Britská automobilka představuje novou upravenou verzi aktuálního modelu XE. Ta se týká novinek ve výbavě a hlavně dvou motorů, u kterých přibude pohon všech kol.
Tím pádem se zařadí mezi modely F-Type, F-Pace nebo XF, přičemž u XE AWD pracuje pohon všech kol s mezinápravovou spojkou. Ta v případě potřeby připojuje přední nápravu, na což potřebuje 165 milisekund. Z toho vyplývá, že motor posílá ve standardu výkon na zadní nápravu v rámci zachování sportovního charakteru.
V základní výbavě přibude i systém Adaptive Surface Response. Ten upravuje odezvu na plyn, chování převodovky a stabilizace podle povrchu, po kterém vůz aktuálně jede. Cílový zákazník má na výběr dva motory. Pohon všech kol lze spojit s dvoulitrovým dieselem Ingenium o výkonu 180 koní, druhou volbou je přeplňovaný benzinový šestiválec s 340 koňmi a 450 Nm. Nový Jaguar XE AWD pak bude dostupný výhradně s osmistupňovou automatickou převodovkou.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?