Jen několik týdnů po předvedení pokročilé technologie autonomního řízení na veřejných silnicích v Evropě má automobilka Nissan premiéru na největším evropském digitálním veletrhu CeBIT. Představí zde inovace, které mají přinést revoluci v budoucnosti automobilového průmyslu.
Středobodem výstavního prostoru Nissanu na veletrhu CeBIT bude další inovace v oblasti autonomních systémů – Seamless Autonomous Mobility (Dokonalá autonomní mobilita), nebo zkráceně SAM, která byla poprvé k vidění začátkem letošního roku na veletrhu CES v Las Vegas.
Technologie SAM má základ v technologii agentury NASA a spojuje umělou inteligenci vozidla s jednáním řidiče. Díky tomu budou vozy schopny reagovat v nepředvídatelných situacích, například při nehodách, opravách na silnici nebo u jiných překážek. Systém SAM umožňuje autonomnímu vozu rozhodnout, kdy se má pokusit danou situaci vyřešit samostatně, a kdy má naopak požádat o pomoc řídící centrum. Schopnost zvolit to nejlepší řešení v těchto situacích bude pro dosažení budoucnosti s plně autonomním řízením zcela klíčové.
Expozice automobilky Nissan se nachází v japonském pavilonu, který organizuje Japonská organizace pro podporu zahraničního obchodu (JETRO). V pavilonu vystavuje více než 100 firem a organizací, které prezentují unikátní japonské vynálezy a technologie. Ponz Pandikuthira, viceprezident pro plánování produktů ve společnosti Nissan Europe, k tomu řekl: „Technologie autonomního řízení představují revoluci v budoucnosti mobility, protože všem poskytnou větší bezpečnost, pohodlí a zážitek z jízdy. Tyto systémy zajistí radikální pokles počtu automobilových nehod. Právě to je klíčová součást plánu Inteligentní mobility Nissan, jehož cílem jsou nulové emise a nulový počet smrtelných dopravních nehod.“
Účast automobilky Nissan na veletrhu CeBIT přichází krátce po významném mezníku firmy ve vývoji technologie autonomního řízení, když se letos v únoru konala první ukázka této technologie v Evropě. Více než 100 účastníků akce z řad médií, politické reprezentace a zástupců automobilového průmyslu mělo možnost si na vlastní oči vyzkoušet testování pokročilé technologie autonomního řízení Nissan v londýnských ulicích v Nissanu LEAF.
Nissan také potvrdil, že první fáze inovativní technologie autonomního řízení ProPILOT bude součástí výbavy nového modelu Qashqai, který bude uveden na trh v průběhu fiskálního roku 2017, a také nové generace modelu Nissan LEAF, jenž bude představen již brzy. Tato technologie umožňuje autonomní jízdu v jednom pruhu na rychlostních komunikacích a je již dostupná v Nissanu Serena, jehož prodej byl zahájen loni v Japonsku. V následujících letech až do roku 2020 bude technologie autonomního řízení Nissan postupovat na stále vyšší úrovně autonomie, dokud systém nebude schopen samostatné jízdy na městských křižovatkách. Vývoj technologie autonomního řízení, jejímž cílem je zajistit větší bezpečnost a potěšení z jízdy, je součástí projektu Inteligentní mobility Nissan. Ten má změnit způsob, jakým se auta řídí, pohání a integrují do společnosti.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?