Tuningová společnost Manhart se rozhodla pro úpravu velmi silného BMW X6 M. Výsledkem je obří výkon a decentně okořeněný design.
Manhart poladil především 4,4litrovým biturbo osmiválec, z něhož se mu podařilo vymáčknout 700 koňských sil a točivý moment 950 Nm točivého momentu. Základní hodnoty jsou přitom 575 koní a 750 Nm. Takto vysokých hodnot bylo dosaženo přemapováním řídící jednotky motoru a instalací nového výfukového systému s upraveným zadním tlumičem.
Tuner sice neříká, jak rychlá tahle X6 M je, ale můžeme počítat s tím, že ve sprintu z 0 na 100 km/h bude zcela jistě lepší, než její sériový sourozenec. Ten to zvládne za 4,2 sekundy a dosáhne elektronicky limitované maximální rychlosti 250 km/h.
Krom většího výkonu se tohle BMW X6 M od Manhartu pyšní sadou velkých 22palcových kol v černém nebo stříbrném provedení. V interiéru jsou umístěny žluté akcenty jako jsou výplně dveří, žlutou najdeme i na koženém volantu, palubní desce a středové konzoli.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.