Německá automobilka Audi má problém. Musí svolat do servisů přes půl milionu svých modelů A5 a Q5.
Konkrétně se jedná 343 tisíc kusů A5 s dvoulitrovými turbomotory. Svolávačka se týká vozidel z let výroby 2013 až 2017 a všem hrozí ucpání elektrického čerpadla chladicí kapaliny. Díky tomu se může Audi A5 přehřát a v horším případě propukne požár v motorové části.
Neméně hezké to je s 234 tisíci vozy Audi Q5 z let 2011 až 2017. Zde je registrována závada na odvodňovacím kanálku elektrické posuvné střechy. Díky tomu se vniklá voda dostává až do okenních airbagů a narušuje jejich nafukovače. Nemusíme zmiňovat, že i tohle je jasné narušení možné bezpečnosti.
Podle vedení značky se veškeré opravy provedou zdarma. Majitelé dotyčných vozidel pak jsou již obesíláni s pozvánkou návštěvy servisu. O něco lepší zprávou je fakt, že se vše týká výhradně americké produkce.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?