Taxikáři budou bez práce, ohroženi jsou i řidiči kamionů. Co se děje?

ar6, 19. srpna 2016, 13:51 Google+

Taxíky jezdí prakticky po každém městě, o velkoměstech jako New York, Londýn nebo Paříž ani nemluvě. Velkou konkurencí se jim před časem stala služba Uber, nyní to dokonce vypadá, že za pár let profese taxikáře zanikne úplně.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volvo a Uber vyvíjejí technologii autonomního řízení.

Volvo a Uber vyvíjejí technologii autonomního řízení. | foto: Volvo

Sdílejte článek

S trochou nadsázky se dá říct, že taxikáři se tohoto dne bojí, zatímco jejich zaměstnavatelé na něj čekají stále netrpělivěji. Řeč je o představení autonomních taxíků, u nichž by elektronika plně nahradila lidský element. Ještě před nějakou dobou se toto řešení zdálo být naprostým sci-fi, s pokrokem, který v oblasti autonomního řízení během posledních měsíců a let nastal, už to ale není situace úplně nereálná. Tím spíš, když se za účelem vývoje taxíku bez řidiče spojily automobilka Volvo a společnost Uber. Švédského výrobce asi netřeba blíže představovat, americká společnost se pak zabývá zprostředkováním spolujízd v automobilech. V podstatě se tak jedná o soukromé taxi, kdy si člověk přes mobilní aplikaci zadá žádost o jízdu a někdo jiný s vlastním autem (ten je samozřejmě zaměstnancem Uberu) ho pak na určené místo za úplatu sveze. Výhodou tohoto řešení je fakt, že ceny jsou většinou nižší než u konvenčních taxíků.

No a právě tyto dvě firmy spolu podepsaly spolupráci na projektu vývoje autonomního řízení, který má rozpočet 300 milionů dolarů (cca 7,2 miliardy korun). Cílem není pouze nahradit taxikáře elektronikou, obě společnosti chtějí toto řešení nabídnout i běžným zákazníkům. Spolupráce probíhá tak, že Volvo dodává vozidla s platformou SPA, do nichž Uber vkládá svůj vlastní systém autonomního řízení. Nová modulární platforma, jíž používají zatím modely XC90, S90 a V90, přitom nebyla použita náhodou, od samého počátku jejího vývoje se počítá se zavedením autonomního řízení. „Je nám ctí, že jsme mohli navázat spolupráci právě se společností Uber, která v celosvětovém měřítku zaujímá jednu z vedoucích pozic ve vývoji nových technologií. Tato aliance posunuje automobilku Volvo blíže do centra technologické revoluce aktuálně probíhající v automobilovém průmyslu,“ uvedl na adresu spolupráce prezident Volva Håkan Samuelsson.

Také výkonný ředitel společnosti Uber Travis Kalanick je ze spolupráce nadšený. „Každoročně zemře při autohaváriích více než milion lidí. Autonomní řízení může pomoci těmto tragickým dopravním nehodám předcházet, ale na jeho vývoj sami nestačíme. Z toho důvodu je pro nás partnerství s tak skvělou automobilkou, jako je Volvo, velmi důležité. Pokud jde o bezpečnost, značka Volvo představuje to nejlepší v daných třídách a je oprávněným lídrem vývoje. Jestliže dáme dohromady schopnosti společností Uber a Volvo, společně se nám podaří dosáhnout budoucnosti dříve,“ uvedl. S testováním autonomních vozidel začne Uber v Pittsburghu údajně již před koncem srpna, ve vozech však pro jistotu budou i řidiči. V budoucnu se ale s podobnou zálohou nepočítá. Američané rovněž koupili společnost Otto, zabývající se vývojem autonomního řízení pro kamiony. O práci tak za pár let možná nepřijdou jen taxikáři...

Google+ Vytisknout

Diskuze: Taxikáři budou bez práce, ohroženi jsou i řidiči kamionů. Co se děje?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

GAZ SG-2 Torpedo

Sovětské silniční torpédo? GAZ SG-2 měl překonávat rychlostní rekordy

Ilustrační foto

Komunikace mezi automobily? Technologie budoucnosti má předcházet nehodám

Petter Solberg bude řídit nové Polo GTI R5 ve Španělsku

Volkswagen se vrací do světa WRC, za volantem Pola GTI R5 usedne legendární Petter Solberg

Lada 2106

Ruský zloděj ukradl v jednom týdnu hned tři Lady, domů ale nedojel ani s jednou

Ilustrační foto

Jak se chovat k manuální převodovce? Tohle by měl vědět každý řidič

Nissan Navara OFF-ROADER AT32

Nissan Navara OFF-ROADER AT32: Oblíbený pickup se dočkal extrémní úpravy a míří na trh

Sandvik Self-Driving Heavy Loader

Obří nakladač bez řidiče ve skleněném bludišti? Schopnosti nových technologií jsou úchvatné

Nová Škoda Octavia G-TEC

Škoda Octavia G-Tec: Novinka spalující CNG slibuje vyšší výkon i delší dojezd

Ne letišti v tureckém Istanbulu se uskutečnil velice netradiční závod

Formule 1, stíhačka, superbike a Tesla? V Turecku se uskutečnil velice netradiční závod

Robert Dalton přežil nehodu svého závodního speciálu Flashpoint Streamliner při rychlosti 687 km/h (Facebook/Flashpoint Streamliner)

V rychlosti 687 km/h mu praskla pneumatika, místo překonání rekordu se podruhé narodil

reklama
reklama

Doporučujeme

BMW 2002 Hommage Turbomeister vrací do hry legendární závodní zbarvení.

Turbomeister je zpět, BMW 2002 Hommage vypadá v novém laku fantasticky

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. První testy zimních pneumatik: Rozdíl mezi první a poslední je více než 16 metrů

  2. Filtr pevných částic: Jak zabránit, aby se z užitečného pomocníka nestala noční můra?

  3. Neuvěřitelný souboj řidiče s odtahovkou? Ke svobodě nechybělo mnoho

  4. Zájem o dieselové a benzínové motory ve skutečnosti? Čísla prodejů bez souvislostí klamou

  5. Sbohem tradiční ruční brzdo. Studie ukázala, proč z aut nezadržitelně mizí

  6. Armáda vyzbrojená létajícími Jeepy? Airgeep byl výkonný, ozbrojený a skutečně létal

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud