Nadcházející veletrh spotřební elektroniky CES v Las Vegas je automobilovými fanoušky očekáván více než kdykoliv jindy. Představit se zde totiž má mnoho zajímavých čtyřkolových novinek včetně Volkswagenu Budd-E nebo Rinspeedu Ʃtos. Přesto jde stále o veletrh elektroniky, nejvíce prostoru tedy dostane ona a v jejím rámci pak multimediální systémy. Například ty od koncernu FCA a Fordu.
Italsko-americký koncern Fiat Chrysler Automobiles ukáže ve městě hazardu čtvrté pokračování infotainmentu Uconnect. Ten dostal rychlejší procesor, spouštění i odezvu na dotykový povel. Obrazovka v různých velikostech má lepší rozlišení a světlejší barvy, což by mělo dále usnadnit ovládání. Největší novinkou je nicméně rozhraní Android Auto a Apple CarPlay, dostupné pro vybrané specifikace Uconnectu včetně provedení 8.4 NAV.
Novou verzi svého multimediálního systému SYNC 3 předvedl také Ford. A rovněž u modrého oválu je největší novinkou začlenění rozhraní Android Auto a Apple CarPlay. Pro auta modelového roku 2016 budou obě novinky dostupné ve formě aktualizace softwaru během roku, Fordy modelového roku 2017, počínaje zmodernizovaným SUV Escape, je už dostanou v základu.
Upravena byla aplikace AppLink, zahrnující funkce Eventseeker a Cityseeker, které obsahují informace o zajímavých akcích poblíž lokace auta, respektive nočním životě (bary, restaurace, kluby) ve více než pěti stech městech na světě. Kvůli 4G LTE síti dokáže Ford sám na dálku nastartovat nebo odemknout dveře.
Android Auto dokáže spárovat automobil s chytrými telefony, jejichž operační systém Android je ve verzi 5.0, Apple CarPlay tuto možnost nabídne majitelům iPhonů s operačním systémem iOS 5 a výš.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.