Americká organizace NHTSA má za poslední rok celkem hodně práce. Neustále totiž řeší nové technické potíže o nejnovějších modelů od různých značek. V seznamu se nově objevili také výrobci Land Rover a Jaguar.
Už loni jsme vás zde několikrát informovali o vozidlech značky Dodge a Jeep, u nichž ve verzi s automatickou převodovkou hrozí samovolné rozjetí i při zařazeném parkovacím režimu. Nově se tenhle problém začal dotýkat také vozidel značek Jaguar a Land Rover, konkrétně 39 tisíc kusů.
Jedná se o Jaguar XF z roku výroby 2013 a Range Rover Evoque z data produkce mezi roky 2012–2014. S novou zprávou přišel server Automotive News a až doposud je evidováno sedm nehod, při kterých se i přes zařazený parkovací mód auta samovolně rozjela. Zajímavostí je však to, že nikdy se přitom neaktivovala parkovací elektronická brzda.
Výsledkem toho jsou čtyři zranění a celá věc je intezivně prošetřována. Koncern JLR totiž neřekl, zda se celá věc týká také evropské specifikace obou zmíněných vozidel. Doufejme, že nikoliv, protože ne každý si zkontroluje při zařazeném parkovacím režimu fakt, zda se zatáhla také "ruční" elektronická brzda
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?