Dva největší modely amerického výrobce Dodge mohou ohrozit svou posádku, potažmo také okolí. Model Durango a Ram totiž mají problém s automatickou převodovkou.
Konkrétně se jedná o volič automatu, kdy hrozí, že i v případě zařazení parkovacího režimu se auto může samovolně rozjet. O to horší je fakt, že s informací přichází výrobce v době, kdy je již registrováno 25 nehod a devět zranění. Na vše přitom přišel americký úřad pro národní bezpečnost na silnicích.
Podle něj Dodge registruje okolo jednoho milionů kusů vozidel Dodge Ram let produkce 2013-2017. Problém má také SUV se jménem Durango z let produkce 2014-2016. U obou není zaručena správná funkce parkovacího režimu automatické převodovky.
Celkově je v dosavadní evidenci 43 záznamů samovolného rozjetí vozu i přes zařazení režim s písmenem P v názvu. Všechny incidenty se pak staly zřejmě v době, než majitelé vypnuli motor, jelikož po jeho deaktivaci se spustí automatická ruční brzda, tudíž rozjetí vozu je značně stíženo.
A pokud čekáte, že Dodge již spustil svolávací akci, jste na omylu. Na tenhle krok se teprve čeká. Doufejme tedy, že se vše brzy vyřeší a časem se neobjeví další zranění. Podobný problém měl také Jeep, kdy se vlivem nepřehledného voliče automatu stávala podobná zranění.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?