový model pneumatiky splňuje náročné požadavky pro mnoho kategorií automobilů: od luxusních komfortních limuzín, přes sportovní vozy až po auta kategorie SUV. Nový plášť PremiumContact 6 kombinuje maximální bezpečnost s vysokým komfortem, úsporným provozem a přesnou reakcí na řízení. Výsledkem je zlepšení jízdních výkonů o 15 % a snížení valivého odporu o 5 % bez zhoršení bezpečnosti. Prémiové produkty společnosti Continental na nejvyšší technologické úrovni přímo přispívají svými vlastnostmi k vyšší bezpečnosti dopravy, čímž podporují dlouhodobé cíle koncepce Vision Zero tohoto předního německého výrobce pneumatik. Continental je partnerem programu asociace Global NCAP s názvem Stop the Crash a novou pneumatikou demonstruje svůj závazek dosáhnout ideální rovnováhy mezi bezpečností, komfortem a trvalou udržitelností na nejvyšší možné úrovni.
Za účelem dosáhnout této úrovně konstrukce museli vývojáři pneumatik společnosti Continental vyvinout nové materiály, optimalizovat design vzorku převzetím moderních technologií ze sportovní pneumatiky SportContact 6 a vytvořit dezén pro obzvlášť pohodlnou jízdu. Při tom se jim také podařilo výrazně zdokonalit kilometrový výkon, s pomocí optimalizované silika směsi byl vyřešen konflikt cílů mezi jednotlivými výkonnostními parametry.
Od teď budou nové pneumatiky PremiumContact 6 postupně nahrazovat své dva předchůdce, ContiSportContact 5 a ContiPremiumContact 5. V prvním roce budou nové pneumatiky dostupné v 70 velikostech pro ráfky s průměrem od 16 do 21 palců, které vyhovují osobním autům a SUV.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).