Dva největší modely amerického výrobce Dodge mohou ohrozit svou posádku, potažmo také okolí. Model Durango a Ram totiž mají problém s automatickou převodovkou.
Konkrétně se jedná o volič automatu, kdy hrozí, že i v případě zařazení parkovacího režimu se auto může samovolně rozjet. O to horší je fakt, že s informací přichází výrobce v době, kdy je již registrováno 25 nehod a devět zranění. Na vše přitom přišel americký úřad pro národní bezpečnost na silnicích.
Podle něj Dodge registruje okolo jednoho milionů kusů vozidel Dodge Ram let produkce 2013-2017. Problém má také SUV se jménem Durango z let produkce 2014-2016. U obou není zaručena správná funkce parkovacího režimu automatické převodovky.
Celkově je v dosavadní evidenci 43 záznamů samovolného rozjetí vozu i přes zařazení režim s písmenem P v názvu. Všechny incidenty se pak staly zřejmě v době, než majitelé vypnuli motor, jelikož po jeho deaktivaci se spustí automatická ruční brzda, tudíž rozjetí vozu je značně stíženo.
A pokud čekáte, že Dodge již spustil svolávací akci, jste na omylu. Na tenhle krok se teprve čeká. Doufejme tedy, že se vše brzy vyřeší a časem se neobjeví další zranění. Podobný problém měl také Jeep, kdy se vlivem nepřehledného voliče automatu stávala podobná zranění.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.