Americký Ford a sesterský Lincoln vyzradily, že mají obří problém. Jejich modely totiž mají vadné bezpečnostní pásy a navíc jsou s tím spojena některá zranění cestujících.
Celkem musí oba výroby svolat přes 680 tisíc kusů modelů Fordů Fusion, Mondeo a Lincoln MKZ. Podle obou výrobců je problém v bezpečnostní kotvě pásu. Ta se v případě nárazu stará o to, aby se pás neuvolnil z držáků a bezpečně udržel cestujícího v sedačce.
Jenže při nárazu se kotva v několika případech nestala nijak přínosnou a pás se do jisté míry uvolnil. Tím bylo způsobeno poranění zatím blíže nespecifikovaného počtu osob v obou modelech. Největší riziko hrozí u sedadla spolujezdce vpředu, kde podle zkoumání bezpečností prvek selhal nejčastěji.
Zatím jsou v databázi dvě nehody, při kterých došlo k tomuto problému a zranění. Dost velké pošramocení čeká oba výrobce, jelikož 680 tisíc aut není zrovna málo, a to ani dohromady pro trhy v USA, Kanadě a Mexiku. Svolávací akce má největší možný důraz a zatím není jasné, zda se problém dotkne taktéž evropské specifikace Mondea. Prvotní zprávy naštěstí nic takového nepotvrdily, jenže nic není jisté.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.