Říká se, že českým rodinným ideálem je Octavia s karosérií kombi a motorem TDI. Škoda tuto skutečnost zřejmě zná, zároveň ale myslí i na sportovněji založené rodiny. Proto tuto kombinaci, doplněnou také o pohon všech kol a automat DSG, nabízí ve verzi RS. Co když ale existuje ještě něco prostornějšího se stejnou technikou?
Dvoulitrové TDI o výkonu 135 kW (184 k) se napříč modely koncernu Volkswagen používá v nejrůznějších modelech, mimo jiné i sportovních Octavii RS a Golfu GTD. Oba jsou k dispozici i s karosérií kombi, platí tak za možná nejideálnější sportovní rodinná auta. Co když se ale stejná jednotka dostane do útrob něčeho většího, jako například Volkswagenu Sharan. Možná ubude něco ze sportovního naturelu, naroste ale rodinný faktor. Velké MPV německého výrobce totiž nabídne až sedm míst k sezení, zavazadelník o objemu 955 až 2430 litrů (při sedmi místech 300 až 2297 litrů), bezpočet odkládacích prostor a sklopné sedadlo spolujezdce.
Nyní ale k samotnému motoru, který je aktuálně zajímavější než auto samotné. Vedle již zmíněného výkonu 135 kW (184 k) mezi 3500 až 4000 ot./min má i točivý moment 380 Nm mezi 1750 až 3250 ot./min. V nabídce se objevují celkem tři kombinace poháněných náprav a převodovek, přední kola roztáčí šestistupňová manuální nebo dvouspojková automatická převodovka DSG, v kombinaci se sedmistupňovým DSG je k dispozici výhradně pohon všech kol 4Motion (a to je vlastně největší novinka, protože samotný motor je v nabídce už delší dobu). Poslední kombinace se podle Volkswagenu výborně hodí pro tahání přívěsů, který může mít až 2400 kilogramů. Zapřáhnout tak jde třeba vozík pro převoz koní, ty (ale i jiný náklad) lze navíc v nákladovém prostoru sledovat prostřednictvím kamery GoPro Hero 4.
Technické údaje
2.0 TDI 2.0 TDI 2.0 TDI Výkon: 135 kW 135 kW 135 kW Toč. moment: 380 Nm 380 Nm 380 Nm Převodovka: 6 MT 6 DSG 7 DSG Pohon: 4x2 4x2 4x4 Zrychlení: 8,9 s 8,9 s 8,9 s Max. rychlost: 215 km/h 213 km/h 211 km/h Spotřeba: 5,3 l/100 km 5,3 l/100 km 5,7 l/100 kmStačí k tomu pouze její propojení s palubním infotainmentem Composition Media, Discover Media nebo Discover Pro prostřednictvím rozhraní Car-Net App Connect s doplňkem MirrorLink. Pak už je nutné jen stáhnout aplikaci Car-Net Cam Connect a sledovat, co se děje uvnitř přívěsu. Z bezpečnostních důvodů jsou na obrazovku přenášeny pouze statické obrázky, aktualizované každých pět sekund, při rychlosti do 5 km/h je k dispozici kontinuální video. Kameru GoPro navíc nemusíte nutně používat jen u přívěsu, ale i přímo v autě, například na kontrolu dětí.
Český importér nabízí nový motor ve všech třech kombinacích, avšak pouze v nejvyšší výbavě Highline. Ta obsahuje sedm airbagů, adaptivní tempomat, systém Front Assist, nouzové brzdění, světelný a dešťový senzor, sledování bdělosti řidiče, Isofix pro prostřední řadu sedadel, parkovací senzory vpředu i vzadu, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, elektrická okna vpředu i vzadu, třízónovou automatickou klimatizaci, infotainment Composition Media s 6,5palcovým displejem, 8 reproduktory a CD přehrávačem, barevný palubní počítač, multifunkční kožený volant, výškově stavitelná přední sedadla, čalounění v kombinaci Alcantary a koženky, pět míst k sezení, mlhovky, střešní ližiny nebo 17palcová litá kola. To všechno si Volkswagen cení na nejméně 1 002 900 korun. Automat DSG zvedá cenu o 63 000 korun, kombinaci sedmistupňového DSG a pohonu všech kol vychází na 1 122 900 korun.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?