Současná generace Jeepu Cherokee, která se světu představila před dvěma roky na newyorském autosalonu, způsobila značné rozpory v otázce vkusu. První tábor ji označil za UFO, druhému se zase kontroverzní styl líbí. Nicméně, právě vyráběný Cherokee čeká svolávací akce, neboť hrozí nebezpečí požáru.
Svolání se týká celkem 55 687 vozů, které byly vyrobeny v rozmezí 18. února 2015 až 10. září 2015 s příplatkovým elektronickým otevíráním víka zavazadlového prostoru. Problém tkví v tom, že voda může uniknout až k ovládacímu modulu pro otevírání kufrových dveří. Pokud by se tak stalo, nastane zkrat a tím možný požár vozu.
Jde o svolávací akci 55 687 vozů, přičemž 32 784 kusů bylo prodáno v USA, 10 138 kusů zase v Kanadě, 924 kousků v Mexiku a zbylých 11 841 kusů v Evropě. Problém s možným vznícením lze vyřešit návštěvou autorizovaného servisu, kde budou vyměněny všechny díly poškozené vodou a zároveň dojde i na instalaci lepší izolace vůči vodě v pátých dveřích.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?