Nissan představuje "SAM", klíčový prvek pro plně autonomní řízení

AutoRoad.cz, 23. března 2017, 17:49 Aktualizováno 23.3.2017, 21:04 Google+

Jen několik týdnů po předvedení pokročilé technologie autonomního řízení na veřejných silnicích v Evropě má automobilka Nissan premiéru na největším evropském digitálním veletrhu CeBIT. Představí zde inovace, které mají přinést revoluci v budoucnosti automobilového průmyslu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nissan představuje technologii SAM

Nissan představuje technologii SAM | foto: Nissan

Sdílejte článek

Středobodem výstavního prostoru Nissanu na veletrhu CeBIT bude další inovace v oblasti autonomních systémů – Seamless Autonomous Mobility (Dokonalá autonomní mobilita), nebo zkráceně SAM, která byla poprvé k vidění začátkem letošního roku na veletrhu CES v Las Vegas. 

Technologie SAM má základ v technologii agentury NASA a spojuje umělou inteligenci vozidla s jednáním řidiče. Díky tomu budou vozy schopny reagovat v nepředvídatelných situacích, například při nehodách, opravách na silnici nebo u jiných překážek. Systém SAM umožňuje autonomnímu vozu rozhodnout, kdy se má pokusit danou situaci vyřešit samostatně, a kdy má naopak požádat o pomoc řídící centrum. Schopnost zvolit to nejlepší řešení v těchto situacích bude pro dosažení budoucnosti s plně autonomním řízením zcela klíčové.

img-responsive

nissan leaf | foto: Nissan

Expozice automobilky Nissan se nachází v japonském pavilonu, který organizuje Japonská organizace pro podporu zahraničního obchodu (JETRO). V pavilonu vystavuje více než 100 firem a organizací, které prezentují unikátní japonské vynálezy a technologie.

Ponz Pandikuthira, viceprezident pro plánování produktů ve společnosti Nissan Europe, k tomu řekl: „Technologie autonomního řízení představují revoluci v budoucnosti mobility, protože všem poskytnou větší bezpečnost, pohodlí a zážitek z jízdy. Tyto systémy zajistí radikální pokles počtu automobilových nehod. Právě to je klíčová součást plánu Inteligentní mobility Nissan, jehož cílem jsou nulové emise a nulový počet smrtelných dopravních nehod.“ 

Účast automobilky Nissan na veletrhu CeBIT přichází krátce po významném mezníku firmy ve vývoji technologie autonomního řízení, když se letos v únoru konala první ukázka této technologie v Evropě. Více než 100 účastníků akce z řad médií, politické reprezentace a zástupců automobilového průmyslu mělo možnost si na vlastní oči vyzkoušet testování pokročilé technologie autonomního řízení Nissan v londýnských ulicích v Nissanu LEAF.

Nissan také potvrdil, že první fáze inovativní technologie autonomního řízení ProPILOT bude součástí výbavy nového modelu Qashqai, který bude uveden na trh v průběhu fiskálního roku 2017, a také nové generace modelu Nissan LEAF, jenž bude představen již brzy. Tato technologie umožňuje autonomní jízdu v jednom pruhu na rychlostních komunikacích a je již dostupná v Nissanu Serena, jehož prodej byl zahájen loni v Japonsku.

V následujících letech až do roku 2020 bude technologie autonomního řízení Nissan postupovat na stále vyšší úrovně autonomie, dokud systém nebude schopen samostatné jízdy na městských křižovatkách. Vývoj technologie autonomního řízení, jejímž cílem je zajistit větší bezpečnost a potěšení z jízdy, je součástí projektu Inteligentní mobility Nissan. Ten má změnit způsob, jakým se auta řídí, pohání a integrují do společnosti.

Vytisknout

Diskuze: Nissan představuje "SAM", klíčový prvek pro plně autonomní řízení

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ford představuje novou generaci úspěšného modelu Focus

Ford ukázal nový Focus. Pro dynamiku musíte jít do ST, prioritou luxus a ohled na planetu

Obytný GAZ Sadko Next

Cool obytňák z Ruska, projede všude a má i kamínka na dřevo

Volkswagen Caddy Maxi

Volkswagen Caddy Maxi - 7 místný praktik - "užitkáč", který ovšem působí jako osobák

toyota mirai

Toyota Mirai se zapsala do Guinnessovy knihy. Ujela 1360 km na jednu nádrž

Škoda Slavia

Kamufláž nového modelu ŠKODA SLAVIA je výsledkem designérské soutěže

ŠKODA SPIDER R5

ŠKODA SPIDER již před 46 lety uměla z 0 na 100 km/h za 4 s!

Ford u svého Mustangu Mach-E zvolil v případě interiéru reduktivní přístup, všechny důležité ovládací prvky umístil do středové obrazovky

Co všechno lze hacknout v automobilu?

Gumbalkan

Gumbalkan: jaké auto zvolit?

Volkswagen ID.3 v Česku už za méně než 900 tisíc

Bestseller mezi elektrickými vozy v Evropě

Kia Proceed

Kia prozradila, co jí v Česku pomohlo mezi čtyři nejžádanější značky

Škoda

Potvrzený nový sedan automobilky Škoda Auto. Letenští z jejího jména nadšeni nebudou

Toyota Yaris GR

Test: Brutální Toyota Yaris GR - budoucí legenda, která se zapíše do historie + VIDEO

Škoda Enyaq iV

Tohle si u Škodovky za rámeček nedají, Škoda Enyaq pohořela v losím testu

Gumbalkan

Gumbalkan: Registrace byla neskutečný boj, ale jedeme!!

Honda X-ADV

Test Hondy X-ADV, napříč třídami

reklama

Doporučujeme

Policejní vozy

Jak fungují antiradary? Tohle říká legislativa

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Gumbalkan: jaké auto zvolit?

  2. Kamufláž nového modelu ŠKODA SLAVIA je výsledkem designérské soutěže

  3. Kia prozradila, co jí v Česku pomohlo mezi čtyři nejžádanější značky

  4. ŠKODA SPIDER již před 46 lety uměla z 0 na 100 km/h za 4 s!

  5. Bestseller mezi elektrickými vozy v Evropě

  6. Co všechno lze hacknout v automobilu?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud