Nadcházející veletrh spotřební elektroniky CES v Las Vegas je automobilovými fanoušky očekáván více než kdykoliv jindy. Představit se zde totiž má mnoho zajímavých čtyřkolových novinek včetně Volkswagenu Budd-E nebo Rinspeedu Ʃtos. Přesto jde stále o veletrh elektroniky, nejvíce prostoru tedy dostane ona a v jejím rámci pak multimediální systémy. Například ty od koncernu FCA a Fordu.
Italsko-americký koncern Fiat Chrysler Automobiles ukáže ve městě hazardu čtvrté pokračování infotainmentu Uconnect. Ten dostal rychlejší procesor, spouštění i odezvu na dotykový povel. Obrazovka v různých velikostech má lepší rozlišení a světlejší barvy, což by mělo dále usnadnit ovládání. Největší novinkou je nicméně rozhraní Android Auto a Apple CarPlay, dostupné pro vybrané specifikace Uconnectu včetně provedení 8.4 NAV.
Novou verzi svého multimediálního systému SYNC 3 předvedl také Ford. A rovněž u modrého oválu je největší novinkou začlenění rozhraní Android Auto a Apple CarPlay. Pro auta modelového roku 2016 budou obě novinky dostupné ve formě aktualizace softwaru během roku, Fordy modelového roku 2017, počínaje zmodernizovaným SUV Escape, je už dostanou v základu.
Upravena byla aplikace AppLink, zahrnující funkce Eventseeker a Cityseeker, které obsahují informace o zajímavých akcích poblíž lokace auta, respektive nočním životě (bary, restaurace, kluby) ve více než pěti stech městech na světě. Kvůli 4G LTE síti dokáže Ford sám na dálku nastartovat nebo odemknout dveře.
Android Auto dokáže spárovat automobil s chytrými telefony, jejichž operační systém Android je ve verzi 5.0, Apple CarPlay tuto možnost nabídne majitelům iPhonů s operačním systémem iOS 5 a výš.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.