Americký Ford a sesterský Lincoln vyzradily, že mají obří problém. Jejich modely totiž mají vadné bezpečnostní pásy a navíc jsou s tím spojena některá zranění cestujících.
Celkem musí oba výroby svolat přes 680 tisíc kusů modelů Fordů Fusion, Mondeo a Lincoln MKZ. Podle obou výrobců je problém v bezpečnostní kotvě pásu. Ta se v případě nárazu stará o to, aby se pás neuvolnil z držáků a bezpečně udržel cestujícího v sedačce.
Jenže při nárazu se kotva v několika případech nestala nijak přínosnou a pás se do jisté míry uvolnil. Tím bylo způsobeno poranění zatím blíže nespecifikovaného počtu osob v obou modelech. Největší riziko hrozí u sedadla spolujezdce vpředu, kde podle zkoumání bezpečností prvek selhal nejčastěji.
Zatím jsou v databázi dvě nehody, při kterých došlo k tomuto problému a zranění. Dost velké pošramocení čeká oba výrobce, jelikož 680 tisíc aut není zrovna málo, a to ani dohromady pro trhy v USA, Kanadě a Mexiku. Svolávací akce má největší možný důraz a zatím není jasné, zda se problém dotkne taktéž evropské specifikace Mondea. Prvotní zprávy naštěstí nic takového nepotvrdily, jenže nic není jisté.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.