Na okruhu Nürburgring se v poslední době objevují stále nové zamaskované modely různých značek. Jednou z nich je i Opel, který zde testuje novou generaci Merivy.
Ta zde dolaďuje svůj podvozek a od roku 2013 se pracuje na její nové generaci. Vůz dostane stejnou techniku jako příští generace Citroënu C3 Picasso a již dnes máme o novince z Německa podstatné novinky.
Opel Meriva příští generace má dostat upravenou platformu EMP2. Jejím dárcem se stane francouzský koncern PSA, což znamená, že technicky bude Meriva příbuzná s aktuální generací Peugeotu 308.
Tím ale podobnost končí, pod kapotou německé novinky se objeví nové pohonné jednotky. Mezi ně se řadí nový tříválec 1.0 SIDI, dále silnější čtrnáctistovka a vše zakončí hned tři výkonnové verze naftového motoru 1.6 CDTI.
Podstatnou novinkou je fakt, že nová Meriva již nebude klasické MPV, nýbrž se stane malým crossoverem. Její výroba má probíhat v továrně ve Španělsku a design se bude velmi podobat aktuálnímu modelu Opel Mokka.
Oproti němu dostane nováček zvýšený podvozek, ochranné plasty a lepší výbavu. Nová Meriva se pak ukáže v rámci konceptu letos v září na autosalonu v Paříži, její prodeje odstartují v lednu následujícího roku.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?