Německá automobilka Mercedes-Benz by mohla být jedna z prvních na světe, která by montovala filtr pevných částic do benzinových motorů. Až doposud se přitom filtr instaloval pouze pro naftové agregáty.
Důvodem pri instalaci u benzínů jsou hlavně přísnější emisní normy, takže Mercedes vlastně nemá na co čekat. Podle studie se navíc ukázalo, že přímovstřikové benzinové motory jsou mnohem "škodlivější", než se původně zdálo.
Pokud se pak takový motor dostane mimo rámec normovaného měření spotřeby a emisí, rázem začne vypouštět 10x víc nečistot, než u dieselových motorů. Zatím je nový motor s filtrem pevných částic testován na prototypech velké třídy S.
Výrobní cena filtru se bude pohybovat do dvou tisíc korun a vůbec první uvedení zážehového motoru s tímto prvkem uvidíme u faceliftu třídy S. Ten je podle výrobce naplánován na začátek příštího roku.
V souvislosti s tím vstupuje v platnost přísnější verze emisní normy Euro 6. Ta zavádí limit pevných částic i pro benzinové motory, takže je otázkou času, kdy se k tomu samému kroku jako Mercedes, uchýlí i další výrobci vozidel.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?