Sharan dostal techniku Octavie RS, najednou i ona vypadá malá

ar6, 13. září 2016, 03:20 Google+

Říká se, že českým rodinným ideálem je Octavia s karosérií kombi a motorem TDI. Škoda tuto skutečnost zřejmě zná, zároveň ale myslí i na sportovněji založené rodiny. Proto tuto kombinaci, doplněnou také o pohon všech kol a automat DSG, nabízí ve verzi RS. Co když ale existuje ještě něco prostornějšího se stejnou technikou?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen Sharan přichází s dvoulitrem TDI a pohonem všech kol.

Volkswagen Sharan přichází s dvoulitrem TDI a pohonem všech kol. | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Dvoulitrové TDI o výkonu 135 kW (184 k) se napříč modely koncernu Volkswagen používá v nejrůznějších modelech, mimo jiné i sportovních Octavii RS a Golfu GTD. Oba jsou k dispozici i s karosérií kombi, platí tak za možná nejideálnější sportovní rodinná auta. Co když se ale stejná jednotka dostane do útrob něčeho většího, jako například Volkswagenu Sharan. Možná ubude něco ze sportovního naturelu, naroste ale rodinný faktor. Velké MPV německého výrobce totiž nabídne až sedm míst k sezení, zavazadelník o objemu 955 až 2430 litrů (při sedmi místech 300 až 2297 litrů), bezpočet odkládacích prostor a sklopné sedadlo spolujezdce.

Nyní ale k samotnému motoru, který je aktuálně zajímavější než auto samotné. Vedle již zmíněného výkonu 135 kW (184 k) mezi 3500 až 4000 ot./min má i točivý moment 380 Nm mezi 1750 až 3250 ot./min. V nabídce se objevují celkem tři kombinace poháněných náprav a převodovek, přední kola roztáčí šestistupňová manuální nebo dvouspojková automatická převodovka DSG, v kombinaci se sedmistupňovým DSG je k dispozici výhradně pohon všech kol 4Motion (a to je vlastně největší novinka, protože samotný motor je v nabídce už delší dobu). Poslední kombinace se podle Volkswagenu výborně hodí pro tahání přívěsů, který může mít až 2400 kilogramů. Zapřáhnout tak jde třeba vozík pro převoz koní, ty (ale i jiný náklad) lze navíc v nákladovém prostoru sledovat prostřednictvím kamery GoPro Hero 4.

Technické údaje

  2.0 TDI 2.0 TDI 2.0 TDI
Výkon: 135 kW 135 kW 135 kW
Toč. moment: 380 Nm 380 Nm 380 Nm
Převodovka: 6 MT 6 DSG 7 DSG
Pohon: 4x2 4x2 4x4
Zrychlení: 8,9 s 8,9 s 8,9 s
Max. rychlost: 215 km/h 213 km/h 211 km/h
Spotřeba: 5,3 l/100 km 5,3 l/100 km 5,7 l/100 km

Stačí k tomu pouze její propojení s palubním infotainmentem Composition Media, Discover Media nebo Discover Pro prostřednictvím rozhraní Car-Net App Connect s doplňkem MirrorLink. Pak už je nutné jen stáhnout aplikaci Car-Net Cam Connect a sledovat, co se děje uvnitř přívěsu. Z bezpečnostních důvodů jsou na obrazovku přenášeny pouze statické obrázky, aktualizované každých pět sekund, při rychlosti do 5 km/h je k dispozici kontinuální video. Kameru GoPro navíc nemusíte nutně používat jen u přívěsu, ale i přímo v autě, například na kontrolu dětí.

Český importér nabízí nový motor ve všech třech kombinacích, avšak pouze v nejvyšší výbavě Highline. Ta obsahuje sedm airbagů, adaptivní tempomat, systém Front Assist, nouzové brzdění, světelný a dešťový senzor, sledování bdělosti řidiče, Isofix pro prostřední řadu sedadel, parkovací senzory vpředu i vzadu, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, elektrická okna vpředu i vzadu, třízónovou automatickou klimatizaci, infotainment Composition Media s 6,5palcovým displejem, 8 reproduktory a CD přehrávačem, barevný palubní počítač, multifunkční kožený volant, výškově stavitelná přední sedadla, čalounění v kombinaci Alcantary a koženky, pět míst k sezení, mlhovky, střešní ližiny nebo 17palcová litá kola. To všechno si Volkswagen cení na nejméně 1 002 900 korun. Automat DSG zvedá cenu o 63 000 korun, kombinaci sedmistupňového DSG a pohonu všech kol vychází na 1 122 900 korun.

Vytisknout

Diskuze: Sharan dostal techniku Octavie RS, najednou i ona vypadá malá

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Připravuje Audi model s karosérií pickup?

Už i Audi chce dělat pickup, učit se bude od nejlepšího

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud