Fiat Punto žije i po jedenácti letech, nyní dostal nový turbodiesel

ar6, 15. června 2016, 03:15 Google+

Vousatá historie současného Fiatu Punto se začala psát již v roce 2005, tehdy však hatchback nesl přívlastek Grande a vypadal trochu jako Maserati. Postupem času došlo na několikerou změnu jména i vzhledu, až se z Grande Punta a Punta Evo stalo Punto. To tedy kroutí aktuálně již svou jedenáctou sezonu a s novým naftovým čtyřválcem se do důchodu zatím nechystá.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Fiat Punto žije dál, v Itálii si nadělil nový turbodiesel.

Fiat Punto žije dál, v Itálii si nadělil nový turbodiesel. | foto: Fiat

Sdílejte článek

Je to možná k neuvěření, ale Fiat Punto patří mezi nejdéle sloužící auta na evropském trhu. Letos má na čele již jedenáctý křížek, a i když se čile spekuluje o nástupci, v Turíně generační výměnu až tak rychle neplánují. Důkazem je například instalace nového naftového čtyřválce 1.3 MultiJet o výkonu 95 koní s točivým momentem 200 Nm. Motor má vstřikování paliva common rail a proměnnou geometrii lopatek turbodmychadla, v kombinaci s manuální převodovkou a systémem stop & start si nárokuje jen 3,4 l/100 km.

Turbodiesel je zatím dostupný jen v Itálii, kde je kombinován s výbavami Street a Lounge. Nabídka karosérií byla omezena jen na pětidveřový hatchback, nejnižší cena, za níž Punto s 1.3 MultiJet pořídíte, je 17 500 eur (cca 473 000 korun). Ve své domovině je konkurent Fabie nebo Pola nabízen dále se zážehovou dvanáctistovkou o výkonu 69 koní, čtrnáctistovkou na LPG o výkonu 77 koní a čtrnáctistovkou na CNG o výkonu 70 koní. Novinkou je rovněž balíček Pack Techno, obsahující rádio s navigací, multifunkční volant, tempomat a 12 V zásuvku v zavazadelníku. Jeho cena je 450 eur (cca 12 000 korun) pro linii Street a 350 eur (cca 9500 korun) pro linii Lounge.

Ač to může být pro někoho trochu překvapením, Punto je stále dostupné také v České republice. Nový diesel sice nedostanete, jinak je ale nabídka poměrně pestrá. Základem je zážehová dvanáctistovka o výkonu 69 koní, vyšší výkon nabízí čtrnáctistovka se silou 77 koní. Pro spořivější zákazníky obsahuje nabídka 1.4 na LPG o výkonu 77 koní nebo 1.4 na CNG o výkonu 70 koní. Všechny motory mají pětistupňovou manuální převodovku. Základní výbava Plus obsahuje dva airbagy, manuální klimatizaci, elektrická přední okna, přípravu pro rádio nebo 15palcová ocelová kola. Prostřední stupeň Young přidává rádio s pětipalcovou obrazovkou a navigací nebo tempomat, nejvýše postavený model Lounge postrádá navigaci, má ale rádio s CD a MP3, hlavové airbagy, kožený volant, mlhovky nebo 15palcová litá kola. Cena startují na akčních 236 900 korunách, nejdražší verze přijde na 338 900 korun.

Vytisknout

Diskuze: Fiat Punto žije i po jedenácti letech, nyní dostal nový turbodiesel

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Lego uvede v srpnu na trh Volkswagen Brouk z 1167 dílků.

Volkswagen Brouk z Lega od originálu nepoznáte, k mání bude také u nás

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

  2. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud