Dva největší modely amerického výrobce Dodge mohou ohrozit svou posádku, potažmo také okolí. Model Durango a Ram totiž mají problém s automatickou převodovkou.
Konkrétně se jedná o volič automatu, kdy hrozí, že i v případě zařazení parkovacího režimu se auto může samovolně rozjet. O to horší je fakt, že s informací přichází výrobce v době, kdy je již registrováno 25 nehod a devět zranění. Na vše přitom přišel americký úřad pro národní bezpečnost na silnicích.
Podle něj Dodge registruje okolo jednoho milionů kusů vozidel Dodge Ram let produkce 2013-2017. Problém má také SUV se jménem Durango z let produkce 2014-2016. U obou není zaručena správná funkce parkovacího režimu automatické převodovky.
Celkově je v dosavadní evidenci 43 záznamů samovolného rozjetí vozu i přes zařazení režim s písmenem P v názvu. Všechny incidenty se pak staly zřejmě v době, než majitelé vypnuli motor, jelikož po jeho deaktivaci se spustí automatická ruční brzda, tudíž rozjetí vozu je značně stíženo.
A pokud čekáte, že Dodge již spustil svolávací akci, jste na omylu. Na tenhle krok se teprve čeká. Doufejme tedy, že se vše brzy vyřeší a časem se neobjeví další zranění. Podobný problém měl také Jeep, kdy se vlivem nepřehledného voliče automatu stávala podobná zranění.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?