Audi tvrdě odmítá nasazovat do modelů RS divoký jízdní režim

Audi RS3 Sedan ukazuje pětiválec 2.5 TSI o výkonu 400 koní!
Audi RS3 Sedan ukazuje pětiválec 2.5 TSI o výkonu 400 koní!, foto: Audi
ar5 2. listopadu 2016 09:15 | akt. 2. listopadu 2016 15:11
Sdílej:

Poslední dobou se rozmáhá trend cpát do nových aut tzv. driftovací režim. S ním přišel například nový Ford Focus RS a v posledních dnech se jím chlubí nový Mercedes-AMG E 63. Jenže ne každému je tahle vychytávka po chuti.

Tak například Audi je ostře proti ní. Podle ní je driftovací režim nesmyslem, a to hlavně z důvodu používání pohonu všech kol Quattro a zachování solidní trakce na všech površích. Je sice pravdou, že nová generace modelu Q5 bude mít nastaven systém pohonu všech kol do lehce přetáčivého režimu, jenže to ještě neznamená, že s autem půjde vždy a všude driftovat a jezdit bokem.

U modelů Audi prostě nic takového jako driftovací mód neuvidíme, protože by to bylo proti politice značky a výrobce nechce ze svých aut dělat auta bez potřebné trakce. Trošku bokem se bude dát jezdit i s omlazeným Audi S3, které na jízdní režim Dynamic pošle více výkonu na zadní kola. Stále to ale nebude konkurent pro trojkové BMW, které bokem půjde mnohem snáz.

Obecně vzato pak driftovací režim není žádnou výhodou. Je to jen pomůcka pro ty, co neumí vykouzlit drift za pomoci svých nohou a rukou (a také vhodného vozu). Výsadou drifterů bude vždy volba aut se znakem BMW a ani nějaký Ford Focus RS tohoto výrobce svým driftovacím režimem nedostihne.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.