Taxikáři budou bez práce, ohroženi jsou i řidiči kamionů. Co se děje?

ar6, 19. srpna 2016, 13:51 Google+

Taxíky jezdí prakticky po každém městě, o velkoměstech jako New York, Londýn nebo Paříž ani nemluvě. Velkou konkurencí se jim před časem stala služba Uber, nyní to dokonce vypadá, že za pár let profese taxikáře zanikne úplně.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volvo a Uber vyvíjejí technologii autonomního řízení.

Volvo a Uber vyvíjejí technologii autonomního řízení. | foto: Volvo

Sdílejte článek

S trochou nadsázky se dá říct, že taxikáři se tohoto dne bojí, zatímco jejich zaměstnavatelé na něj čekají stále netrpělivěji. Řeč je o představení autonomních taxíků, u nichž by elektronika plně nahradila lidský element. Ještě před nějakou dobou se toto řešení zdálo být naprostým sci-fi, s pokrokem, který v oblasti autonomního řízení během posledních měsíců a let nastal, už to ale není situace úplně nereálná. Tím spíš, když se za účelem vývoje taxíku bez řidiče spojily automobilka Volvo a společnost Uber. Švédského výrobce asi netřeba blíže představovat, americká společnost se pak zabývá zprostředkováním spolujízd v automobilech. V podstatě se tak jedná o soukromé taxi, kdy si člověk přes mobilní aplikaci zadá žádost o jízdu a někdo jiný s vlastním autem (ten je samozřejmě zaměstnancem Uberu) ho pak na určené místo za úplatu sveze. Výhodou tohoto řešení je fakt, že ceny jsou většinou nižší než u konvenčních taxíků.

No a právě tyto dvě firmy spolu podepsaly spolupráci na projektu vývoje autonomního řízení, který má rozpočet 300 milionů dolarů (cca 7,2 miliardy korun). Cílem není pouze nahradit taxikáře elektronikou, obě společnosti chtějí toto řešení nabídnout i běžným zákazníkům. Spolupráce probíhá tak, že Volvo dodává vozidla s platformou SPA, do nichž Uber vkládá svůj vlastní systém autonomního řízení. Nová modulární platforma, jíž používají zatím modely XC90, S90 a V90, přitom nebyla použita náhodou, od samého počátku jejího vývoje se počítá se zavedením autonomního řízení. „Je nám ctí, že jsme mohli navázat spolupráci právě se společností Uber, která v celosvětovém měřítku zaujímá jednu z vedoucích pozic ve vývoji nových technologií. Tato aliance posunuje automobilku Volvo blíže do centra technologické revoluce aktuálně probíhající v automobilovém průmyslu,“ uvedl na adresu spolupráce prezident Volva Håkan Samuelsson.

Také výkonný ředitel společnosti Uber Travis Kalanick je ze spolupráce nadšený. „Každoročně zemře při autohaváriích více než milion lidí. Autonomní řízení může pomoci těmto tragickým dopravním nehodám předcházet, ale na jeho vývoj sami nestačíme. Z toho důvodu je pro nás partnerství s tak skvělou automobilkou, jako je Volvo, velmi důležité. Pokud jde o bezpečnost, značka Volvo představuje to nejlepší v daných třídách a je oprávněným lídrem vývoje. Jestliže dáme dohromady schopnosti společností Uber a Volvo, společně se nám podaří dosáhnout budoucnosti dříve,“ uvedl. S testováním autonomních vozidel začne Uber v Pittsburghu údajně již před koncem srpna, ve vozech však pro jistotu budou i řidiči. V budoucnu se ale s podobnou zálohou nepočítá. Američané rovněž koupili společnost Otto, zabývající se vývojem autonomního řízení pro kamiony. O práci tak za pár let možná nepřijdou jen taxikáři...

Google+ Vytisknout

Diskuze: Taxikáři budou bez práce, ohroženi jsou i řidiči kamionů. Co se děje?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Hispano Suiza Maguari HS1 GTC

Masarykova oblíbená značka má unikátní problém, rozhodly se jí oživit dvě automobilky

Čínská dálniční síť se podle Clarksona stává aspirantem na osmý div světa

Clarkson našel v Číně osmý div světa. Ten pohled vás také jistě dostane

První uniklé snímky nové generace Peugeotu 208

Peugeot neuhlídal fotky nové generace 208! Agresivnější prcek přináší velké změny

Toyota

Jak změnila Toyota motoristický svět? Podívejte se na 10 přelomových momentů z její historie

Světová premiéra digitalizovaného modelu Multivan 6.1

Volkswagen představuje Multivan 6.1: Elegantnější a s moderní technologickou výbavou

Organizace IIHS prověřila systémy automatického brzdění u 11 kompaktních SUV

Systém, který chrání chodce před sražením? V testu 11 SUV propadlo jen jedno

reklama
reklama

Doporučujeme

BMW 2002 Hommage Turbomeister vrací do hry legendární závodní zbarvení.

Turbomeister je zpět, BMW 2002 Hommage vypadá v novém laku fantasticky

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Čeští vojáci v Litvě zazářili, cestou ze cvičení neváhali pomoci zoufalému motoristovi

  2. Mercedes vypustil Unimog na obtížný terénní polygon, řidiče však nic nezastavilo

  3. Extrémní vzpěrač dokázal nadzvednout převrácený Jeep, zřejmě tak zachránil lidský život

  4. Evropský pick-up Peugeotu se ukázal na fotkách, příslušnost ke značce nezapře

  5. Největší SUV světa? Monstrózní Dhabiyan 10x10 vznikl přestavbou amerického armádního tahače

  6. Clarkson našel v Číně osmý div světa. Ten pohled vás také jistě dostane

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud