K čemu to bude dobré? Mercedes si patentoval vodní chlazení pneumatik

ar5, 1. července 2016, 00:05 Google+

Víte jak zabránit tomu, aby se vám nepřehřály pneumatiky na vašem voze? Mercedes o tom přemýšlel a představuje zcela revoluční řešení, jenž vám asi vyrazí dech.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mercedes-Benz a jeho systém chlazení pneumatik

Mercedes-Benz a jeho systém chlazení pneumatik | foto: Mercedes-Benz

Sdílejte článek

K neustálemu udržení bezpečné teploty pneumatik chce použít vodu. Vše nám znázorňuje patentový obrázek, jenže jasně ukazuje instalované rozprašovače. Ty by na vnějšek pneumatiky stříkaly obyčejnou vodu z nádržky, aby docházelo k optimálnímu chlazení.

Jenže nastává otázka, zda li nebude navlhčená pneumatika disponovat horší přilnavostí. Voda všeobecně zhoršuje adhezi a to by mohlo pro Mercedes znamenat velký problém. V reálném provozu by se ale voda stříkající na pneumatiky zřejmě ihned odpařila a stihla by jen tak tak gumu decentně ochladit.

Mercedes však zašel ještě dál a hovoří dále o systému, jenž by v zimním období pneumatiky pro změnu zahříval. Dělo by se tak pomocí teplé vody, kterou by zahřála chladící kapalina motoru. Díky tomu by příští Mercedes dokázaly ze svých kol ihned odstraňovat sníh a led. Systém by měl navíc vlastní senzory teploty pneumatik a spolupracoval by i s dalšími čidly.

Mercedes navíc říká, že by do tohoto systému nemusela být tankována pitná voda či nemrznoucí směs. Spíše by byla využívána „odpadní” voda, čímž je myšlen roztátý sníh či déšť z předního i zadního okna. Kapalina by byla vedena potrubím do nádržky na vodu, ale je otázkou, zda se někdy opravdu dočkáme Mercedesu, co si bude sám čistit nebo chladit kola...

Vytisknout

Diskuze: K čemu to bude dobré? Mercedes si patentoval vodní chlazení pneumatik

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Nabourané Lamborghini Aventador a jeho rozzuřený majitel

VIDEO: Předváděl se v Lamborghini, potom hořce litoval

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud