Zmodernizovaná Lancia Ypsilon se představila letos na frankfurtském autosalonu a premiéra malé Italky zaskočila nejednoho člověka. V současnosti by opravdu nikdo nečekal, že Lancia představí novinku, když se nachází v „klinické smrti“. Jak to tak bývá u nově představených vozů, i malá Lancia byla podrobena nárazovým testům Euro NCAP, kde však přišlo obrovské zklamání…
Evropská organizace Euro NCAP provádí nárazové testy průběžně po celý rok. V sedmé, zároveň poslední, řadě testů pro letošní rok si vybrala 15 vozů od mnoha automobilek. Začneme těmi lepšími zprávami. Následující vozy získaly maximální možné pětihvězdičkové ohodnocení, přesněji to platí pro BMW X1, Lexus RX, Mercedes GLC, Infiniti Q30, Jaguar XE/XF, Opel Astra, Kia Sportage/Optima a Renault Mégane/Talisman. Pokud jde o Nissan NP300 Navara a Mini Clubman, získaly pouze čtyři hvězdičky a BMW Z4 dokonce jenom tři hvězdy.
Ovšem o nejhorší možný výsledek se postarala Lancia Ypsilon, která získala při testech Euro NCAP velmi slabé hodnocení – pouze dvě hvězdičky. Není divu, protože při částečném čelním nárazu začal vůz dokonce i hořet. Na videu to nejde zpozorovat, ale plameny se vyskytly v motorovém prostoru poté, co zkratoval kladný pól autobaterie a zapálil tak unikající brzdovou kapalinu. Euro NCAP označuje tuto situaci za velmi ojedinělou.
Žádná sláva to není ani ve výsledné tabulce. Euro NCAP testoval nárazové testy konkrétně na Lancii Ypsilon s levostranným řízením, motorem 1,2 litru a výbavou Gold. Pokud jde o výsledky, Ypsilon získala 44% za ochranu dospělých, 79% za ochranu dětí, 64% za ochranu chodců a 38% za asistenční systémy. Bohužel je to až tak zlé, že hodnocení dvou hvězd dosáhla i první generace italského modelu, a to se psal rok 2000… Nicméně, Lancia prohlásila, že upraví motorový prostor na základě těchto testů a následné změny zavede do výroby ještě letos.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?