Včera vám kolega Honza představil rozsáhlé srovnání ostrých hatchbacků pro letošní rok a my se nyní podíváme blíže na desátou generaci Hondy Civic. Ta přijde opět ve verzi Type R a ohledně ní se objevily nové zprávy.
Premiéra se uskuteční na letošním autosalonu v Ženevě, kde se nejspíše ukáže Civic Type R ve verzi s automatickou převodovkou! Ano, čtete správně, kromě manuálu chce Honda nabízet do svého populárního hothatche automat typu CVT.
Někdo z vás si teď jistě řekl "k čertu NE!". Jenže automaty jsou v dnešní době populární a někteří řidiči jej ocení víc jak manuál. Vedoucí inženýr vývoje Type R Mitsuru Kariya a vedoucí projektant Daisuke Tsutamori k celé věci řekli, že automat CVT bude k dispozici výhradně za příplatek. Nemusíme se tak bát, že by se ocitl ve standardu, jako tomu bylo u posledního Renaultu Clio RS.
Nová zběsilá Honda dostane v základu 6stupňovou manuální převodovku a na přední nápravě se má nacházet bez příplatku diferenciál s omezenou svorností. O pořádnou palebnou sílu se postará nový motor 2,0 VTEC Turbo s výkonem 310 koní, točivý moment dosáhne 400 Nm.
Hlavním protivníkem pro nový Type R bude Volkswagen Golf GTI Clubsport S. Ten je sice limitovanou edicí, ale zároveň je zatím jediným rovnoceným soupeřem v kategorii předokolek s výkonem překračujícím tři stovky koní. Časem by mohla tuhle dvojici doplnit francouzská novinka se jménem Renault Mégane RS.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?