Začíná další kolo Dieselgate, do servisů jdou i Fabie a Roomstery

Do nejnovější svolávací akce jsou zapojeny i Škody Fabia a Roomster Greenline.
Do nejnovější svolávací akce jsou zapojeny i Škody Fabia a Roomster Greenline., foto: Škoda Auto
ar6 16. srpna 2016 14:57
Sdílej:

Emisní skandál, známý jako Dieselgate, nabírá čím dál tím větších rozměrů. Po čtyřválci 2.0 TDI koncernu Volkswagen nyní začíná svolávací akce i pro tříválec 1.2 TDI. Ten se přitom montoval také do vozů značky Škoda.

Volkswagen již nyní ví, že jej vyrovnání emisního skandálu bude stát několik miliard eur. Naftových vozů s vadným softwarem, který dokáže skrýt skutečně hodnoty vypouštěných oxidů dusíku, totiž po světě jezdí až 11 milionů. Zatím se celá aféra točila především kolem aut, osazených jednotkami 1.6 TDI a 2.0 TDI konstrukční řady EA189. Mezi postiženými motorizacemi je ale i malý tříválec 1.2 TDI, pro nějž nyní německý gigant připravil svolávací akci.

Pohonná jednotka o výkonu 55 kW (75 k) se montovala nebo montuje do Seatu Ibiza Ecomotive, Volkswagenu Polo Bluemotion, Škody Fabia Greenline (minulá generace) a Škody Roomster Greenline. Celkem se má jednat o 460 000 automobilů. Celý proces je stejný jako v případě většího dvoulitru, zákazníci tak nejprve dostali dopis s upozorněním, že se právě jejich motoru týká svolávací akce kvůli úpravě softwaru, ve druhé fázi pak byli vyzváni k tomu, aby se dostavili do vybraného autorizovaného servisu dané značky.

Celý úkon v servisu by měl zabrat 30 až 60 minut, zároveň by úpravou vadného softwaru nemělo dojít ke změně spotřeby nebo dynamických parametrů motoru. Zatím jedinou jednotkou, u níž hromadné úpravy ještě nezačaly, je tak šestnáctistovka TDI. U ní ještě musí německý úřad pro motorová vozidla (zkráceně KBA) projednat přesný rozsah úprav.

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.