Jaguary a Land Rovery mají poruchu parkovacího režimu. Už je hlášeno několik zranění

jaguar xf
jaguar xf, foto: Archiv AutoRoad.cz
ar5 3. ledna 2017 12:40
Sdílej:

Americká organizace NHTSA má za poslední rok celkem hodně práce. Neustále totiž řeší nové technické potíže o nejnovějších modelů od různých značek. V seznamu se nově objevili také výrobci Land Rover a Jaguar.

Už loni jsme vás zde několikrát informovali o vozidlech značky Dodge a Jeep, u nichž ve verzi s automatickou převodovkou hrozí samovolné rozjetí i při zařazeném parkovacím režimu. Nově se tenhle problém začal dotýkat také vozidel značek Jaguar a Land Rover, konkrétně 39 tisíc kusů.

Jedná se o Jaguar XF z roku výroby 2013 a Range Rover Evoque z data produkce mezi roky 2012–2014. S novou zprávou přišel server Automotive News a až doposud je evidováno sedm nehod, při kterých se i přes zařazený parkovací mód auta samovolně rozjela. Zajímavostí je však to, že nikdy se přitom neaktivovala parkovací elektronická brzda.

Výsledkem toho jsou čtyři zranění a celá věc je intezivně prošetřována. Koncern JLR totiž neřekl, zda se celá věc týká také evropské specifikace obou zmíněných vozidel. Doufejme, že nikoliv, protože ne každý si zkontroluje při zařazeném parkovacím režimu fakt, zda se zatáhla také "ruční" elektronická brzda

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?