Britský Jaguar reaguje na zlevnění konkurence a tak se brzy dočkáme nižší cenovky u jejího sportovního kupé F-Type. Zlevnění ovšem nebude úplně "zadarmo".
Automobilka již testuje kupé F-Type s novými čtyřválcovými motory a podle některých potvrzených zpráv se pod kapotou vozu dostane i dokonce prý i naftový šestiválec Ingenium s výkonem 300 koní. To vše se má stát s chystaným omlazením modelu jako takového, které přijde již příští rok.
Jaguaru činí problémy držet krok hlavně s automobilkou Porsche, která proti němu nasazuje konkurenci v podobě modelů 718 Boxster a 718 Cayman. Právě tahle dvojka boduje v základní verzi nižší cenou, která je ovšem vykoupena přítomností motoru se čtyřmi válci. Lepší a výkonnější specifikace stojí logicky o dost více.
A proto se Jaguar rozhodl ke stejnému kroku, což má zaručit, že prodejní cena základních verzí F-Type bude nastavena na částku kolem 1,2 miliónu korun. S novými informaci přišel britský Autocar a právě i z jeho zdrojů pochází informace, že po silnicích v Británii již jezdí zamaskovaný prototyp s naftovým motorem.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?