Dvakrát přeplňovaný naftový čtyřválec nabídl Opel Astra již v minulé generaci a i kvůli úspěchu současného modelu se k němu vrací. Agregát s objemem 1.6 litru nabídne vysoký točivý moment a zároveň nízkou tabulkovou spotřebu.
Opel Astra 1.6 BiTurbo CDTI má maximální výkon 160 koní při 4000 ot./min a točivý moment vrcholí u hranice 350 Nm při 1500 ot./min. Jednotka je spojena se šestistupňovou manuální převodovkou, s níž vůz zrychluje z 0 na 100 km/h za 8,6 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 220 km/h. Průžné zrychlení z 80 na 120 km/h zabere novince 7,5 sekundy. Spotřeba paliva mezi 4,0 - 4,1 l/100 km znamená, že je Astra BiTurbo CDTI jedním z nejúspornějších vozů ve svém segmentu.
Pohonná jednotka bude dostupná pro pětidveřový hatchback i praktické kombi, na českém trhu se objeví v kombinaci s výbavovými stupni Dynamic a Innovation. V prvním případě je cena po akční slevě 50 tisíc korun 529 900 korun, v tom druhém začíná na 539 900 korunách. Kombi znamená příplatek 25 tisíc korun.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?