Americký výrobce Ford má sice v nabídce ostrou Fiestu ST, jenže na provedení RS možná budeme čekat donekonečna. Možná to ale změní firma Mountune.
Ta si vzala klasické provedení ST200 a vyladila jej tak, že vedle jí blednou závistí o kategorii větší hothatche. Z původní jednotky 1.6 EcoBoost byl vytlačen výkon 261 koní a točivý moment 290 Nm. To ve výsledku zaručuje skvělé dynamické parametry.
Mezi ně patří zrychlení z nuly na stovku za 5,7 sekundy, nejvyšší maximální rychlost pak bezpochyby překročí původních 230 km/h. A co se vlastně vše změnilo? Pod kapotou poladěné Fiesty přibylo větší turbodmychadlo a mezichladič stlačeného vzduchu. Nový je i výfukový systém a přemapováním prošla řídicí jednotka.
Mimochodem, před sebou máme vlastně nejvýkonnější provedení MR265 od Mountune. V nabídce je totiž ještě slabší kit MR230 a MT215. Není tak vůbec problém, za menší ceny zvyšovat postupně výkon vozu. Trošku horší to je s cenou, kdy za nejvýkonnější kit zaplatí zájemce ve Velké Británii 4500 liber. To je přepočtu skoro 140 tisíc Kč.
Otázkou ale je, zda se možnost poladění malého Fordu dostane i do Čech. Větší sourozenec Focus RS tuhle možnost nabízí, takže je otázkou, zda se této možností dočkají i "české" Fiesty ST.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.