Sharan dostal techniku Octavie RS, najednou i ona vypadá malá

Volkswagen Sharan přichází s dvoulitrem TDI a pohonem všech kol.
Volkswagen Sharan přichází s dvoulitrem TDI a pohonem všech kol., foto: Volkswagen
ar6 13. září 2016 03:20
Sdílej:

Říká se, že českým rodinným ideálem je Octavia s karosérií kombi a motorem TDI. Škoda tuto skutečnost zřejmě zná, zároveň ale myslí i na sportovněji založené rodiny. Proto tuto kombinaci, doplněnou také o pohon všech kol a automat DSG, nabízí ve verzi RS. Co když ale existuje ještě něco prostornějšího se stejnou technikou?

Dvoulitrové TDI o výkonu 135 kW (184 k) se napříč modely koncernu Volkswagen používá v nejrůznějších modelech, mimo jiné i sportovních Octavii RS a Golfu GTD. Oba jsou k dispozici i s karosérií kombi, platí tak za možná nejideálnější sportovní rodinná auta. Co když se ale stejná jednotka dostane do útrob něčeho většího, jako například Volkswagenu Sharan. Možná ubude něco ze sportovního naturelu, naroste ale rodinný faktor. Velké MPV německého výrobce totiž nabídne až sedm míst k sezení, zavazadelník o objemu 955 až 2430 litrů (při sedmi místech 300 až 2297 litrů), bezpočet odkládacích prostor a sklopné sedadlo spolujezdce.

Nyní ale k samotnému motoru, který je aktuálně zajímavější než auto samotné. Vedle již zmíněného výkonu 135 kW (184 k) mezi 3500 až 4000 ot./min má i točivý moment 380 Nm mezi 1750 až 3250 ot./min. V nabídce se objevují celkem tři kombinace poháněných náprav a převodovek, přední kola roztáčí šestistupňová manuální nebo dvouspojková automatická převodovka DSG, v kombinaci se sedmistupňovým DSG je k dispozici výhradně pohon všech kol 4Motion (a to je vlastně největší novinka, protože samotný motor je v nabídce už delší dobu). Poslední kombinace se podle Volkswagenu výborně hodí pro tahání přívěsů, který může mít až 2400 kilogramů. Zapřáhnout tak jde třeba vozík pro převoz koní, ty (ale i jiný náklad) lze navíc v nákladovém prostoru sledovat prostřednictvím kamery GoPro Hero 4.

Technické údaje

  2.0 TDI 2.0 TDI 2.0 TDI Výkon: 135 kW 135 kW 135 kW Toč. moment: 380 Nm 380 Nm 380 Nm Převodovka: 6 MT 6 DSG 7 DSG Pohon: 4x2 4x2 4x4 Zrychlení: 8,9 s 8,9 s 8,9 s Max. rychlost: 215 km/h 213 km/h 211 km/h Spotřeba: 5,3 l/100 km 5,3 l/100 km 5,7 l/100 km

Stačí k tomu pouze její propojení s palubním infotainmentem Composition Media, Discover Media nebo Discover Pro prostřednictvím rozhraní Car-Net App Connect s doplňkem MirrorLink. Pak už je nutné jen stáhnout aplikaci Car-Net Cam Connect a sledovat, co se děje uvnitř přívěsu. Z bezpečnostních důvodů jsou na obrazovku přenášeny pouze statické obrázky, aktualizované každých pět sekund, při rychlosti do 5 km/h je k dispozici kontinuální video. Kameru GoPro navíc nemusíte nutně používat jen u přívěsu, ale i přímo v autě, například na kontrolu dětí.

Český importér nabízí nový motor ve všech třech kombinacích, avšak pouze v nejvyšší výbavě Highline. Ta obsahuje sedm airbagů, adaptivní tempomat, systém Front Assist, nouzové brzdění, světelný a dešťový senzor, sledování bdělosti řidiče, Isofix pro prostřední řadu sedadel, parkovací senzory vpředu i vzadu, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, elektrická okna vpředu i vzadu, třízónovou automatickou klimatizaci, infotainment Composition Media s 6,5palcovým displejem, 8 reproduktory a CD přehrávačem, barevný palubní počítač, multifunkční kožený volant, výškově stavitelná přední sedadla, čalounění v kombinaci Alcantary a koženky, pět míst k sezení, mlhovky, střešní ližiny nebo 17palcová litá kola. To všechno si Volkswagen cení na nejméně 1 002 900 korun. Automat DSG zvedá cenu o 63 000 korun, kombinaci sedmistupňového DSG a pohonu všech kol vychází na 1 122 900 korun.

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.