Dva největší modely amerického výrobce Dodge mohou ohrozit svou posádku, potažmo také okolí. Model Durango a Ram totiž mají problém s automatickou převodovkou.
Konkrétně se jedná o volič automatu, kdy hrozí, že i v případě zařazení parkovacího režimu se auto může samovolně rozjet. O to horší je fakt, že s informací přichází výrobce v době, kdy je již registrováno 25 nehod a devět zranění. Na vše přitom přišel americký úřad pro národní bezpečnost na silnicích.
Podle něj Dodge registruje okolo jednoho milionů kusů vozidel Dodge Ram let produkce 2013-2017. Problém má také SUV se jménem Durango z let produkce 2014-2016. U obou není zaručena správná funkce parkovacího režimu automatické převodovky.
Celkově je v dosavadní evidenci 43 záznamů samovolného rozjetí vozu i přes zařazení režim s písmenem P v názvu. Všechny incidenty se pak staly zřejmě v době, než majitelé vypnuli motor, jelikož po jeho deaktivaci se spustí automatická ruční brzda, tudíž rozjetí vozu je značně stíženo.
A pokud čekáte, že Dodge již spustil svolávací akci, jste na omylu. Na tenhle krok se teprve čeká. Doufejme tedy, že se vše brzy vyřeší a časem se neobjeví další zranění. Podobný problém měl také Jeep, kdy se vlivem nepřehledného voliče automatu stávala podobná zranění.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?