Už jsme si zvykli na to, že švédské Volvo nehodlá svá auta prodávat s ničím jiným, než se čtyřválci. Dříve vypovídající označení T a D s číslovkou tak postrádají smysl. Co tedy znamená, že Volvo ukázalo nový motor T5?
Volvo se totiž chystá na příchod hybridního tříválce, který dorazí příští rok. Bude jím vybavena nová generace modelu XC40 a dneškem je známo, že motor nese označení.. ano.. T5. Pohonná jednotka pak nabídne 183 benzinových a 75 elektrických koní. Zklamání tak přichází pro ty, kdož si mysleli, že označení T5 znamená pětiválcový motor.
Zatím není jasné, kolik přesně bude činit výkon celé soustavy, pohybujeme se jen v prvotních odhadech.Nový 1,5litrový tříválec a elektromotor bude doplněn o baterie o kapacitě 9,7 kWh. Tím je zaručeno podle Volva přibližně 50 kilometrů jízdy čistě na elektřinu, jaká ale bude realita se nechejme překvapit.
O dost zajímavější je tvrzení Volva, že v oblasti spotřeby se má motor chlubit stejnými hodnotamim, které vykazují obdobně výkonné naftové motory konkurence. Co se týče emisí CO2, ty mají klesnout pod hodnotu 100 gramů na ujetý kilometr.
Šéf vývojového oddělení Peter Mertens pak dodává, že nový motor T5 je mnohem efektivnější než konkurenční motory. Zároveň s tím jsou levnější na výrobu, což se taktéž počítá. Díky tomu má nové Volvo XC40 nabídnout solidní cenovku a výrobce tak chce časem definitivně skončit s produkcí dieselových motorů.
Sluší se také dodat, že nové hybridní ústrojí T5 Twin Engine bude k dispozici pro modely V40 a S60. Odvozený velký kombík s označením V90 bude i nadále pohánět hybridní soustava T8.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.