Vousatá historie současného Fiatu Punto se začala psát již v roce 2005, tehdy však hatchback nesl přívlastek Grande a vypadal trochu jako Maserati. Postupem času došlo na několikerou změnu jména i vzhledu, až se z Grande Punta a Punta Evo stalo Punto. To tedy kroutí aktuálně již svou jedenáctou sezonu a s novým naftovým čtyřválcem se do důchodu zatím nechystá.
Je to možná k neuvěření, ale Fiat Punto patří mezi nejdéle sloužící auta na evropském trhu. Letos má na čele již jedenáctý křížek, a i když se čile spekuluje o nástupci, v Turíně generační výměnu až tak rychle neplánují. Důkazem je například instalace nového naftového čtyřválce 1.3 MultiJet o výkonu 95 koní s točivým momentem 200 Nm. Motor má vstřikování paliva common rail a proměnnou geometrii lopatek turbodmychadla, v kombinaci s manuální převodovkou a systémem stop & start si nárokuje jen 3,4 l/100 km.
Turbodiesel je zatím dostupný jen v Itálii, kde je kombinován s výbavami Street a Lounge. Nabídka karosérií byla omezena jen na pětidveřový hatchback, nejnižší cena, za níž Punto s 1.3 MultiJet pořídíte, je 17 500 eur (cca 473 000 korun). Ve své domovině je konkurent Fabie nebo Pola nabízen dále se zážehovou dvanáctistovkou o výkonu 69 koní, čtrnáctistovkou na LPG o výkonu 77 koní a čtrnáctistovkou na CNG o výkonu 70 koní. Novinkou je rovněž balíček Pack Techno, obsahující rádio s navigací, multifunkční volant, tempomat a 12 V zásuvku v zavazadelníku. Jeho cena je 450 eur (cca 12 000 korun) pro linii Street a 350 eur (cca 9500 korun) pro linii Lounge.
Ač to může být pro někoho trochu překvapením, Punto je stále dostupné také v České republice. Nový diesel sice nedostanete, jinak je ale nabídka poměrně pestrá. Základem je zážehová dvanáctistovka o výkonu 69 koní, vyšší výkon nabízí čtrnáctistovka se silou 77 koní. Pro spořivější zákazníky obsahuje nabídka 1.4 na LPG o výkonu 77 koní nebo 1.4 na CNG o výkonu 70 koní. Všechny motory mají pětistupňovou manuální převodovku. Základní výbava Plus obsahuje dva airbagy, manuální klimatizaci, elektrická přední okna, přípravu pro rádio nebo 15palcová ocelová kola. Prostřední stupeň Young přidává rádio s pětipalcovou obrazovkou a navigací nebo tempomat, nejvýše postavený model Lounge postrádá navigaci, má ale rádio s CD a MP3, hlavové airbagy, kožený volant, mlhovky nebo 15palcová litá kola. Cena startují na akčních 236 900 korunách, nejdražší verze přijde na 338 900 korun.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?