Už jsme si zvykli na to, že švédské Volvo nehodlá svá auta prodávat s ničím jiným, než se čtyřválci. Dříve vypovídající označení T a D s číslovkou tak postrádají smysl. Co tedy znamená, že Volvo ukázalo nový motor T5?
Volvo se totiž chystá na příchod hybridního tříválce, který dorazí příští rok. Bude jím vybavena nová generace modelu XC40 a dneškem je známo, že motor nese označení.. ano.. T5. Pohonná jednotka pak nabídne 183 benzinových a 75 elektrických koní. Zklamání tak přichází pro ty, kdož si mysleli, že označení T5 znamená pětiválcový motor.
Zatím není jasné, kolik přesně bude činit výkon celé soustavy, pohybujeme se jen v prvotních odhadech.Nový 1,5litrový tříválec a elektromotor bude doplněn o baterie o kapacitě 9,7 kWh. Tím je zaručeno podle Volva přibližně 50 kilometrů jízdy čistě na elektřinu, jaká ale bude realita se nechejme překvapit.
O dost zajímavější je tvrzení Volva, že v oblasti spotřeby se má motor chlubit stejnými hodnotamim, které vykazují obdobně výkonné naftové motory konkurence. Co se týče emisí CO2, ty mají klesnout pod hodnotu 100 gramů na ujetý kilometr.
Šéf vývojového oddělení Peter Mertens pak dodává, že nový motor T5 je mnohem efektivnější než konkurenční motory. Zároveň s tím jsou levnější na výrobu, což se taktéž počítá. Díky tomu má nové Volvo XC40 nabídnout solidní cenovku a výrobce tak chce časem definitivně skončit s produkcí dieselových motorů.
Sluší se také dodat, že nové hybridní ústrojí T5 Twin Engine bude k dispozici pro modely V40 a S60. Odvozený velký kombík s označením V90 bude i nadále pohánět hybridní soustava T8.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.