Volkswagen hodlá i přes značné škrty v rozpočtu uvést na evropský trh benzinový třílitrový šestiválec. Stane se tak s novou generací Touaregu a otázkou je, zda ho dostaneme i my v ČR.
V pořadí třetí generace Touaregu bude po vzoru Audi Q7 vyjíždět na evoluční verzi platformy MLB. Tudíž čekejme snížení těžiště a co víc, ke snížení dojde také v případě hmotnosti. Tam VW slibuje hodnotu poklesu o přibližně dvě stovky kil. Zaručena je proto nižší spotřeba a lepší jízdní vlastnosti.
Společně s Touaregem dojde k návratu 3,6litrové benzinové jednotky VR6. Ve spojení s tím však Volkswagen tvrdí, že motor bude dostupný jen na vybraných trzích. Je tak otázkou, zda dostaneme šanci si jej koupit i my v ČR, nebo zda bude potřeba dovést šestiválcový Touareg z Německa.
Další zprávou je, že nové SUV má dostat také benzinový dvoulitr TSI o zatím nezveřejněném výkonu. Vrcholem nabídky se má stát benzinový šestiválec TSI, jenž by překonal svými parametry atmosférickou VR6ku. U ní se výkon dostane přes hranici 300 koní.
Standardem bude tak či tak osmistupňový automat DSG a kabina nabídne oproti modelu Atlas / Teramont výhradně pět sedadel. Ve výbavě nového Touaregu pak čekejme klasiku i revoluci, jako je například systém ovládání některých palubních funkcí pomocí gest nebo virtuální přístrojovou desku.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.