Americká organizace NHTSA má za poslední rok celkem hodně práce. Neustále totiž řeší nové technické potíže o nejnovějších modelů od různých značek. V seznamu se nově objevili také výrobci Land Rover a Jaguar.
Už loni jsme vás zde několikrát informovali o vozidlech značky Dodge a Jeep, u nichž ve verzi s automatickou převodovkou hrozí samovolné rozjetí i při zařazeném parkovacím režimu. Nově se tenhle problém začal dotýkat také vozidel značek Jaguar a Land Rover, konkrétně 39 tisíc kusů.
Jedná se o Jaguar XF z roku výroby 2013 a Range Rover Evoque z data produkce mezi roky 2012–2014. S novou zprávou přišel server Automotive News a až doposud je evidováno sedm nehod, při kterých se i přes zařazený parkovací mód auta samovolně rozjela. Zajímavostí je však to, že nikdy se přitom neaktivovala parkovací elektronická brzda.
Výsledkem toho jsou čtyři zranění a celá věc je intezivně prošetřována. Koncern JLR totiž neřekl, zda se celá věc týká také evropské specifikace obou zmíněných vozidel. Doufejme, že nikoliv, protože ne každý si zkontroluje při zařazeném parkovacím režimu fakt, zda se zatáhla také "ruční" elektronická brzda
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?