U Mercedesu mají celkem problém. V Severní Americe se totiž přišlo na to, že hned 47 799 kusů modelů GL a GLE má problém s čidlem airbagu.
Jedná se o ročníky 2016 a 2017. Za vše může zmatená kalibrace řídící jednotky, kdy sedadlo spolujezdce může chybně vyhodnotit, že na něm nesedí dospělá osoba a airbag v případě nehody nespustí. Takovéhle zaměnění za dětskou autosedačku pak může mít fatální následky.
O celém problému se ví teď, ovšem automobilka začala co nejrychleji kontaktovat majitele postižených vozů. Vše by pak měl vyřešit aktualizovaný systémový software, který bude nahrán do řídící jednotky vozu. Zatím je navíc velkým štěstím, že v souvislosti s problémem čidla airbagu nebylo registrováno jakékoliv zranění.
Problém je navíc o to větší, že týká takřka celé modelové řady GLE, takže v seznamu nutně svolávaných vozidel figurují modely GLE550e, GLE300D anebo GLE63S (2016). Stranou není ani model GL350.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.