Crossover Nissan Qashqai se stane prvním modelem japonské automobilky v Evropě, který nabídne funkci autonomního řízení.
Nissan chce tento nový systém instalovat postupně do všech modelů, přičemž první z nich bude právě Qashqai. Poprvé by se měl vůz s tímto systémem ukázat v roce 2017 a má se jednat o systém Piloted Drive 1.0.
Ten nabídne funkci naprosto autonomní jízdy v hustém provozu, bez možnosti změnit jízdní pruh. Hned v roce 2018 přijde vylepšená verze nazvaná Piloted Drive 2.0. Ta už umožní samočinnou jízdu po dálnici a změnu jízdního pruhu.
K naprosté dokonalosti bude systém doladěn v roce 2020, kdy Nissan představí konečnou verzi Piloted Drive 3.0. Ta nabídne i schopnost poradit si s křižovatkami, což je doposud pro takovéto systému velký problém.
K celé věci se vyjádřilo samotné vedení Nissanu. To ve svém prohlášení uvedlo, že se firma chce stát prvním výrobcem na světě, který nabídne autonomní řízení v masovém a cenově dostupném modelu.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?