Nissan představuje "SAM", klíčový prvek pro plně autonomní řízení

AutoRoad.cz, 23. března 2017, 17:49 Aktualizováno 23.3.2017, 21:04 Google+

Jen několik týdnů po předvedení pokročilé technologie autonomního řízení na veřejných silnicích v Evropě má automobilka Nissan premiéru na největším evropském digitálním veletrhu CeBIT. Představí zde inovace, které mají přinést revoluci v budoucnosti automobilového průmyslu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nissan představuje technologii SAM

Nissan představuje technologii SAM | foto: Nissan

Sdílejte článek

Středobodem výstavního prostoru Nissanu na veletrhu CeBIT bude další inovace v oblasti autonomních systémů – Seamless Autonomous Mobility (Dokonalá autonomní mobilita), nebo zkráceně SAM, která byla poprvé k vidění začátkem letošního roku na veletrhu CES v Las Vegas. 

Technologie SAM má základ v technologii agentury NASA a spojuje umělou inteligenci vozidla s jednáním řidiče. Díky tomu budou vozy schopny reagovat v nepředvídatelných situacích, například při nehodách, opravách na silnici nebo u jiných překážek. Systém SAM umožňuje autonomnímu vozu rozhodnout, kdy se má pokusit danou situaci vyřešit samostatně, a kdy má naopak požádat o pomoc řídící centrum. Schopnost zvolit to nejlepší řešení v těchto situacích bude pro dosažení budoucnosti s plně autonomním řízením zcela klíčové.

img-responsive

nissan leaf | foto: Nissan

Expozice automobilky Nissan se nachází v japonském pavilonu, který organizuje Japonská organizace pro podporu zahraničního obchodu (JETRO). V pavilonu vystavuje více než 100 firem a organizací, které prezentují unikátní japonské vynálezy a technologie.

Ponz Pandikuthira, viceprezident pro plánování produktů ve společnosti Nissan Europe, k tomu řekl: „Technologie autonomního řízení představují revoluci v budoucnosti mobility, protože všem poskytnou větší bezpečnost, pohodlí a zážitek z jízdy. Tyto systémy zajistí radikální pokles počtu automobilových nehod. Právě to je klíčová součást plánu Inteligentní mobility Nissan, jehož cílem jsou nulové emise a nulový počet smrtelných dopravních nehod.“ 

Účast automobilky Nissan na veletrhu CeBIT přichází krátce po významném mezníku firmy ve vývoji technologie autonomního řízení, když se letos v únoru konala první ukázka této technologie v Evropě. Více než 100 účastníků akce z řad médií, politické reprezentace a zástupců automobilového průmyslu mělo možnost si na vlastní oči vyzkoušet testování pokročilé technologie autonomního řízení Nissan v londýnských ulicích v Nissanu LEAF.

Nissan také potvrdil, že první fáze inovativní technologie autonomního řízení ProPILOT bude součástí výbavy nového modelu Qashqai, který bude uveden na trh v průběhu fiskálního roku 2017, a také nové generace modelu Nissan LEAF, jenž bude představen již brzy. Tato technologie umožňuje autonomní jízdu v jednom pruhu na rychlostních komunikacích a je již dostupná v Nissanu Serena, jehož prodej byl zahájen loni v Japonsku.

V následujících letech až do roku 2020 bude technologie autonomního řízení Nissan postupovat na stále vyšší úrovně autonomie, dokud systém nebude schopen samostatné jízdy na městských křižovatkách. Vývoj technologie autonomního řízení, jejímž cílem je zajistit větší bezpečnost a potěšení z jízdy, je součástí projektu Inteligentní mobility Nissan. Ten má změnit způsob, jakým se auta řídí, pohání a integrují do společnosti.

Vytisknout

Diskuze: Nissan představuje "SAM", klíčový prvek pro plně autonomní řízení

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Policejní vozy

Jak fungují antiradary? Tohle říká legislativa

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud