Ani luxusní automobilky se někdy nevyhnou svolávacím akcím. Posledním příkladem je německý Mercedes-Benz a jeho problémový milion vozidel.
Konkrétně se jedná o to, že na milion kusů aut z řad C,E, GLA, GLC a GLE a let produkce 2015 až 2017 musí zamířit do servisů. Je jasné, že za dva roky se vyrobilo víc jak milion exemplářů, ale bohužel velká většina z uvedených modelů je postižena tím samým problémem.
Jen na území USA se musí opravit 300 tisíc kusů. Podle výrobce je pak problém ukryt v samotném startéru, jenž se může v mnoha případech přehřívat a v horším fázi způsobit i požár. A že se nejedná o pouhé spekulace, ukazuje fakt, že takhle už vzplálo 51 aut. Naštěstí s tím není spojeno žádné zranění nebo úmrtí. Je ale otázkou času, kdy se něco takového může stát. Proto všechny postižené kusy musí co nejdříve do servisu.
Každý majitel s dotyčným autem dostane pozvánku přímo od vedení značky. A jelikož těchto součástek aktuálně Mercedes-Benz nemá dostatečné množství, opravy začnou trošku podivně až začátkem července.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.