Německá automobilka Audi má problém. Musí svolat do servisů přes půl milionu svých modelů A5 a Q5.
Konkrétně se jedná 343 tisíc kusů A5 s dvoulitrovými turbomotory. Svolávačka se týká vozidel z let výroby 2013 až 2017 a všem hrozí ucpání elektrického čerpadla chladicí kapaliny. Díky tomu se může Audi A5 přehřát a v horším případě propukne požár v motorové části.
Neméně hezké to je s 234 tisíci vozy Audi Q5 z let 2011 až 2017. Zde je registrována závada na odvodňovacím kanálku elektrické posuvné střechy. Díky tomu se vniklá voda dostává až do okenních airbagů a narušuje jejich nafukovače. Nemusíme zmiňovat, že i tohle je jasné narušení možné bezpečnosti.
Podle vedení značky se veškeré opravy provedou zdarma. Majitelé dotyčných vozidel pak jsou již obesíláni s pozvánkou návštěvy servisu. O něco lepší zprávou je fakt, že se vše týká výhradně americké produkce.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?