Na okruhu Nürburgring se v poslední době objevují stále nové zamaskované modely různých značek. Jednou z nich je i Opel, který zde testuje novou generaci Merivy.
Ta zde dolaďuje svůj podvozek a od roku 2013 se pracuje na její nové generaci. Vůz dostane stejnou techniku jako příští generace Citroënu C3 Picasso a již dnes máme o novince z Německa podstatné novinky.
Opel Meriva příští generace má dostat upravenou platformu EMP2. Jejím dárcem se stane francouzský koncern PSA, což znamená, že technicky bude Meriva příbuzná s aktuální generací Peugeotu 308.
Tím ale podobnost končí, pod kapotou německé novinky se objeví nové pohonné jednotky. Mezi ně se řadí nový tříválec 1.0 SIDI, dále silnější čtrnáctistovka a vše zakončí hned tři výkonnové verze naftového motoru 1.6 CDTI.
Podstatnou novinkou je fakt, že nová Meriva již nebude klasické MPV, nýbrž se stane malým crossoverem. Její výroba má probíhat v továrně ve Španělsku a design se bude velmi podobat aktuálnímu modelu Opel Mokka.
Oproti němu dostane nováček zvýšený podvozek, ochranné plasty a lepší výbavu. Nová Meriva se pak ukáže v rámci konceptu letos v září na autosalonu v Paříži, její prodeje odstartují v lednu následujícího roku.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.