Na okruhu Nürburgring se v poslední době objevují stále nové zamaskované modely různých značek. Jednou z nich je i Opel, který zde testuje novou generaci Merivy.
Ta zde dolaďuje svůj podvozek a od roku 2013 se pracuje na její nové generaci. Vůz dostane stejnou techniku jako příští generace Citroënu C3 Picasso a již dnes máme o novince z Německa podstatné novinky.
Opel Meriva příští generace má dostat upravenou platformu EMP2. Jejím dárcem se stane francouzský koncern PSA, což znamená, že technicky bude Meriva příbuzná s aktuální generací Peugeotu 308.
Tím ale podobnost končí, pod kapotou německé novinky se objeví nové pohonné jednotky. Mezi ně se řadí nový tříválec 1.0 SIDI, dále silnější čtrnáctistovka a vše zakončí hned tři výkonnové verze naftového motoru 1.6 CDTI.
Podstatnou novinkou je fakt, že nová Meriva již nebude klasické MPV, nýbrž se stane malým crossoverem. Její výroba má probíhat v továrně ve Španělsku a design se bude velmi podobat aktuálnímu modelu Opel Mokka.
Oproti němu dostane nováček zvýšený podvozek, ochranné plasty a lepší výbavu. Nová Meriva se pak ukáže v rámci konceptu letos v září na autosalonu v Paříži, její prodeje odstartují v lednu následujícího roku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?