Ačkoliv ruší Mini účast na jednom autosalonu za druhým, expanzi modelové palety to nikterak nezmenšuje. V minulém týdnu Britové odhalili Cabrio v provedení John Cooper Works, dnes je to Clubman s pohonem všech kol.
Clubman ALL4 je vůbec prvním Mini, které není SUV, a přesto disponuje pohonem obou náprav. Technicky je čtyřkolka řešená elektronicky regulovanou vícelamelovou spojkou umístěnou u zadního diferenciálu. Její řízení je integrované do stabilizačního systému DSC, rozdělující hnací sílu mezi kola přední a zadní nápravy podle aktuální jízdní situace. Při normálních podmínkách je kombi klasickou předokolkou, ona vícelamelová spojka však dokáže během několika okamžiků zapojit také zadní kola.
Vezre ALL4 zůstává vyhrazena dvěma nejsilnějším motorizacím – Cooper S Clubman a Cooper SD. Clubman V obou případech je pod kapotou čtyřválec TwinPower Turbo, v zážehovém provedení má 192 koní a ve vznětovém potom 190 koní. U Cooperu S můžete volit mezi šestistupňovou manuální nebo osmistupňovou automatickou převodovkou, Cooper SD má pouze osmistupňový automat Steptronic. V USA bude vedle Cooperu S v nabídce ještě Cooper se 136koňovým tříválcem TwinPower Turbo a manuální nebo automatickou převodovkou.
Zbytek vozu již plně odpovídá standardnímu Clubmanu s pohonem předních kol, jinými slovy tu máme hned šest dveří, délku 4253 milimetrů nebo zavazadlový prostor o objemu 360 litrů, který lze sklopením sedadel zvětšit na 1250 litrů. Mezi příplatky se objevují přední LED světla, head up displej, parkovací asistent nebo aktivní tlumiče.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.