Dvakrát přeplňovaný naftový čtyřválec nabídl Opel Astra již v minulé generaci a i kvůli úspěchu současného modelu se k němu vrací. Agregát s objemem 1.6 litru nabídne vysoký točivý moment a zároveň nízkou tabulkovou spotřebu.
Opel Astra 1.6 BiTurbo CDTI má maximální výkon 160 koní při 4000 ot./min a točivý moment vrcholí u hranice 350 Nm při 1500 ot./min. Jednotka je spojena se šestistupňovou manuální převodovkou, s níž vůz zrychluje z 0 na 100 km/h za 8,6 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 220 km/h. Průžné zrychlení z 80 na 120 km/h zabere novince 7,5 sekundy. Spotřeba paliva mezi 4,0 - 4,1 l/100 km znamená, že je Astra BiTurbo CDTI jedním z nejúspornějších vozů ve svém segmentu.
Pohonná jednotka bude dostupná pro pětidveřový hatchback i praktické kombi, na českém trhu se objeví v kombinaci s výbavovými stupni Dynamic a Innovation. V prvním případě je cena po akční slevě 50 tisíc korun 529 900 korun, v tom druhém začíná na 539 900 korunách. Kombi znamená příplatek 25 tisíc korun.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?