Včera vám kolega Honza představil rozsáhlé srovnání ostrých hatchbacků pro letošní rok a my se nyní podíváme blíže na desátou generaci Hondy Civic. Ta přijde opět ve verzi Type R a ohledně ní se objevily nové zprávy.
Premiéra se uskuteční na letošním autosalonu v Ženevě, kde se nejspíše ukáže Civic Type R ve verzi s automatickou převodovkou! Ano, čtete správně, kromě manuálu chce Honda nabízet do svého populárního hothatche automat typu CVT.
Někdo z vás si teď jistě řekl "k čertu NE!". Jenže automaty jsou v dnešní době populární a někteří řidiči jej ocení víc jak manuál. Vedoucí inženýr vývoje Type R Mitsuru Kariya a vedoucí projektant Daisuke Tsutamori k celé věci řekli, že automat CVT bude k dispozici výhradně za příplatek. Nemusíme se tak bát, že by se ocitl ve standardu, jako tomu bylo u posledního Renaultu Clio RS.
Nová zběsilá Honda dostane v základu 6stupňovou manuální převodovku a na přední nápravě se má nacházet bez příplatku diferenciál s omezenou svorností. O pořádnou palebnou sílu se postará nový motor 2,0 VTEC Turbo s výkonem 310 koní, točivý moment dosáhne 400 Nm.
Hlavním protivníkem pro nový Type R bude Volkswagen Golf GTI Clubsport S. Ten je sice limitovanou edicí, ale zároveň je zatím jediným rovnoceným soupeřem v kategorii předokolek s výkonem překračujícím tři stovky koní. Časem by mohla tuhle dvojici doplnit francouzská novinka se jménem Renault Mégane RS.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?