Včera vám kolega Honza představil rozsáhlé srovnání ostrých hatchbacků pro letošní rok a my se nyní podíváme blíže na desátou generaci Hondy Civic. Ta přijde opět ve verzi Type R a ohledně ní se objevily nové zprávy.
Premiéra se uskuteční na letošním autosalonu v Ženevě, kde se nejspíše ukáže Civic Type R ve verzi s automatickou převodovkou! Ano, čtete správně, kromě manuálu chce Honda nabízet do svého populárního hothatche automat typu CVT.
Někdo z vás si teď jistě řekl "k čertu NE!". Jenže automaty jsou v dnešní době populární a někteří řidiči jej ocení víc jak manuál. Vedoucí inženýr vývoje Type R Mitsuru Kariya a vedoucí projektant Daisuke Tsutamori k celé věci řekli, že automat CVT bude k dispozici výhradně za příplatek. Nemusíme se tak bát, že by se ocitl ve standardu, jako tomu bylo u posledního Renaultu Clio RS.
Nová zběsilá Honda dostane v základu 6stupňovou manuální převodovku a na přední nápravě se má nacházet bez příplatku diferenciál s omezenou svorností. O pořádnou palebnou sílu se postará nový motor 2,0 VTEC Turbo s výkonem 310 koní, točivý moment dosáhne 400 Nm.
Hlavním protivníkem pro nový Type R bude Volkswagen Golf GTI Clubsport S. Ten je sice limitovanou edicí, ale zároveň je zatím jediným rovnoceným soupeřem v kategorii předokolek s výkonem překračujícím tři stovky koní. Časem by mohla tuhle dvojici doplnit francouzská novinka se jménem Renault Mégane RS.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.