Už jsme si zvykli na to, že švédské Volvo nehodlá svá auta prodávat s ničím jiným, než se čtyřválci. Dříve vypovídající označení T a D s číslovkou tak postrádají smysl. Co tedy znamená, že Volvo ukázalo nový motor T5?
Volvo se totiž chystá na příchod hybridního tříválce, který dorazí příští rok. Bude jím vybavena nová generace modelu XC40 a dneškem je známo, že motor nese označení.. ano.. T5. Pohonná jednotka pak nabídne 183 benzinových a 75 elektrických koní. Zklamání tak přichází pro ty, kdož si mysleli, že označení T5 znamená pětiválcový motor.
Zatím není jasné, kolik přesně bude činit výkon celé soustavy, pohybujeme se jen v prvotních odhadech.Nový 1,5litrový tříválec a elektromotor bude doplněn o baterie o kapacitě 9,7 kWh. Tím je zaručeno podle Volva přibližně 50 kilometrů jízdy čistě na elektřinu, jaká ale bude realita se nechejme překvapit.
O dost zajímavější je tvrzení Volva, že v oblasti spotřeby se má motor chlubit stejnými hodnotamim, které vykazují obdobně výkonné naftové motory konkurence. Co se týče emisí CO2, ty mají klesnout pod hodnotu 100 gramů na ujetý kilometr.
Šéf vývojového oddělení Peter Mertens pak dodává, že nový motor T5 je mnohem efektivnější než konkurenční motory. Zároveň s tím jsou levnější na výrobu, což se taktéž počítá. Díky tomu má nové Volvo XC40 nabídnout solidní cenovku a výrobce tak chce časem definitivně skončit s produkcí dieselových motorů.
Sluší se také dodat, že nové hybridní ústrojí T5 Twin Engine bude k dispozici pro modely V40 a S60. Odvozený velký kombík s označením V90 bude i nadále pohánět hybridní soustava T8.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.