Italský pickup Fiat Toro dostal nově "černou edici" Black Jack a také nový motor. Tím je 2,4litrový benzínový čtyřválec, který disponuje možností spalovat etanol.
Koncem loňského roku ukázal italský Fiat nového člena rodiny, kterým je užitkový model Toro zaměřený především na Jižní Ameriku. Už zkraje se ukázal se dvěma motory, tedy s 1,8litrovou benzinovou atmosférickou jednotkou a naftovým dvoulitem.
Dosavadní nabídku však nově doplňuje třetí pohonná jednotka s benzinovým motorem o objemu 2.4 litru MultiAir. Ten je opět bez přeplňování a dostal možnost spalovat benzín ale i etanol. Právě při pohonu na etanol dosahuje agregát nejvyššího výkonu 186 koní a točivého momentu 245 Nm.
Motor je standardně spojen s devítistupňovým automatem, manuál zde k dispozici není. Krom toho se ale Toro představil v edici Black Jack. Ta přináší četné černé lesklé a matné doplňky, které jsou doplněny o šedé lyžiny na střeše. Černý odstín mají také 17palcové lité disky a černá se nevyhnula původně červeným logům výrobce.
V kabině se však také majitelé přesvědčí o tom, že černá edice je vidět nejen zvenku. Výrobced sem instaloval speciální černé čalounění sedadel s vtisknutým logem Black Jack.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?