Mini dál rozšiřuje portfolio, Clubman dostal pohon všech kol

ar6, 20. ledna 2016, 10:28 Google+

Ačkoliv ruší Mini účast na jednom autosalonu za druhým, expanzi modelové palety to nikterak nezmenšuje. V minulém týdnu Britové odhalili Cabrio v provedení John Cooper Works, dnes je to Clubman s pohonem všech kol.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mini Clubman přichází ve verzi ALL4 s pohonem všech kol.

Mini Clubman přichází ve verzi ALL4 s pohonem všech kol. | foto: MINI

Sdílejte článek

Clubman ALL4 je vůbec prvním Mini, které není SUV, a přesto disponuje pohonem obou náprav. Technicky je čtyřkolka řešená elektronicky regulovanou vícelamelovou spojkou umístěnou u zadního diferenciálu. Její řízení je integrované do stabilizačního systému DSC, rozdělující hnací sílu mezi kola přední a zadní nápravy podle aktuální jízdní situace. Při normálních podmínkách je kombi klasickou předokolkou, ona vícelamelová spojka však dokáže během několika okamžiků zapojit také zadní kola.

Vezre ALL4 zůstává vyhrazena dvěma nejsilnějším motorizacím – Cooper S Clubman a Cooper SD. Clubman V obou případech je pod kapotou čtyřválec TwinPower Turbo, v zážehovém provedení má 192 koní a ve vznětovém potom 190 koní. U Cooperu S můžete volit mezi šestistupňovou manuální nebo osmistupňovou automatickou převodovkou, Cooper SD má pouze osmistupňový automat Steptronic. V USA bude vedle Cooperu S v nabídce ještě Cooper se 136koňovým tříválcem TwinPower Turbo a manuální nebo automatickou převodovkou.

Zbytek vozu již plně odpovídá standardnímu Clubmanu s pohonem předních kol, jinými slovy tu máme hned šest dveří, délku 4253 milimetrů nebo zavazadlový prostor o objemu 360 litrů, který lze sklopením sedadel zvětšit na 1250 litrů. Mezi příplatky se objevují přední LED světla, head up displej, parkovací asistent nebo aktivní tlumiče.

Vytisknout

Diskuze: Mini dál rozšiřuje portfolio, Clubman dostal pohon všech kol

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

ATS Dieci je nejnovější kreac automobilky, pocházející z roku 1962

490 koní na jednu tunu v italské zběsilosti

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud