Sharan dostal techniku Octavie RS, najednou i ona vypadá malá

Volkswagen Sharan přichází s dvoulitrem TDI a pohonem všech kol.
Volkswagen Sharan přichází s dvoulitrem TDI a pohonem všech kol., foto: Volkswagen
ar6 13. září 2016 03:20
Sdílej:

Říká se, že českým rodinným ideálem je Octavia s karosérií kombi a motorem TDI. Škoda tuto skutečnost zřejmě zná, zároveň ale myslí i na sportovněji založené rodiny. Proto tuto kombinaci, doplněnou také o pohon všech kol a automat DSG, nabízí ve verzi RS. Co když ale existuje ještě něco prostornějšího se stejnou technikou?

Dvoulitrové TDI o výkonu 135 kW (184 k) se napříč modely koncernu Volkswagen používá v nejrůznějších modelech, mimo jiné i sportovních Octavii RS a Golfu GTD. Oba jsou k dispozici i s karosérií kombi, platí tak za možná nejideálnější sportovní rodinná auta. Co když se ale stejná jednotka dostane do útrob něčeho většího, jako například Volkswagenu Sharan. Možná ubude něco ze sportovního naturelu, naroste ale rodinný faktor. Velké MPV německého výrobce totiž nabídne až sedm míst k sezení, zavazadelník o objemu 955 až 2430 litrů (při sedmi místech 300 až 2297 litrů), bezpočet odkládacích prostor a sklopné sedadlo spolujezdce.

Nyní ale k samotnému motoru, který je aktuálně zajímavější než auto samotné. Vedle již zmíněného výkonu 135 kW (184 k) mezi 3500 až 4000 ot./min má i točivý moment 380 Nm mezi 1750 až 3250 ot./min. V nabídce se objevují celkem tři kombinace poháněných náprav a převodovek, přední kola roztáčí šestistupňová manuální nebo dvouspojková automatická převodovka DSG, v kombinaci se sedmistupňovým DSG je k dispozici výhradně pohon všech kol 4Motion (a to je vlastně největší novinka, protože samotný motor je v nabídce už delší dobu). Poslední kombinace se podle Volkswagenu výborně hodí pro tahání přívěsů, který může mít až 2400 kilogramů. Zapřáhnout tak jde třeba vozík pro převoz koní, ty (ale i jiný náklad) lze navíc v nákladovém prostoru sledovat prostřednictvím kamery GoPro Hero 4.

Technické údaje

  2.0 TDI 2.0 TDI 2.0 TDI Výkon: 135 kW 135 kW 135 kW Toč. moment: 380 Nm 380 Nm 380 Nm Převodovka: 6 MT 6 DSG 7 DSG Pohon: 4x2 4x2 4x4 Zrychlení: 8,9 s 8,9 s 8,9 s Max. rychlost: 215 km/h 213 km/h 211 km/h Spotřeba: 5,3 l/100 km 5,3 l/100 km 5,7 l/100 km

Stačí k tomu pouze její propojení s palubním infotainmentem Composition Media, Discover Media nebo Discover Pro prostřednictvím rozhraní Car-Net App Connect s doplňkem MirrorLink. Pak už je nutné jen stáhnout aplikaci Car-Net Cam Connect a sledovat, co se děje uvnitř přívěsu. Z bezpečnostních důvodů jsou na obrazovku přenášeny pouze statické obrázky, aktualizované každých pět sekund, při rychlosti do 5 km/h je k dispozici kontinuální video. Kameru GoPro navíc nemusíte nutně používat jen u přívěsu, ale i přímo v autě, například na kontrolu dětí.

Český importér nabízí nový motor ve všech třech kombinacích, avšak pouze v nejvyšší výbavě Highline. Ta obsahuje sedm airbagů, adaptivní tempomat, systém Front Assist, nouzové brzdění, světelný a dešťový senzor, sledování bdělosti řidiče, Isofix pro prostřední řadu sedadel, parkovací senzory vpředu i vzadu, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, elektrická okna vpředu i vzadu, třízónovou automatickou klimatizaci, infotainment Composition Media s 6,5palcovým displejem, 8 reproduktory a CD přehrávačem, barevný palubní počítač, multifunkční kožený volant, výškově stavitelná přední sedadla, čalounění v kombinaci Alcantary a koženky, pět míst k sezení, mlhovky, střešní ližiny nebo 17palcová litá kola. To všechno si Volkswagen cení na nejméně 1 002 900 korun. Automat DSG zvedá cenu o 63 000 korun, kombinaci sedmistupňového DSG a pohonu všech kol vychází na 1 122 900 korun.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?