S loňským uvedením nové Audi A4 nastala otázka, jak to vlastně bude s vrcholnou specifikací RS. Díky nové zprávě přímo od Audi vám to můžeme konečně sdělit.
Sportovní kombi střední třídy má podle dosavadních zpráv nabídnout turbem podporovaný benzinový šestiválcový agregát 2,9 TFSI. Jeho původ hledejme v luxusním čtyřdvéřovém Porsche Panamera 4S. Ve srovnání s ním má být ale německý kombík ještě výkonnější!
A jak bude novinka s plaketou RS4 vypadat? O návrh finálního vzhledu auta se pokusil designér Theophilus Chin. Ten si pohrál se sportovnější verzí S4 a přidal jí patričné prvky z modelů RS. Za zmínku stojí jistě fakt, že zatímco v Panameře 4S poskytuje benzinový šestiválec 440 koňských sil, u RS4 se výkon zvedne o dalších 10 koní.
Počítá se také s točivým momentem 600 Nm a se zrychlením z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy. Maximální rychlost pak nebude vyšší jak 250 km/h, vlastně až na jednu výjimku. S příplatkovým paketem Dynamic si bude moci posádka užívat tempo o dalších 30 km/h vyšší.
Podle další nepotvrzené zprávy se nová RS4 začne vyrábět letos v prosinci. O měsíc později Audi spustí produkci ostrého modelu RS5 Coupé, jenž nabídne naprosto stejný motor s výkonem okolo 460 koní.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?