Napadlo by vás při pohledu na brutální Ford Shelby Mustang GT 350R jen pomyslet na slovo praktičnost? Pokud zní odpověď „ne,“ vůbec se nedivíme. Představte si ale, že někdo přeci jen po praktičnosti u této bestie touží.
Shelby Mustang GT 350R je polozávodní bestie, postavena zejména pro krvelačné řádění na závodních okruzích. Pod svou muskulaturní kapotou ukrývá vidlicový osmiválec s objemem 5,2 litru a výkonem 526 koní. Což je na vůz o hmotnosti 1655 kg víc než slušný poměr výkon/hmotnost a vyrovná se nejednomu závodnímu speciálu.
Přesto je ale vůz plně homologován na běžné silnice. A právě z řad řidičů, kteří tuto bestii používají i v běžném povozu se ozývaly hlasy, že je veliká škoda, že j vůz pouze dvoumístný.
Věřte tomu nebo ne, Ford se rozhodl tyto hlasy vyslyšet a do volitelné příplatkové výbavy nyní přidala dvojici zadních sedaček za 999 dolarů (zhruba 25 000 korun).
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?