Americký výrobce Ford má sice v nabídce ostrou Fiestu ST, jenže na provedení RS možná budeme čekat donekonečna. Možná to ale změní firma Mountune.
Ta si vzala klasické provedení ST200 a vyladila jej tak, že vedle jí blednou závistí o kategorii větší hothatche. Z původní jednotky 1.6 EcoBoost byl vytlačen výkon 261 koní a točivý moment 290 Nm. To ve výsledku zaručuje skvělé dynamické parametry.
Mezi ně patří zrychlení z nuly na stovku za 5,7 sekundy, nejvyšší maximální rychlost pak bezpochyby překročí původních 230 km/h. A co se vlastně vše změnilo? Pod kapotou poladěné Fiesty přibylo větší turbodmychadlo a mezichladič stlačeného vzduchu. Nový je i výfukový systém a přemapováním prošla řídicí jednotka.
Mimochodem, před sebou máme vlastně nejvýkonnější provedení MR265 od Mountune. V nabídce je totiž ještě slabší kit MR230 a MT215. Není tak vůbec problém, za menší ceny zvyšovat postupně výkon vozu. Trošku horší to je s cenou, kdy za nejvýkonnější kit zaplatí zájemce ve Velké Británii 4500 liber. To je přepočtu skoro 140 tisíc Kč.
Otázkou ale je, zda se možnost poladění malého Fordu dostane i do Čech. Větší sourozenec Focus RS tuhle možnost nabízí, takže je otázkou, zda se této možností dočkají i "české" Fiesty ST.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?