Příští Jaguar F-Type si ještě více došlápne na Porsche!

Jaguar F-Type SVR
Jaguar F-Type SVR, foto: Jaguar
ar5 22. listopadu 2016 08:00
Sdílej:

Pár dní zpátky se na povrch dostala informace, že příští Jaguar F-Type dostane kvůli nižší ceně a dorovnání konkurence čtyřválcové motory. Nová zpráva pak doplňuje, kde tenhle motor bude uložen.

Podle šéfdesignéra značky Iana Calluma se nástupce úspěšného sportovního kupé nejspíše pochlubí zcela novou koncepcí. Podle něho se totiž sportovní auto od Jaguaru nemusí chlubit notně jen dlouhou přídí a useknutou zádí.

Callum sám řekl, že Jaguar má velkou odvahu postavit auto s motorem uprostřed. Dokonce již byl vyroben první prototyp modelu F-Typ s motorem uprostřed, jenže do produkční verze se tohle řešení nedostalo. Vedení značky to stále probírá, zda se příští sportovní Jaguar pochlubí motorem vepředu anebo uprostřed.

S výkonem 600 koní a motorem uprostřed by se pak mělo bát hlavně Porsche, na které již dnes Jaguar cílí. Díky výkonu se ale s pocitem ohrožení může potýkat také Lamborghini a Ferrari. Příští rok se ovšem dozvíme víc, jelikož v něm přijde omlazená verze společně se čtyřválcem.

 

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.