Omlazená Lancia Ypsilon získala od Euro NCAP jen dvě hvězdy, po nárazu začala hořet

Lancia Ypsilon (2015) dostala od Euro NCAP pouze dvě hvězdičky
Lancia Ypsilon (2015) dostala od Euro NCAP pouze dvě hvězdičky, foto: youtube.com
ar8 3. prosince 2015 05:50
Sdílej:

Zmodernizovaná Lancia Ypsilon se představila letos na frankfurtském autosalonu a premiéra malé Italky zaskočila nejednoho člověka. V současnosti by opravdu nikdo nečekal, že Lancia představí novinku, když se nachází v „klinické smrti“. Jak to tak bývá u nově představených vozů, i malá Lancia byla podrobena nárazovým testům Euro NCAP, kde však přišlo obrovské zklamání…

Evropská organizace Euro NCAP provádí nárazové testy průběžně po celý rok. V sedmé, zároveň poslední, řadě testů pro letošní rok si vybrala 15 vozů od mnoha automobilek. Začneme těmi lepšími zprávami. Následující vozy získaly maximální možné pětihvězdičkové ohodnocení, přesněji to platí pro BMW X1, Lexus RX, Mercedes GLC, Infiniti Q30, Jaguar XE/XF, Opel Astra, Kia Sportage/Optima a Renault Mégane/Talisman. Pokud jde o Nissan NP300 Navara a Mini Clubman, získaly pouze čtyři hvězdičky a BMW Z4 dokonce jenom tři hvězdy.

Ovšem o nejhorší možný výsledek se postarala Lancia Ypsilon, která získala při testech Euro NCAP velmi slabé hodnocení – pouze dvě hvězdičky. Není divu, protože při částečném čelním nárazu začal vůz dokonce i hořet. Na videu to nejde zpozorovat, ale plameny se vyskytly v motorovém prostoru poté, co zkratoval kladný pól autobaterie a zapálil tak unikající brzdovou kapalinu. Euro NCAP označuje tuto situaci za velmi ojedinělou.

Žádná sláva to není ani ve výsledné tabulce. Euro NCAP testoval nárazové testy konkrétně na Lancii Ypsilon s levostranným řízením, motorem 1,2 litru a výbavou Gold. Pokud jde o výsledky, Ypsilon získala 44% za ochranu dospělých, 79% za ochranu dětí, 64% za ochranu chodců a 38% za asistenční systémy. Bohužel je to až tak zlé, že hodnocení dvou hvězd dosáhla i první generace italského modelu, a to se psal rok 2000… Nicméně, Lancia prohlásila, že upraví motorový prostor na základě těchto testů a následné změny zavede do výroby ještě letos.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.