Crossover Nissan Qashqai se stane prvním modelem japonské automobilky v Evropě, který nabídne funkci autonomního řízení.
Nissan chce tento nový systém instalovat postupně do všech modelů, přičemž první z nich bude právě Qashqai. Poprvé by se měl vůz s tímto systémem ukázat v roce 2017 a má se jednat o systém Piloted Drive 1.0.
Ten nabídne funkci naprosto autonomní jízdy v hustém provozu, bez možnosti změnit jízdní pruh. Hned v roce 2018 přijde vylepšená verze nazvaná Piloted Drive 2.0. Ta už umožní samočinnou jízdu po dálnici a změnu jízdního pruhu.
K naprosté dokonalosti bude systém doladěn v roce 2020, kdy Nissan představí konečnou verzi Piloted Drive 3.0. Ta nabídne i schopnost poradit si s křižovatkami, což je doposud pro takovéto systému velký problém.
K celé věci se vyjádřilo samotné vedení Nissanu. To ve svém prohlášení uvedlo, že se firma chce stát prvním výrobcem na světě, který nabídne autonomní řízení v masovém a cenově dostupném modelu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?