Představení nových pneumatik většinou nepatří mezi velké taháky slavných autosalonů. U modelu Eagle 360 na stánku výrobce Goodyear tomu bylo ale jinak.
Každý autosalon je přehlídkou více či méně reálných vizí automobilek a dalších společností¨, podílejících se na automobilovém průmyslu. Mezi ty nejzajímavější studie futuristických technologií, představených na mezinárodním autosalonu v Ženevě, patří jedinečný systém pneumatik a pohonu od společnosti Goodyear s názvem Eagle 360.
Jedná se o pneumatiku ve tvaru koule. Ty by ale nebyly s vozem spjaty mechanicky, jak je tomu dnes. Namísto toho by se vůz nad pneumatikami „vznášel“ na magnetickém polštáři, jako dnešní moderní supervlaky.
Magnety by navíc dokázali pomáhat i k pohonu vozu. V čem je největší výhoda použití pneumatik ve tvaru koule je jasné. Pokud by bylo možné řídit všechna čtyři „kola“ vozu samostatně a navíc v 360°, dokázala by být jízda mnohem plynulejší. Výhody při parkování a pohybu ve městě snad ani není třeba zmiňovat.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?