Německá automobilka Audi představila první autonomní model A8 L W12 na filmovém festivalu Berlinale v Německu.
Sám výrobce jej popisuje jako "další milník na cestě k pilotovanému řízení." Samotný vůz jako první vyzkoušel herec Daniel Brühl a jeho přítelkyně, kteří v něm přijeli až k hotelu a následně vystoupili na červeném koberci na akci Berlinale Palast.
Auto používá celou řadu kamer a senzorů, které zaznamenávají všechny objekty na trase a následně ještě vše porovnávají s podrobnou mapou, která byla vytvořena v předstihu. Na rozdíl od předešlých pilotovaných jízdních konceptů se tohle Audi A8 L W12 dočkalo speciální funkce "řidič". Vůz byl naprogramován tak, aby zrychloval a brzdil co nejvíc hladce.
K celému projektu se vyjádřil i člen představenstva za oblast technického vývoje, Dr. Ing. Stefan Knirsch. Ten poznamenal: "Už jsme dokázali, že můžeme mít pilotovaná auta na závodní dráze a i na dálnici. Na festivalu Berlinale jsme nyní zvládli komplexní městskou dopravní situaci s maximální lehkostí. "
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.