Už jsme si zvykli na to, že švédské Volvo nehodlá svá auta prodávat s ničím jiným, než se čtyřválci. Dříve vypovídající označení T a D s číslovkou tak postrádají smysl. Co tedy znamená, že Volvo ukázalo nový motor T5?
Volvo se totiž chystá na příchod hybridního tříválce, který dorazí příští rok. Bude jím vybavena nová generace modelu XC40 a dneškem je známo, že motor nese označení.. ano.. T5. Pohonná jednotka pak nabídne 183 benzinových a 75 elektrických koní. Zklamání tak přichází pro ty, kdož si mysleli, že označení T5 znamená pětiválcový motor.
Zatím není jasné, kolik přesně bude činit výkon celé soustavy, pohybujeme se jen v prvotních odhadech.Nový 1,5litrový tříválec a elektromotor bude doplněn o baterie o kapacitě 9,7 kWh. Tím je zaručeno podle Volva přibližně 50 kilometrů jízdy čistě na elektřinu, jaká ale bude realita se nechejme překvapit.
O dost zajímavější je tvrzení Volva, že v oblasti spotřeby se má motor chlubit stejnými hodnotamim, které vykazují obdobně výkonné naftové motory konkurence. Co se týče emisí CO2, ty mají klesnout pod hodnotu 100 gramů na ujetý kilometr.
Šéf vývojového oddělení Peter Mertens pak dodává, že nový motor T5 je mnohem efektivnější než konkurenční motory. Zároveň s tím jsou levnější na výrobu, což se taktéž počítá. Díky tomu má nové Volvo XC40 nabídnout solidní cenovku a výrobce tak chce časem definitivně skončit s produkcí dieselových motorů.
Sluší se také dodat, že nové hybridní ústrojí T5 Twin Engine bude k dispozici pro modely V40 a S60. Odvozený velký kombík s označením V90 bude i nadále pohánět hybridní soustava T8.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.