Napadlo by vás při pohledu na brutální Ford Shelby Mustang GT 350R jen pomyslet na slovo praktičnost? Pokud zní odpověď „ne,“ vůbec se nedivíme. Představte si ale, že někdo přeci jen po praktičnosti u této bestie touží.
Shelby Mustang GT 350R je polozávodní bestie, postavena zejména pro krvelačné řádění na závodních okruzích. Pod svou muskulaturní kapotou ukrývá vidlicový osmiválec s objemem 5,2 litru a výkonem 526 koní. Což je na vůz o hmotnosti 1655 kg víc než slušný poměr výkon/hmotnost a vyrovná se nejednomu závodnímu speciálu.
Přesto je ale vůz plně homologován na běžné silnice. A právě z řad řidičů, kteří tuto bestii používají i v běžném povozu se ozývaly hlasy, že je veliká škoda, že j vůz pouze dvoumístný.
Věřte tomu nebo ne, Ford se rozhodl tyto hlasy vyslyšet a do volitelné příplatkové výbavy nyní přidala dvojici zadních sedaček za 999 dolarů (zhruba 25 000 korun).
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?