Vousatá historie současného Fiatu Punto se začala psát již v roce 2005, tehdy však hatchback nesl přívlastek Grande a vypadal trochu jako Maserati. Postupem času došlo na několikerou změnu jména i vzhledu, až se z Grande Punta a Punta Evo stalo Punto. To tedy kroutí aktuálně již svou jedenáctou sezonu a s novým naftovým čtyřválcem se do důchodu zatím nechystá.
Je to možná k neuvěření, ale Fiat Punto patří mezi nejdéle sloužící auta na evropském trhu. Letos má na čele již jedenáctý křížek, a i když se čile spekuluje o nástupci, v Turíně generační výměnu až tak rychle neplánují. Důkazem je například instalace nového naftového čtyřválce 1.3 MultiJet o výkonu 95 koní s točivým momentem 200 Nm. Motor má vstřikování paliva common rail a proměnnou geometrii lopatek turbodmychadla, v kombinaci s manuální převodovkou a systémem stop & start si nárokuje jen 3,4 l/100 km.
Turbodiesel je zatím dostupný jen v Itálii, kde je kombinován s výbavami Street a Lounge. Nabídka karosérií byla omezena jen na pětidveřový hatchback, nejnižší cena, za níž Punto s 1.3 MultiJet pořídíte, je 17 500 eur (cca 473 000 korun). Ve své domovině je konkurent Fabie nebo Pola nabízen dále se zážehovou dvanáctistovkou o výkonu 69 koní, čtrnáctistovkou na LPG o výkonu 77 koní a čtrnáctistovkou na CNG o výkonu 70 koní. Novinkou je rovněž balíček Pack Techno, obsahující rádio s navigací, multifunkční volant, tempomat a 12 V zásuvku v zavazadelníku. Jeho cena je 450 eur (cca 12 000 korun) pro linii Street a 350 eur (cca 9500 korun) pro linii Lounge.
Ač to může být pro někoho trochu překvapením, Punto je stále dostupné také v České republice. Nový diesel sice nedostanete, jinak je ale nabídka poměrně pestrá. Základem je zážehová dvanáctistovka o výkonu 69 koní, vyšší výkon nabízí čtrnáctistovka se silou 77 koní. Pro spořivější zákazníky obsahuje nabídka 1.4 na LPG o výkonu 77 koní nebo 1.4 na CNG o výkonu 70 koní. Všechny motory mají pětistupňovou manuální převodovku. Základní výbava Plus obsahuje dva airbagy, manuální klimatizaci, elektrická přední okna, přípravu pro rádio nebo 15palcová ocelová kola. Prostřední stupeň Young přidává rádio s pětipalcovou obrazovkou a navigací nebo tempomat, nejvýše postavený model Lounge postrádá navigaci, má ale rádio s CD a MP3, hlavové airbagy, kožený volant, mlhovky nebo 15palcová litá kola. Cena startují na akčních 236 900 korunách, nejdražší verze přijde na 338 900 korun.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.