S loňským uvedením nové Audi A4 nastala otázka, jak to vlastně bude s vrcholnou specifikací RS. Díky nové zprávě přímo od Audi vám to můžeme konečně sdělit.
Sportovní kombi střední třídy má podle dosavadních zpráv nabídnout turbem podporovaný benzinový šestiválcový agregát 2,9 TFSI. Jeho původ hledejme v luxusním čtyřdvéřovém Porsche Panamera 4S. Ve srovnání s ním má být ale německý kombík ještě výkonnější!
A jak bude novinka s plaketou RS4 vypadat? O návrh finálního vzhledu auta se pokusil designér Theophilus Chin. Ten si pohrál se sportovnější verzí S4 a přidal jí patričné prvky z modelů RS. Za zmínku stojí jistě fakt, že zatímco v Panameře 4S poskytuje benzinový šestiválec 440 koňských sil, u RS4 se výkon zvedne o dalších 10 koní.
Počítá se také s točivým momentem 600 Nm a se zrychlením z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy. Maximální rychlost pak nebude vyšší jak 250 km/h, vlastně až na jednu výjimku. S příplatkovým paketem Dynamic si bude moci posádka užívat tempo o dalších 30 km/h vyšší.
Podle další nepotvrzené zprávy se nová RS4 začne vyrábět letos v prosinci. O měsíc později Audi spustí produkci ostrého modelu RS5 Coupé, jenž nabídne naprosto stejný motor s výkonem okolo 460 koní.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?