Na okruhu Nürburgring se v poslední době objevují stále nové zamaskované modely různých značek. Jednou z nich je i Opel, který zde testuje novou generaci Merivy.
Ta zde dolaďuje svůj podvozek a od roku 2013 se pracuje na její nové generaci. Vůz dostane stejnou techniku jako příští generace Citroënu C3 Picasso a již dnes máme o novince z Německa podstatné novinky.
Opel Meriva příští generace má dostat upravenou platformu EMP2. Jejím dárcem se stane francouzský koncern PSA, což znamená, že technicky bude Meriva příbuzná s aktuální generací Peugeotu 308.
Tím ale podobnost končí, pod kapotou německé novinky se objeví nové pohonné jednotky. Mezi ně se řadí nový tříválec 1.0 SIDI, dále silnější čtrnáctistovka a vše zakončí hned tři výkonnové verze naftového motoru 1.6 CDTI.
Podstatnou novinkou je fakt, že nová Meriva již nebude klasické MPV, nýbrž se stane malým crossoverem. Její výroba má probíhat v továrně ve Španělsku a design se bude velmi podobat aktuálnímu modelu Opel Mokka.
Oproti němu dostane nováček zvýšený podvozek, ochranné plasty a lepší výbavu. Nová Meriva se pak ukáže v rámci konceptu letos v září na autosalonu v Paříži, její prodeje odstartují v lednu následujícího roku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.