Volkswagen hodlá i přes značné škrty v rozpočtu uvést na evropský trh benzinový třílitrový šestiválec. Stane se tak s novou generací Touaregu a otázkou je, zda ho dostaneme i my v ČR.
V pořadí třetí generace Touaregu bude po vzoru Audi Q7 vyjíždět na evoluční verzi platformy MLB. Tudíž čekejme snížení těžiště a co víc, ke snížení dojde také v případě hmotnosti. Tam VW slibuje hodnotu poklesu o přibližně dvě stovky kil. Zaručena je proto nižší spotřeba a lepší jízdní vlastnosti.
Společně s Touaregem dojde k návratu 3,6litrové benzinové jednotky VR6. Ve spojení s tím však Volkswagen tvrdí, že motor bude dostupný jen na vybraných trzích. Je tak otázkou, zda dostaneme šanci si jej koupit i my v ČR, nebo zda bude potřeba dovést šestiválcový Touareg z Německa.
Další zprávou je, že nové SUV má dostat také benzinový dvoulitr TSI o zatím nezveřejněném výkonu. Vrcholem nabídky se má stát benzinový šestiválec TSI, jenž by překonal svými parametry atmosférickou VR6ku. U ní se výkon dostane přes hranici 300 koní.
Standardem bude tak či tak osmistupňový automat DSG a kabina nabídne oproti modelu Atlas / Teramont výhradně pět sedadel. Ve výbavě nového Touaregu pak čekejme klasiku i revoluci, jako je například systém ovládání některých palubních funkcí pomocí gest nebo virtuální přístrojovou desku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?