Ačkoliv ruší Mini účast na jednom autosalonu za druhým, expanzi modelové palety to nikterak nezmenšuje. V minulém týdnu Britové odhalili Cabrio v provedení John Cooper Works, dnes je to Clubman s pohonem všech kol.
Clubman ALL4 je vůbec prvním Mini, které není SUV, a přesto disponuje pohonem obou náprav. Technicky je čtyřkolka řešená elektronicky regulovanou vícelamelovou spojkou umístěnou u zadního diferenciálu. Její řízení je integrované do stabilizačního systému DSC, rozdělující hnací sílu mezi kola přední a zadní nápravy podle aktuální jízdní situace. Při normálních podmínkách je kombi klasickou předokolkou, ona vícelamelová spojka však dokáže během několika okamžiků zapojit také zadní kola.
Vezre ALL4 zůstává vyhrazena dvěma nejsilnějším motorizacím – Cooper S Clubman a Cooper SD. Clubman V obou případech je pod kapotou čtyřválec TwinPower Turbo, v zážehovém provedení má 192 koní a ve vznětovém potom 190 koní. U Cooperu S můžete volit mezi šestistupňovou manuální nebo osmistupňovou automatickou převodovkou, Cooper SD má pouze osmistupňový automat Steptronic. V USA bude vedle Cooperu S v nabídce ještě Cooper se 136koňovým tříválcem TwinPower Turbo a manuální nebo automatickou převodovkou.
Zbytek vozu již plně odpovídá standardnímu Clubmanu s pohonem předních kol, jinými slovy tu máme hned šest dveří, délku 4253 milimetrů nebo zavazadlový prostor o objemu 360 litrů, který lze sklopením sedadel zvětšit na 1250 litrů. Mezi příplatky se objevují přední LED světla, head up displej, parkovací asistent nebo aktivní tlumiče.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.