Už jsme si zvykli na to, že švédské Volvo nehodlá svá auta prodávat s ničím jiným, než se čtyřválci. Dříve vypovídající označení T a D s číslovkou tak postrádají smysl. Co tedy znamená, že Volvo ukázalo nový motor T5?
Volvo se totiž chystá na příchod hybridního tříválce, který dorazí příští rok. Bude jím vybavena nová generace modelu XC40 a dneškem je známo, že motor nese označení.. ano.. T5. Pohonná jednotka pak nabídne 183 benzinových a 75 elektrických koní. Zklamání tak přichází pro ty, kdož si mysleli, že označení T5 znamená pětiválcový motor.
Zatím není jasné, kolik přesně bude činit výkon celé soustavy, pohybujeme se jen v prvotních odhadech.Nový 1,5litrový tříválec a elektromotor bude doplněn o baterie o kapacitě 9,7 kWh. Tím je zaručeno podle Volva přibližně 50 kilometrů jízdy čistě na elektřinu, jaká ale bude realita se nechejme překvapit.
O dost zajímavější je tvrzení Volva, že v oblasti spotřeby se má motor chlubit stejnými hodnotamim, které vykazují obdobně výkonné naftové motory konkurence. Co se týče emisí CO2, ty mají klesnout pod hodnotu 100 gramů na ujetý kilometr.
Šéf vývojového oddělení Peter Mertens pak dodává, že nový motor T5 je mnohem efektivnější než konkurenční motory. Zároveň s tím jsou levnější na výrobu, což se taktéž počítá. Díky tomu má nové Volvo XC40 nabídnout solidní cenovku a výrobce tak chce časem definitivně skončit s produkcí dieselových motorů.
Sluší se také dodat, že nové hybridní ústrojí T5 Twin Engine bude k dispozici pro modely V40 a S60. Odvozený velký kombík s označením V90 bude i nadále pohánět hybridní soustava T8.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?