Poslední dobou se rozmáhá trend cpát do nových aut tzv. driftovací režim. S ním přišel například nový Ford Focus RS a v posledních dnech se jím chlubí nový Mercedes-AMG E 63. Jenže ne každému je tahle vychytávka po chuti.
Tak například Audi je ostře proti ní. Podle ní je driftovací režim nesmyslem, a to hlavně z důvodu používání pohonu všech kol Quattro a zachování solidní trakce na všech površích. Je sice pravdou, že nová generace modelu Q5 bude mít nastaven systém pohonu všech kol do lehce přetáčivého režimu, jenže to ještě neznamená, že s autem půjde vždy a všude driftovat a jezdit bokem.
U modelů Audi prostě nic takového jako driftovací mód neuvidíme, protože by to bylo proti politice značky a výrobce nechce ze svých aut dělat auta bez potřebné trakce. Trošku bokem se bude dát jezdit i s omlazeným Audi S3, které na jízdní režim Dynamic pošle více výkonu na zadní kola. Stále to ale nebude konkurent pro trojkové BMW, které bokem půjde mnohem snáz.
Obecně vzato pak driftovací režim není žádnou výhodou. Je to jen pomůcka pro ty, co neumí vykouzlit drift za pomoci svých nohou a rukou (a také vhodného vozu). Výsadou drifterů bude vždy volba aut se znakem BMW a ani nějaký Ford Focus RS tohoto výrobce svým driftovacím režimem nedostihne.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?