Jen několik týdnů po předvedení pokročilé technologie autonomního řízení na veřejných silnicích v Evropě má automobilka Nissan premiéru na největším evropském digitálním veletrhu CeBIT. Představí zde inovace, které mají přinést revoluci v budoucnosti automobilového průmyslu.
Středobodem výstavního prostoru Nissanu na veletrhu CeBIT bude další inovace v oblasti autonomních systémů – Seamless Autonomous Mobility (Dokonalá autonomní mobilita), nebo zkráceně SAM, která byla poprvé k vidění začátkem letošního roku na veletrhu CES v Las Vegas.
Technologie SAM má základ v technologii agentury NASA a spojuje umělou inteligenci vozidla s jednáním řidiče. Díky tomu budou vozy schopny reagovat v nepředvídatelných situacích, například při nehodách, opravách na silnici nebo u jiných překážek. Systém SAM umožňuje autonomnímu vozu rozhodnout, kdy se má pokusit danou situaci vyřešit samostatně, a kdy má naopak požádat o pomoc řídící centrum. Schopnost zvolit to nejlepší řešení v těchto situacích bude pro dosažení budoucnosti s plně autonomním řízením zcela klíčové.
Expozice automobilky Nissan se nachází v japonském pavilonu, který organizuje Japonská organizace pro podporu zahraničního obchodu (JETRO). V pavilonu vystavuje více než 100 firem a organizací, které prezentují unikátní japonské vynálezy a technologie. Ponz Pandikuthira, viceprezident pro plánování produktů ve společnosti Nissan Europe, k tomu řekl: „Technologie autonomního řízení představují revoluci v budoucnosti mobility, protože všem poskytnou větší bezpečnost, pohodlí a zážitek z jízdy. Tyto systémy zajistí radikální pokles počtu automobilových nehod. Právě to je klíčová součást plánu Inteligentní mobility Nissan, jehož cílem jsou nulové emise a nulový počet smrtelných dopravních nehod.“
Účast automobilky Nissan na veletrhu CeBIT přichází krátce po významném mezníku firmy ve vývoji technologie autonomního řízení, když se letos v únoru konala první ukázka této technologie v Evropě. Více než 100 účastníků akce z řad médií, politické reprezentace a zástupců automobilového průmyslu mělo možnost si na vlastní oči vyzkoušet testování pokročilé technologie autonomního řízení Nissan v londýnských ulicích v Nissanu LEAF.
Nissan také potvrdil, že první fáze inovativní technologie autonomního řízení ProPILOT bude součástí výbavy nového modelu Qashqai, který bude uveden na trh v průběhu fiskálního roku 2017, a také nové generace modelu Nissan LEAF, jenž bude představen již brzy. Tato technologie umožňuje autonomní jízdu v jednom pruhu na rychlostních komunikacích a je již dostupná v Nissanu Serena, jehož prodej byl zahájen loni v Japonsku. V následujících letech až do roku 2020 bude technologie autonomního řízení Nissan postupovat na stále vyšší úrovně autonomie, dokud systém nebude schopen samostatné jízdy na městských křižovatkách. Vývoj technologie autonomního řízení, jejímž cílem je zajistit větší bezpečnost a potěšení z jízdy, je součástí projektu Inteligentní mobility Nissan. Ten má změnit způsob, jakým se auta řídí, pohání a integrují do společnosti.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.